Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Specialist wegenonderhoud - Wegbeheerder (beheer en onderhoud)

Oranjeplein 1, 2641 EZ Pijnacker, Nederland

Sluit over 7 dagen
Geen maximum 24 Zuid-Holland

Begindatum:

31 aug 2025

Einddatum:

31 aug 2026

Uren per week:

24

Publicatiedatum:

12 jul 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

De specialist wegenonderhoud wegbeheerder is een zelfstandige en afwisselende functie. Je gaat aan de slag om het huidige wegenbeheerplan te upgraden en te vertalen naar projectplannen (incl. mijlpalen) en een meerjarenplanning. Je zorgt dat alle weginspecties weer up tot date worden en geimplementeerd kunnen worden in het beheersysteem. Je geeft sturing aan het plannen en organiseren van onderhouds(wegen)projecten in de openbare ruimte. Hierbij stem je integraal af met andere projecten zoals riolering, verkeer, verlichting, etc. Voor alle werkzaamheden die voortkomen uit het wegenbeheerplan verzorg je tijdig de communicatie naar het bestuur, bewoners, verenigingen en winkeliers. Je adviseert en beslist over de bereikbaarheid, parkeren en verkeersveiligheid. Je vertegenwoordigt de gemeente en bent een sparringpartner voor onder meer politie, provincie, Rijkswaterstaat, projectontwikkelaars, lokale ondernemers en inwoners.

Werkzaamheden:
Je hebt ruime kennis van wegenbeheerplannen en om deze te optimaliseren en te vertalen in projecten en werkzaamheden. Voortkomende activiteiten weet je integraal af te stemmen, te prioriteren en om te zetten in een meerjarenplanning; Je hebt ruime kennis en ervaringen in de wegenbouwkundige techniek. Je hebt ruime kennis van asfaltconstructies, open verhardingen, wegfunderingen, afwatering, afzettingen en omleidingen; Je kan effectief communiceren en afstemmen met interne- en externe stakeholders waarbij je ook wethouders informeert over de voortgang van- en uitdagingen rondom wegenbouwkundige zaken maar ook overlegt met burgers, bedrijven en organisaties; Je bent technisch adviseur bij projecten zoals wijkontwikkeling, herinrichtingen van openbare ruimten, parken en pleinen, rioolvervanging in woonwijken, etc.; Je draagt zorg voor projectplannen, projectplanningen, projectfinancien en voert overleg met collega s, bewoners en ondernemers over aankomende werkzaamheden in uitvoering; Je draagt zorg voor projectvoorbereidingen en aanbestedingen (i.s.m. afd. Inkoop) en opdrachtverstrekking naar externe partijen. Je draagt zorg voor de coordinatie gladheidsbestrijding in de winterperiode.

Resultaten:
Als beide partijen tevreden zijn over het geleverde werk, kan de kandidaat in vaste dienst treden.

Eisen

  • Uiterlijk beschikbaar per 31 augustus 2025 voor minimaal 24 uur per week;
  • Minimaal een afgeronde hbo bachelor opleiding Civiele Techniek of gelijkwaardig;
  • Bring your own device is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad;
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi);
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als wegenbeheerder of civieltechnisch projectleider bij een gemeentelijke instelling.

Wensen en competenties

Wensen

  • Minimaal 10 jaar aantoonbare werkervaring als wegenbeheerder of civieltechnisch projectleider bij een gemeentelijke instelling (35 punten);
  • Aantoonbare werkervaring als wegenbeheerder/adviseur of civiel projectleider met wegen(onderhouds)projecten en onderhoudscontracten bij tenminste drie verschillende opdrachten. Benoem deze projecten duidelijk in het cv (25 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met projectvoorbereidingen en aanbestedingen en opdrachtverstrekking naar externe partijen (benoem waar deze is opgedaan); (10 punten)
  • Aantoonbare werkervaring in de begeleiding van projectteams en het opzetten en toetsen van projectplannen, planningen en risicoanalyses, betreffende wegenonderhouds en/of wegen-reconstructieprojecten in de openbare ruimte (benoem waar deze is opgedaan) (20 punten);
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring met interne- en externe stakeholders en het organiseren van bewonersparticipatie (10 punten).

Competenties

  • Het kunnen samenbrengen van alle relevante belangen (factoren en actoren);
  • Plannen en organiseren (het zelfstandig kunnen maken van planningen is een pre);
  • Omgevingsbewust en kunnen omgaan met (tegengestelde) belangen binnen en buiten de organisatie;
  • Problemen kunnen omzetten in passende oplossingen;
  • Eigenaarschap, Ontzorgen, Bindingsvermogen;
  • Perfecte beheersing van de Nederlandse taal op schrift en mondeling.

Organisatie en team

Organisatie
De gemeente Pijnacker-Nootdorp heeft de komende jaren flinke uitdagingen voor het optimaliseren van de openbare ruimte in de woon- en leefgebieden. Hieraan werken verschillende teams en enthousiaste collegas die deze ambities aanpakken. De ambtelijke organisatie bestaat uit circa 400 medewerkers. De organisatiecultuur kenmerkt zich door een informeel karakter, zelfstandigheid, korte lijnen, vertrouwen en veel ruimte voor eigen inbreng.

Over ons team
Het team Beheer Openbare Ruimte (BOR) van het domein fysieke leefomgeving, is verantwoordelijk voor het beheer van de openbare ruimte waarbij naast alle wegenbouwkundige zaken alle aspecten zoals riolering, openbare verlichting, parkeren, groen en spelen worden meegenomen. Het team bestaat uit 22 medewerkers (o.a. assetbeheerders, projectleiders en ondersteuners).

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op donderdag 24 juli 2025 tussen 9.00 en 16.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 23 juli 2025 bericht. De overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

De gemeente zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verzoeken. Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Vragen kunnen ingediend worden tot donderdag 17 juli 2025, 09:00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op vrijdag 18 juli 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777. De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot maandag 21 juli 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.

CV-eisen
Maximaal 5 paginas, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl of met Nikki Nowack via 06 43 36 34 25 / nikki.nowack@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur