Regisseur Jeugd

Gemeente Haaksbergen

Blankenburgerstraat 28, 7481 EB Haaksbergen, Nederland

Sluit morgen
om 16:00
Geen maximum 36 Overijssel

Begindatum:

1 jul 2025

Einddatum:

1 jan 2026

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

18 jun 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Organisatie
Gemeente Haaksbergen
Bij de gemeente Haaksbergen werken ongeveer 180 medewerkers. Samen met inwoners, verenigingen, maatschappelijke organisaties en ondernemers werken we aan een samenleving die past bij onze gemeente. Dat doen we met een Toekomstvisie als vergezicht en aan de hand van een Verbeterprogramma. We hebben de komende jaren drie belangrijke prioriteiten. We willen de organisatie versterken, de financiën op orde krijgen en de relatie met de gemeenschap verbeteren. Dat is hard werken. Elke dag weer. De samenleving vraagt veel van ons. Inwoners willen meer dan ooit meepraten. Dat gesprek willen wij graag aangaan, omdat de beste plannen samen met inwoners tot stand komen. Help jij meebouwen aan onze relatie met onze gemeenschap?

Missie : “We maken ons sterk voor een fijn en veilig Haaksbergen, waar inwoners prettig kunnen leven, ondernemers zich kunnen ontwikkelen en bezoekers kunnen genieten. Daarvoor hebben we elkaar nodig, want we geloven in de kracht van samen.”

Visie : “In Haaksbergen werken we samen. Voor elkaar en met elkaar. Want noaberschap zit in al onze vezels. We bouwen aan een vitale organisatie die soepel kan inspelen op de steeds veranderen uitdagingen. De gemeenschap kan op ons rekenen. Daar gaan we voor!”

Omschrijving van de opdracht
Wil je in een dynamische gemeente werken waar jouw klantgerichte en doortastende aanpak wordt gewaardeerd? Word voor 6 maanden onze Regisseur Jeugd en geef regie aan de zorg die kinderen en gezinnen nodig hebben. De teams Jeugd & Onderwijs en Zorg & Welzijn zorgen ervoor dat inwoners kunnen meedoen, in de breedste zin. We voeren taken uit op het gebied van de Wmo, Participatiewet en de Jeugdwet. Leuk werk in een werkomgeving waar altijd van alles gebeurt. Wij zoeken voor de periode van 6 maanden een collega die deze mooie functie gaat invullen.

Wat je gaat doen als Regisseur Jeugd:
Als Regisseur Jeugd ben jij hét aanspreekpunt voor het gezin. Je voert vraag gestuurde gesprekken uit op de verschillende levensdomeinen waarbij je de hulpvragen van de kind/kinderen en ouders analyseert en verheldert. Jij voert de regie op de zorg die je inzet en je voert evaluatiegesprekken met zorgleveranciers en met kind/ kinderen en ouders.

Verder zit je Multidisciplinaire overleggen (MDO’s) voor. Je bent verantwoordelijk voor een goede afhandeling van indicaties, rapportages en beschikkingen en je hebt een eigen caseload.

Vereisten / knock-outcriteria

  1.  Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;

  2. Een afgeronde opleiding op minimaal een HBO-bachelor niveau ;

  3. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring al regisseur jeugd;

  4. Aantoonbare kennis van wetgeving en financiering op het terrein van de Jeugdwet;

  5. Een SKJ-registratie (voor de functie van regisseur jeugd een vereiste, benoem dit met registratienummer in het cv);

Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten) 

  1. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelor niveau in de richting van zorg / social work / jeugd (25 punten);

  2. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring al regisseur jeugd binnen een gemeente (40 punten);

  3. Aantoonbaar beschikbaar te werken op het gemeentehuis (15 punten) 

  4. Aantoonbare werkervaring met het casuïstiek te analyseren en te vertalen naar plannen van aanpak (20 punten).

Competenties 

  • Iemand die goed kan samenwerken en kan doorpakken;

  • In staat om in oplossingen te denken en buiten de kaders te zoeken;

  • In staat om vanuit positieve gezondheid en systeemgericht te werken;

  • Planmatig, proactief, doortastend en gedreven;

  • Flexibel en klantgericht;

  • Overtuigingskracht en goede contactuele vaardigheden zowel mondeling (stevige gesprekspartner) als schriftelijk (verslaglegging). 

  • Het inzicht om verder te kijken dan het individu en alle aspecten van de leefomgeving in te zetten om een situatie positief te beïnvloeden.  

Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende leverancier.  

CV-eisen  
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.  

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: In overleg  
Is hybride werken mogelijk: Nee  

Planning  
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdag 25 juni 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen zo snel mogelijk bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.  

Overige informatie  

  • Gemeente Haaksbergen heeft er voor gekozen om de externe partij als broker in te zetten. Na gunning verzorgt de externe partij derhalve de contractafhandeling, urenregistratie en facturatie. Dit betekent dat u een overeenkomst afsluit met de externe partij. U zal in casu factureren aan de externe partij middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding. Door in te schrijven gaat u ermee akkoord middels deze constructie de opdracht uit te voeren.  

  • Voor het uitvoeren van de opdracht is afgifte van een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) een vereiste.  

  • Uitzend-/ en uitleenbedrijven moeten voldoen aan de voorwaarden voor disculpatie als gesteld in de wijziging leidraad invordering nr. BLKB2012/1062M. 

  • BYOD (bring your own device) is voor deze opdracht niet van toepassing.  

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

    Indien de opdrachtnemer een uitzend-/uitleenbedrijf betreft die is opgenomen in het register van de Stichting Normering Arbeid (SNA) zal opdrachtgever 25% van de factuur (inclusief omzetbelasting) storten op de G-rekening van de opdrachtnemer.  

    Indien de opdrachtnemer een uitzend-/uitleenbedrijf betreft die niet is opgenomen in het register van de Stichting Normering Arbeid (SNA) zal opdrachtgever 55% van de factuur (inclusief omzetbelasting) storten op de G-rekening van de opdrachtnemer.

Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de gemeente Haaksbergen mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de gemeente Haaksbergen. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). gemeente Haaksbergen merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is). 

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur