Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Civieltechnisch directievoerder (rechtstreeks ZZP niet toegestaan)

Taurusavenue 100, 2130 LS Hoofddorp, Nederland

Sluit over 21 dagen
100 36 Zuid-Holland

Begindatum:

1 nov 2025

Einddatum:

30 apr 2026

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

16 sept 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

De functie betreft het leveren van vakinhoudelijke expertise op het gebied van directievoering voor diverse civieltechnische projecten in de openbare buitenruimte van de Gemeente Haarlemmermeer. De focus ligt op de aanleg van nieuwe infrastructuur, de aanleg van openbare ruimte bij gebiedsontwikkelingen en grootschalige onderhoud.

Functieprofiel:

De kandidaat is verantwoordelijk voor de directievoering van de civieltechnische uitvoeringsfase van projecten in de openbare buitenruimte, waarbij ook groen-/cultuurtechnische en openbare verlichting/VRI aspecten aan de orde zijn. Voorbeelden zijn grootschalige gebiedsontwikkelingen in Badhoevedorp, herinrichting van het centrum Hoofddorp, uitbreiding infrastructuur ten behoeve van het hoogwaardig openbaar vervoer, wijkvernieuwing of reconstructies en rioolvervangingen. In de projecten coordineert de kandidaat als rechterhand van de projectleider alle werkzaamheden in de uitvoeringsfase. Hij/zij verricht de bestek administratie, beoordeelt het meer- en minderwerk en geeft hierover advies. Hij/zij bewaakt de uitvoeringsplanning, rapporteert aan de projectleider en stuurt de toezichthouders functioneel aan. Hij/zij toetst de bestekken op technische uitvoerbaarheidsaspecten. Ook stemt hij/zij plannen af met andere disciplines binnen de gemeente, met bewoners en gebruikers. Verder is de kandidaat voorzitter van de bouw- en nutsvergaderingen, verzorgt de overdracht van het werk aan de cluster Beheer en Onderhoud en begeleidt de nazorgfase. Het denken als beheerder is hierbij een belangrijk aspect. Criteria hiervoor zijn tijd, kwaliteit, geld en integraliteit. De werkzaamheden worden uitgevoerd in projectteamverband. Er wordt aan een veelvoud van plannen gelijktijdig gewerkt. Dit vergt een flexibele instelling. De kandidaat verricht waar nodig werkzaamheden in de voorbereidingsfase, zoals het toetsen van ontwerpen. Tot slot is de kandidaat een echte teamspeler en snapt dat samenwerking de sleutel is om te komen tot de beste resultaten.

Deeltaken en korte uitwerking

  • Coordineren van de uitvoering en alle bij de uitvoeringsproces betrokken partijen (nutsbedrijven, coordinator bereikbaarheid, gebruikers etc.) om de uitvoering volgens planning te laten verlopen;
  • Behartigen van de belangen van de opdrachtgever tijdens de uitvoering en toezien op naleving (zowel procesmatig als inhoudelijk) van de contractstukken;
  • Geven van technisch advies, met financiele consequenties, aan de projectleider;
  • Adviseren bij het opstellen EMVI criteria en deze beoordelen tijdens voorbereidings- en uitvoeringsfase;
  • Behandelen van vragen en afhandelen van opmerkingen van bewoners en bedrijven tijdens de uitvoeringsfase;
  • Functioneel aansturen van een of meer toezichthouders;
  • Beoordelen meer- en minderwerk opgaven en bestekwijzigingen van de aannemer
  • Voorzitten van de bouwvergaderingen en werkoverleggen, notuleren en verspreiden van de bouwverslagen;
  • Beoordelen van de eindoplevering met aannemer;
  • Begeleiden van de nazorgfase en zorgdragen voor de overdrachten van werken aan de cluster Beheer en Onderhoud;
  • Tijdig rapporteren aan de projectleider over de voortgang, meer- en minderwerk en afwijkingen (GOTIK-aspecten).

Eisen

  • Voldoet aan de gevraagde inzet en is beschikbaar op de gewenste startdatum. Eerder kunnen beginnen is een pre, later kunnen beginnen is bespreekbaar;
  • Is flexibel ten aanzien van het aantal te werken uren en werktijden;
  • Beschikt over een afgeronde HBO-opleiding of MBO-opleiding met aantoonbare ervaring op HBO werk- en denkniveau richting civiele techniek;
  • Heeft minimaal 3 jaar relevante ervaring als civieltechnisch directievoerder en heeft ervaring met projectmatig werken;
  • Heeft affiniteit met de aanleg van nieuwe infrastructuur, de aanleg van openbare ruimte bij gebiedsontwikkelingen, reconstructiewerkzaamheden en rioolvervangingen;
  • Heeft aantoonbare kennis van de UAV en RAW-systematiek, UAV-GC is een pre;
  • Heeft ervaring met de systemen van VISI, Bakker & Spees en Better Performance, dit is een pre;
  • Heeft een VCA-VOL certificaat;
  • Gedraagt zich integer en houdt zich aan correcte omgangsvormen (bereid tot ondertekening integriteitsverklaring conform de gedragscode van gemeente Haarlemmermeer).

Wensen en competenties

Wensen

  • Eerder kunnen beginnen is een pre, later kunnen beginnen is bespreekbaar;
  • Is flexibel ten aanzien van het aantal te werken uren en werktijden;
  • UAV-GC is een pre;
  • Ervaring met de systemen van VISI, Bakker & Spees en Better Performance, dit is een pre;

Competenties

Niet bekend

Organisatie en team

De functie betreft het leveren van vakinhoudelijke expertise op het gebied van directievoering voor diverse civieltechnische projecten in de openbare buitenruimte van de Gemeente Haarlemmermeer.

Gespreksinformatie

De sollicitatiegesprekken zijn op maandag 13 oktober en woensdag 15 oktober 2025. Afspraken over het tijdstip volgen na de eerste selectie.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

maximaal 2 aanbiedingen per leverancier;er geldt een wederzijdse opzegtermijn van 1 kalendermaand en een proefperiode van vier weken;facturering met betrekking tot inhuurkrachten aan gemeente Haarlemmermeer is digitaal en per kalendermaand. Bij de factuur moet een door de teammanager van de gemeente ondertekende urenstaat zijn bijgevoegd;het uurtarief is inclusief reis- en verblijfkosten (woon-/werkverkeer) en exclusief btw;voor werk gerelateerde kilometers (eigen motorvoertuig) wordt een vergoeding verstrekt van 0,25 per kilometer (incl. parkeerkosten). De werkkilometers worden geregistreerd via een rittenregistratiekastje met een OBD aansluiting dat de gemeente ter beschikking stelt tijdens de inhuurperiode;de uitvraag betreft een all-in uurtarief met uitzondering van eventuele uren gemaakt buiten dagvenster (dagvenster: maandag tot en met vrijdag van 7.00 tot 22.00 uur). De buitendagvenstertoelage bedraagt: op maandag t/m vrijdag voor de uren buiten het dagvenster 50% van het uurtarief; op zaterdag 75% van het uurtarief; op zondag 100% van het uurtarief;in vakantieperiodes en eventuele vorstperiodes, waarbij het werk vanuit het Ingenieursbureau stil komt te liggen, wordt de aannemer gevolgd en het aantal te werken uren gedurende die periode eventueel teruggebracht tot nul;eventuele indexering vindt plaats op 1 januari, na minimaal 1 jaar inhuurovereenkomst, conform CBS, CAO lonen per uur particuliere bedrijven voor branche 711 architecten- en ingenieursbureaus. Deze indexering is hoe dan ook gemaximeerd op 2% per jaar;een eventuele opleiding ten behoeve voor het algemeen nut van het Ingenieursbureau van gemeente Haarlemmermeer, wordt betaald door de gemeente. Opleidingen die noodzakelijk zijn voor de uitoefening van de functie worden door de opdrachtnemer geregeld. De gemeente kan de opdrachtnemer hierom vragen als (achteraf) blijkt dat kandidaat toch niet over de juiste ervaring beschikt voor het uitoefenen van de functie. De kosten/uren voor andere opleidingen en trainingen gaan in overleg met de teammanager;Zie modelovereenkomst: als de situatie zich voordoet zoals in artikel 5, lid 3 is benoemd en zich voordoet binnen 18 maanden na ingangsdatum overeenkomst, behoudt Opdrachtgever het recht om de kosten die ze maakt met het zelf zoeken naar een geschikte vervanger, in rekening te brengen bij Opdrachtnemer. Deze kosten worden gemaximeerd tot 5.000,--;de gemeente Haarlemmermeer behoudt zich het recht voor om in voorkomend geval de gedetacheerde kandidaat na een jaar detachering kosteloos over te nemen in dienst van gemeente Haarlemmermeer (detavast-constructie). De inschaling bij een dienstverband is gelijkwaardig aan de CAO van een vaste medewerker schaal 10 (tussen de 3.674,-- en 5.419,-- bruto per maand gebaseerd op een 36-urige werkweek plus een aanvullend Individueel Keuze Budget van 17,05% van het bruto maandsalaris); Van toepassing zijn de Standaardafwijkingen Haarlemmermeer op DNR 2011 (herzien juli 2013) - versie 2021. Toepasselijkheid van uw (leverings-)voorwaarden wordt door gemeente Haarlemmermeer nadrukkelijk uitgesloten.

Dienstencategorie Bouwkundige diensten, technische diensten, diensten van stedenbouw en landschapsarchitectuur, e.d.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur