Kon. Julianaweg 45, 3241 XB Middelharnis, Nederland
Begindatum:
2 okt 2023Einddatum:
30 sept 2025Uren per week:
16Publicatiedatum:
11 sept 2023Als gevolg van een aantal projecten bij het archief van Goeree-Overflakkee zijn wij gedurende de looptijd van deze projecten, naar schatting in totaal 2 jaar, op zoek naar een projectleider. Bij voorkeur met een start z.s.m. vanaf 2 oktober 2023!
De gemeente Goeree-Overflakkee wil haar overgebrachte gemeentelijke archieven bij het streekarchief in ‘goede, geordende en toegankelijk staat’ brengen. Om die reden worden er over de periode 2022-2026 dertien projecten uitgevoerd. Voor een succesvolle uitvoer van vier van deze projecten zijn wij opzoek naar een doorgewinterde Projectleider.
De projectleider voert het dagelijks management over het project, is verantwoordelijk voor de fasering, de projectbeheersing en rapporteert aan de opdrachtgever. De projectleider plant, verdeelt en bewaakt de projectvoortgang. De projectleider neemt, wanneer resultaten niet behaald lijken te worden, corrigerende of escalerende maatregelen.
In de eerste fase van ieder project is het belangrijk om onder andere de doelstelling, randvoorwaarden, de gewenste opleverdatum en het beschikbare budget in het Project Start Document (PSD) vast te leggen. Na een goedgekeurde PSD start het project waarbij de projectleider de werkzaamheden en deelopleveringen bewaakt. De deelopleveringen zijn bij deze archiefprojecten extra van belang omdat de te bewerken archieven zo snel mogelijk weer beschikbaar moeten zijn voor raadpleging.
Voor de bewaking van het project stelt de projectleider in ieder geval een Plan van Aanpak (PvA), actielijst (BARI – besluiten, acties, risico’s en issues) en gefaseerde planning op. De projectleider is verantwoordelijk voor de uitvoering van het project en de overdracht naar de operationele (beheer) organisatie van de gemeente. Het is de verantwoordelijkheid van de projectleider om de tijdslijn te managen ervoor te zorgen dat de op te leveren producten helder in het projectplan worden verwoord en behaald worden.
Begeleiden van meerdere activiteiten / werkzaamheden tegelijkertijd
Opstellen van een activiteit gestuurde planning
Bewaken van de voortgang
Coördinatie van de implementatie
Projectdashboard actualiseren
Stimuleren en verbeteren van de onderlinge samenwerking, zowel intern als extern.
Opstellen en actueel houden van de projectdocumentatie, zoals bijvoorbeeld het PSD, PvA en voortgangsrapportage
Verantwoordelijk voor het bewaken van budget, planning, resources en deadline
Verantwoordelijk voor het project van begin tot oplevering en overdracht naar de operationele organisatie
Coördineren en aansturen van alle activiteiten voor de betrokken interne-en externe partijen (bv opdrachtnemer(s) / consultants / leveranciers)
Het volgen en verbeteren van de gebruikte projectmethodiek
Rapportage aan de stuurgroep tijdens de periodieke stuurgroep overleggen
Het merendeel van de werkzaamheden wordt op locatie van de gemeente, meer specifiek het streekarchief, uitgevoerd, thuiswerken behoort in overleg uiteraard tot de mogelijkheden.
Minimaal 3 jaar ervaring als projectleider;
Ervaring met het leiden van meerdere kleine (deel)projecten tegelijk;
Ervaring met projecten;
Bij voorkeur kennis van archieven, archiefvorming en ordeningsprincipes;
Goede beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift.
Meer informatie
Voor vragen omtrent de inschrijfprocedure en verdere afhandeling, bekijk de rest van de pagina hieronder. Toch nog vragen? Neem direct contact op met Ferdi Mac Gillavry via 06 – 4336 34 34 of per mail via ferdi.macgillavry@kbenp.nl.
Tot uiterlijk 1 werkdag voor de sluitingsdatum is het mogelijk om te reageren op deze inhuuropdracht.
Kies een interessante opdracht uit en klik op inschrijven. Daarna zal een van onze adviseurs binnen één werkdag contact met je opnemen. Na telefonisch contact, beoordeelt onze adviseur jouw CV en geeft terugkoppeling of deze goed aansluit bij de inhuuropdracht (eisen en wensen) en ambitie van de opdrachtgever.