Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Specialist MDM/MAM en Security

Brinklaan 35, 1404 EP Bussum, Nederland

Sluit over 14 dagen
120 24 Noord-Holland

Begindatum:

8 sept 2025

Einddatum:

8 sept 2026

Uren per week:

24

Publicatiedatum:

15 aug 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Binnen de Gemeente Gooise Meren is het programma de Digitale Werkplek opgezet, waarbij met uitwerking hiervan in de jaren 2025 en 2026 wordt beoogd om eind 2026, een volwaardig functioneel en geaccepteerde digitale werkplek voor alle gebruikers van Gooise Meren als vervanging te kunnen bieden van de huidige Citrix omgeving. Deze vervanger dient aan het gestelde beleid te voldoen, en maakt tevens een inhaalslag op beveiliging (MDM/MAM) en besturingssysteem (Win 11). Deze digitale werkplek is gebaseerd op Microsoft technologie, gebruikmakend van de mogelijkheden van de E5 licentie van M365. De definitie van een digitale Werkplek is een flexibele en digitale werkomgeving die medewerkers in staat stelt om altijd en overal te werken, met behulp van tools en technologieen zoals cloud , digitale samenwerking en veilige toegang tot bedrijfsgegevens. Het programma is ingericht met 4 pijlers, (Project, Techniek, Mens en Beheer) die actief samenwerken om het resultaat te behalen. Dit resultaat staat beschreven in het programmaplan. Voor de pijler Techniek zoeken we een specialist die de inrichting van MDM/MAM en de security binnen Intune gaat ontwerpen, inrichten en doorvoeren op alle devices en op basis van de beleidsstukken die er binnen de Gemeente zijn. Waar de beleidsstukken er nog niet (volledig) zijn, vragen we een signaalfunctie om dit te beschrijven en voor te bereiden, zodat dit met de CISO of Informatiemanagers (IM) opgesteld kan worden. De specialist MDM/MAM & Security word tevens het aanspreekpunt voor de pijler Techniek en houd overzicht over alle technische wijzigingen en de impact hiervan op de organisatie. We vragen hierbij naast alle nodige inhoudelijke kennis, ook actieve samenwerking met de andere pijlers om te zorgen voor een integrale en gemeenschappelijk gedragen resultaat.

Eisen

  • Aantoonbare Security certificering SC-300 en MS-102;
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar met het ontwikkelen en implementeren van MDM/MAM en Security;
  • Een maximum uurtarief van 120,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werkverkeer, werk-werkverkeer en parkeerkosten;
  • Beschikbaar per 8 september 2025 voor ongeveer 24 uren per week.

Wensen en competenties

Wensen

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare ervaring met het samenwerken in programmas met andere disciplines dan techniek (benoem dit duidelijk in het cv) (40 punten);
  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met de technische inrichting en implementatie van een authorisatiematrix & conditional access met Intune (bijvoorbeeld door middel van HLD en LLD) (10 punten);
  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met het vertalen van beleid naar functionele uitwerking binnen Intune (10 punten);
  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met het inrichten van Apple Business Manager voor het beheer van Apple devices (10 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met het signaleren van ontbrekend beleid en dit voorbereiden met CISO & IM (15 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met het coachen en trainen van de bestaande beheerders (en meenemen in de oplossing) (15 punten).

Competenties

  • Je bent technisch sterk, kent de mogelijkheden binnen M365 en Intune en kan hierop passend adviseren;
  • Je bent een onderzoekend, enthousiast persoon die anderen in beweging weet te krijgen en niet bang is om zaken goed uit te zoeken en hierover terug te koppelen;
  • Je neemt initiatief, ziet kansen en stelt optimalisaties voor indien deze zich voordoen;
  • Je bent communicatief sterk. Je weet complexe vakkennis te vertalen naar heldere taal en kan ook goed samenwerken met niet-technische collegas;
  • Je bent analytisch sterk en begrijpt hoe ingewikkeld het belangenspel in een politieke organisatie kan zijn. Je doorziet dit belangenspel snel en weet hierop goed in te spelen tijdens de uitvoer van jouw rol in het programma;
  • Je levert kwaliteit, jij zorgt dat jouw wijzigingen goed doordacht en zonder grote problemen kunnen worden doorgevoerd.

Organisatie en team

Bussum, Naarden, Muiden en Muiderberg vormen samen gemeente Gooise Meren met ruim 60.000 inwoners. Onze organisatie is plat en overzichtelijk met 450 medewerkers. We vertrouwen elkaar, zijn wendbaar en werken doelgericht met impact voor het bestuur, de inwoners en collegas. We stimuleren medewerkers zichzelf te zijn en te vertrouwen op hun kennis en intuitie. Wanneer je leergierig bent zijn er vele mogelijkheden om te experimenteren en jezelf te ontwikkelen. Onze medewerkers hebben een open blik naar buiten en naar elkaar. Ze durven vragen te stellen en kritisch te zijn. En bovenal: ze hebben plezier in hun werk. Ook Gooise Meren staat gesteld voor complexe vraagstukken. We proberen die vraagstukken zo simpel mogelijk te houden. Door bij de essentie van de opgave te blijven, is het voor medewerkers duidelijk wat hun aandeel is en welke rol ze daarin hebben. Ze voelen zich mede-eigenaar van de oplossing. We hebben een stevige organisatie die zichzelf continue ontwikkelt. Dat doen we geleidelijk en op een zo natuurlijk mogelijke manier. Soms hebben we tijdelijk mensen nodig voor projecten, nieuwe opgaven of vervanging. Daarvoor zoeken we inspirerende teamspelers die effectief werken: doortastend, ondernemend, besluitvaardig. Passend bij onze organisatie.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op dinsdag 2 september 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 1 september 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

1. Opdrachtnemer moet na gunning een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) overleggen. Voor start van de opdracht voldoet een bewijs van aanvraag van de VOG. De kosten voor de aanvraag van een VOG zijn voor Opdrachtnemer.
2. De integriteitsverklaring dient binnen 24 uur na gunning ingevuld en ondertekend bij Flextender te worden aangeleverd. Indien dit document niet tijdig wordt aangeleverd heeft dit consequenties voor de beoogde startdatum.
3. Opdrachtnemer zal maandelijks achteraf opgaaf doen van het daadwerkelijk aantal gewerkte uren.
4. Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.
5. We vergoeden geen parkeerkosten en reiskosten aan de inhuurkandidaat die voor Gooise Meren komt werken. In de marktuitvraag van Flextender wordt gesteld dat het geoffreerde uurtarief inclusief de reiskosten woon-werkverkeer, werk-werkverkeer en parkeerkosten is.
6. Het tarief van de aangeboden kandidaat staat vast tot en met 31.12.2025. Daarna kan er maximaal eenmaal per jaar een voorstel tot prijsaanpassingen aan de Opdrachtgever plaatsvinden van maximaal 2,5%.
7. Uitzend- en uitleenbedrijven moeten voldoen aan de voorwaarden voor disculpatie als gesteld in de wijziging leidraad invordering nr. BLKB2023/1062M.ind- U dient te beschikken over een G-rekening en NEN Certificering, 25% wordt er gestort op deze rekening. Bij geen NEN-certificering wordt er 55% gestort op deze rekening.
8. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (Conform Waadi).
9. 'Bring your own device' is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. IPad.
10. Gooise Meren hanteert hybride werken als formele werkvorm. Richtlijn hierbij is een verdeling van 50/50 betreffend thuiswerken en op kantoor werken. Digitaal vergaderen vindt plaats via MS Teams. Richtlijn hierbij is een verdeling van 50/50 betreffend thuiswerken en op kantoor werken. Digitaal vergaderen vindt plaats via MS Teams. Indienen afspraken naar mening van de opdrachtgever het best live/op kantoor plaatsvinden, wordt van inschrijver verwacht dat hij daartoe bereid is en haar/zijn agenda voldoende flexibel is.

1. CV-eisen Maximaal 5 paginas, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen: Ma Di Wo Do Vr.

Is hybride werken mogelijk: In overleg/ Onderlinge afstemming.

Vragen kunnen ingediend worden tot dinsdag 26 augustus 2025, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op woensdag 27 augustus 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777. De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot vrijdag 29 augustus 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur