Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

BRP Specialist

Taurusavenue 100, 2130 LS Hoofddorp, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
maximaal 88 36 Zuid-Holland

Begindatum:

16 okt 2022

Einddatum:

3 mrt 2023

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

21 sept 2022

Kun jij onze medewerkers burgerzaken inhoudelijk adviseren, begeleiden en aansturen? Ben je je bewust van de bredere context van burgerzaken, met betrekking tot de BRP, gegevensbeheer en beveiligingsprocedures van onder andere waarde documenten? Dan zoeken wij jou! Het Klantcontact centrum van de gemeente Haarlemmermeer te Hoofddorp is op zoek naar een specialist Burgerzaken.

Jouw rol als specialist Burgerzaken

Als specialist burgerzaken werk je zelfstandig en heb je jouw eigen verantwoordelijkheden. Je bent aanspreekpunt bij complexe casussen en je hebt een adviserende en begeleidende rol naar de collega’s burgerzaken. Je signaleert knelpunten en denkt mee over het ontwikkelen van nieuw of verbeterd beleid. Je behandelt zelfstandig complexe casuïstiek en je voelt je verantwoordelijk voor de kwaliteit van de BRP en registers burgerlijke stand.

Daarnaast onderhoud je contacten met verschillende ministeries, het OM, AVIM, de politie, KMar, I&D, RDW en dergelijke.


Je werkzaamheden zijn onder andere:


  • Identiteit vaststellen; beoordelen en inschatten van identiteitsdocumenten en echtheidskenmerken; Je maakt gebruik van technische controleapparatuur;
  • Adviseren en interpreteren van (inter)nationale wet- en regelgeving in complexe en weinig voorkomende situaties;
  • Verantwoordelijkheid voor en toezien op de juistheid, actualiteit en betrouwbaarheid van de gegevens in de BRP voor alle landelijke afnemers.
  • Verwerken van complexe mutaties en correcties in de BRP, zorgdragen voor en toezien op het uitzetten van richtlijnen hoe de BRP geactualiseerd en gecorrigeerd moet worden;
  • Baliewerkzaamheden gerelateerd aan eerste vestigingen vanuit het buitenland en hervestigingen, naturalisatieaanvragen, erkenningen, geboorten, aangifte huwelijk/partnerschap etc.
  • Baliewerkzaamheden gerelateerd aan de inschrijvingen van vluchtelingen via de BRP straat.
  • Backoffice werkzaamheden gerelateerd aan bovengenoemde taken.


Waar ga je werken?

Het Klant Contact Centrum (KCC) zorgt dat het contact tussen inwoner en gemeente zo goed mogelijk verloopt. Wij zijn het gezicht van de gemeente en in veel gevallen het enige dat inwoners van de gemeente te zien krijgen. We verzorgen alles in relatie tot burgerzaken, waarbij de kwaliteit van de BRP en de registers burgerlijke stand en de dienstverlening aan inwoners voorop staan.

We doen ons best bereikbaar en toegankelijk te zijn voor alle inwoners en via alle mogelijke kanalen. Digitaal waar mogelijk en persoonlijk wanneer het nodig of gewenst is. Hierin is samenwerking met alle andere clusters zeer belangrijk.

Cluster KCC bestaat uit team burgerzaken verspreid over vier locaties, team contactcenter (telefoon en receptie) en het Onlineteam (social media, de website en digitale diensten).

Kandidaatomschrijving

Wat neem je mee?

Als specialist Burgerzaken ben je een echte vakspecialist. Complexe vraagstukken zijn voor jou een uitdaging en samenwerken is voor jou vanzelfsprekend. Je beschikt over goede communicatieve en sociale vaardigheden. Je durft door te vragen, hebt lef en bent omgevingsbewust. Je bent accuraat, met oog voor details. Je voert je werk zelfstandig uit en bent besluitvaardig. Je staat voor kwalitatief goede dienstverlening naar onze inwoners, ook als zij de Nederlandse en/of Engelse taal niet machtig zijn.

Naast bovengenoemde competenties vinden wij het volgende belangrijk:

  • Je beschikt over een opleiding MLO BZ, of vergelijkbaar;
  • Je beschikt over afgeronde opleiding BRP specialist;
  • Opleiding documentherkenning en identiteitsvaststelling;
  • Kennis van nationale en internationale wet- en regelgeving;
  • Je bent zelfstandig en besluitvaardig;
  • Je hebt uitstekende communicatieve vaardigheden.

Voor inhoudelijke informatie over de functie kan je gerust contact opnemen met

Özlem Stuger-Kavaz (Coördinator burgerzaken) via 023-5676366.

Interviewplanning

De gesprekken vinden plaats op: 05 oktober 2022 tussen 09:00-13:00 uur.

Toelichting op rooster

32 uur is ook mogelijk.

Dienstencategorie

Andere diensten
Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nikki Nowack via 06 43 36 34 25 / nikki.nowack@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.