Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Specialist Adoptie & Communicatie

Brinklaan 35, 1404 EP Bussum, Nederland

Sluit over 13 dagen
110 16 Noord-Holland

Begindatum:

8 sept 2025

Einddatum:

8 sept 2026

Uren per week:

16

Publicatiedatum:

15 aug 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Binnen de Gemeente Gooise Meren is het programma de Digitale Werkplek opgezet, waarbij met uitwerking hiervan in de jaren 2025 en 2026 wordt beoogd om eind 2026, een volwaardig functioneel en geaccepteerde digitale werkplek voor alle gebruikers van Gooise Meren als vervanging te kunnen bieden van de huidige Citrix omgeving. Deze vervanger dient aan het gestelde beleid te voldoen, en maakt tevens een inhaalslag op beveiliging (MDM/MAM) en besturingssysteem (Win 11). Deze digitale werkplek is gebaseerd op Microsoft technologie, gebruikmakend van de mogelijkheden van de E5 licentie van M365. De definitie van een digitale Werkplek is een flexibele en digitale werkomgeving die medewerkers in staat stelt om altijd en overal te werken, met behulp van tools en technologieen zoals cloud , digitale samenwerking en veilige toegang tot bedrijfsgegevens. Het programma is ingericht met 4 pijlers, (Project, Techniek, Mens en Beheer) die actief samenwerken om het resultaat te behalen. Dit resultaat staat beschreven in het programmaplan. Voor de pijler Mens zoeken we een specialist die de adoptie en de communicatie binnen het programma kan opzetten en uitvoeren, afgestemd op de eindgebruikers en tevens het aanspreekpunt is voor deze pijler Mens voor andere programma onderdelen. Hierbij is het van belang om goede afstemming te onderhouden met zowel de programmamanager om te weten welke kant het programma op gaat en met de techniek om te weten welke technische wijzigingen eraan komen en dit weten te vertalen naar de noodzakelijke adoptie en communicatie plannen en ondersteund dit met activiteiten zoals bijv. trainingen, infosessies, inloopspreek uren of andere contactmomenten. Hierbij kan gebruik gemaakt worden van al reeds eerder opgestelde personas, maar moeten deze nog wel gevalideerd worden op actualiteit. We vragen hierbij naast alle nodige inhoudelijke kennis, ook actieve samenwerking met de andere pijlers om te zorgen voor een integrale en gemeenschappelijk gedragen resultaat.

Eisen

  • Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring met het ontwikkelen en implementeren van adoptie en communicatieplannen;
  • Een maximum uurtarief van 110,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werkverkeer, werk-werkverkeer en parkeerkosten;
  • Beschikbaar per 9 september 2025 voor 16 uur per week.

Wensen en competenties

Wensen

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare ervaring met het samenwerken in programmas met andere disciplines dan adoptie/communicatie, bijvoorbeeld met techniek (benoem dit duidelijk in het cv)
  • Aantoonbare werkervaring met het vertalen van technische wijzigingen naar adoptie en communicatieplannen en dit ondersteunen met verschillende contactmomenten afgestemd op verschillende types eindgebruikers (benoem dit duidelijk in het cv)
  • Aantoonbare werkervaring met het opzetten van een structuur (met bijvoorbeeld personas en overlegstructuren) om adoptie van de ontwikkelingen van de cloud op het juiste tempo bij de eindgebruikers te krijgen (benoem dit duidelijk in het cv)
  • Aantoonbare werkervaring met verandermethodiek om wijzigingen in een organisatie door te voeren (zoals bijv. Prosci en/of andere methodieken) (benoem dit duidelijk in het cv)

Competenties

  • Je bent een onderzoekend, enthousiast persoon die anderen in beweging weet te krijgen en weet te motiveren en niet bang is om hier buiten de gebaande paden te lopen
  • Je neemt initiatief, ziet kansen en stelt optimalisaties voor indien deze zich voordoen
  • Je bent communicatief zeer sterk. Je weet technische informatie begrijpelijk te verwoorden voor verschillende doelgroepen
  • Je bent analytisch sterk en begrijpt hoe ingewikkeld het belangenspel in een politieke organisatie kan zijn. Je doorziet dit belangenspel snel en weet hierop goed in te spelen tijdens de uitvoer van jouw rol in het programma.
  • Je levert kwaliteit, jij zorgt dat jouw wijzigingen goed doordacht en afgestemd op de organisatie worden ingericht en breed gedragen zijn.

Organisatie en team

Bussum, Naarden, Muiden en Muiderberg vormen samen gemeente Gooise Meren met ruim 60.000 inwoners. Onze organisatie is plat en overzichtelijk met 450 medewerkers. We vertrouwen elkaar, zijn wendbaar en werken doelgericht met impact voor het bestuur, de inwoners en collegas. We stimuleren medewerkers zichzelf te zijn en te vertrouwen op hun kennis en intuitie. Wanneer je leergierig bent zijn er vele mogelijkheden om te experimenteren en jezelf te ontwikkelen. Onze medewerkers hebben een open blik naar buiten en naar elkaar. Ze durven vragen te stellen en kritisch te zijn. En bovenal: ze hebben plezier in hun werk. Ook Gooise Meren staat gesteld voor complexe vraagstukken. We proberen die vraagstukken zo simpel mogelijk te houden. Door bij de essentie van de opgave te blijven, is het voor medewerkers duidelijk wat hun aandeel is en welke rol ze daarin hebben. Ze voelen zich mede-eigenaar van de oplossing. We hebben een stevige organisatie die zichzelf continue ontwikkelt. Dat doen we geleidelijk en op een zo natuurlijk mogelijke manier. Soms hebben we tijdelijk mensen nodig voor projecten, nieuwe opgaven of vervanging. Daarvoor zoeken we inspirerende teamspelers die effectief werken: doortastend, ondernemend, besluitvaardig. Passend bij onze organisatie.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op dinsdag 2 september 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 1 september 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

1. Opdrachtnemer moet na gunning een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) overleggen. Voor start van de opdracht voldoet een bewijs van aanvraag van de VOG. De kosten voor de aanvraag van een VOG zijn voor Opdrachtnemer.
2. De integriteitsverklaring dient binnen 24 uur na gunning ingevuld en ondertekend bij Flextender te worden aangeleverd. Indien dit document niet tijdig wordt aangeleverd heeft dit consequenties voor de beoogde startdatum.
3. Opdrachtnemer zal maandelijks achteraf opgaaf doen van het daadwerkelijk aantal gewerkte uren.
4. Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.
5. We vergoeden geen parkeerkosten en reiskosten aan de inhuurkandidaat die voor Gooise Meren komt werken. In de marktuitvraag van Flextender wordt gesteld dat het geoffreerde uurtarief inclusief de reiskosten woon-werkverkeer, werk-werkverkeer en parkeerkosten is.
6. Het tarief van de aangeboden kandidaat staat vast tot en met 31.12.2025. Daarna kan er maximaal eenmaal per jaar een voorstel tot prijsaanpassingen aan de Opdrachtgever plaatsvinden van maximaal 2,5%.
7. Uitzend- en uitleenbedrijven moeten voldoen aan de voorwaarden voor disculpatie als gesteld in de wijziging leidraad invordering nr. BLKB2023/1062M.ind- U dient te beschikken over een G-rekening en NEN Certificering, 25% wordt er gestort op deze rekening. Bij geen NEN-certificering wordt er 55% gestort op deze rekening.
8. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (Conform Waadi).
9. 'Bring your own device' is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. IPad.
10. Gooise Meren hanteert hybride werken als formele werkvorm. Richtlijn hierbij is een verdeling van 50/50 betreffend thuiswerken en op kantoor werken. Digitaal vergaderen vindt plaats via MS Teams. Indienen afspraken naar mening van de opdrachtgever het best live/op kantoor plaatsvinden, wordt van inschrijver verwacht dat hij daartoe bereid is en haar/zijn agenda voldoende flexibel is.

1. CV-eisen Maximaal 5 paginas, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties. Werkdagen De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma Di Wo Do Vr.Is hybride werken mogelijk: Ja.

Vragen kunnen ingediend worden tot maandag 25 augustus 2025, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op dinsdag 26 augustus 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777. De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot donderdag 28 augustus 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur