Jeugdgids

De Rede 1, 8251 ER Dronten, Nederland

Sluit over 7 dagen
Geen maximum 30 - 36 Flevoland

Begindatum:

15 jun 2025

Einddatum:

1 dec 2025

Uren per week:

30 - 36

Publicatiedatum:

27 mei 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Organisatie
Dronten is een dynamische en ambitieuze gemeente, gelegen in het hart van Flevoland, waar rust en ruimte hand in hand gaan met innovatie en ontwikkeling. Met haar groene landschappen en bruisende dorpskernen is Dronten een plek waar gezinnen, ondernemers en natuurliefhebbers zich thuis voelen. Gemeente Dronten staat voor innovatie, inclusiviteit en het bouwen aan een toekomstbestendige gemeenschap richting 2050. Waar we nu op ruim 44.000 inwoners zitten, willen we in 2050 richting de 60.000 inwoners gegroeid zijn. Onze visie is gebaseerd op de principes van midden in de samenleving staan, verbinden, dienstverlenend zijn, vertrouwen, en werken aan gemeenschappelijke opgaven. De lijnen zijn kort en bij alles wat we doen gaan we voor toegevoegde waarde en verbetering. Een lerende organisatie: dat willen wij zijn en uitdragen. We staan open voor feedback en geven onze medewerkers de ruimte om te ontwikkelen.

Omschrijving van de opdracht
In verband met de tijdelijke afwezigheid van een tweetal collega's zijn wij op zoek naar twee jeugdgidsen. Ben jij een zelfstandig werkende jeugdprofessional met een analytische blik en een passie voor het in kaart brengen van de hulpvraag van de jeugdige/het gezin, dan zijn wij op zoek naar jou! Wij zoeken twee interim collega’s die ons team tijdelijk komen versterken. Vanuit de gemeentelijke toegang is het onze taak om de hulpvraag van de jeugdige/het gezin in kaart te brengen en waar nodig te verwijzen naar hulp. Daarnaast voeren de gidsen jeugd regie op complexe casussen, dit om de ingezette hulp goed afgestemd te houden op de hulpvraag.  Hierbij heb je altijd aandacht voor de veiligheid van het kind.

Je kerntaak voor deze opdracht zal zijn: het oppakken van casussen die op de wachtlijst staan en/of het waarnemen van lopende casussen. Je werkt vanuit de gemeentelijke organisatie.

Je komt tijdelijk in een team te werken met 18 gidsen jeugd. Het team wordt ondersteunt door 3 gedragsdeskundigen, een juridische kwaliteitsmedewerker, een coördinator jeugd en de manager.

 Een greep uit je werkzaamheden:

  • Het analyseren van de vraag van kinderen, hun ouders en andere belanghebbenden. Daarbij heb je altijd aandacht voor de veiligheid van het kind;

  • Informatie verstrekking, advisering, consultatie (zowel aan ouders, kinderen als aan professionals, bijvoorbeeld school, maatschappelijke partners, zorgaanbieders en huisarts);

  • Het in samenspraak met betrokkenen zo nodig komen tot een passend hulpverleningsaanbod, waarbij helder wordt welke ondersteuning zal worden ingezet en met welk doel;

  • Het afstemmen en betrekken van collega’s (van andere wetten) binnen het sociaal domein;

  • Het verwerken van informatie in het registratiesysteem en het bewaken en bijhouden van deze informatie;

  • Regiefunctie op het proces (opstellen routeplan, evalueren van de resultaten uit het routeplan).

Vereisten / knock-outcriteria

  1. 'Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement en laptop c.q. ipad moet meenemen voor alle zakelijke contacten;  Inschrijver voldoet aan de gestelde

  2. uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;

  3. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau richting maatschappelijk werk of pedagogiek; In het bezit

  4. van een geldige SKJ registratie (Beschrijf de datum en SKJ registratienr. duidelijk in het cv);

  5. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring binnen de jeugdhulpverlening;

Selectiecriteria (weging, totaal 100 punten)

  1. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als jeugdgids en/of consulent jeugd binnen een gemeente (40 punten);

  2. Aantoonbare werkervaring met het voeren van regie (maak dit duidelijk aantoonbaar in het cv met een voorbeeld) (20 punten);

  3. Aantoonbaar in het bezit van rijbewijs B en beschikking over een auto (benoem dit expliciet in het cv) (10 punten);

  4. Aantoonbare werkervaring met de sociale kaart van Dronten en de Dronter Koers (maak dit duidelijk aantoonbaar in het cv met een voorbeeld) (10 punten);

  5. Aantoonbare werkervaring met het programma Mens Centraal/Regiesystemen (benoem dit expliciet in het cv) (20 punten).

Competenties
Jij brengt brede kennis en ervaring mee op het gebied van veiligheidsvraagstukken, gezinssystemen, pedagogiek, ontwikkelingspsychologie, pedagogiek en psychologie. Naast deze kennis beschik je over overtuigingskracht, kun je gestructureerd vragen verhelderen en duidelijke grenzen stellen. Je bent sterk in het innemen van de juiste positie binnen een complex speelveld. Weet je te werken vanuit een systemische benadering en houdt je altijd oog voor het geheel. Je komt met de gezinnen tot een passend advies en weet dit advies te motiveren en onderbouwen. Ook beschik je over uitstekende mondelinge en schriftelijke vaardigheden.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht geen fee in rekening.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: Ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: ma-di-wo-do-vr

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdag 11 juni 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen hierover bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

  • De Opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • De Opdrachtgever zal om een Integriteitsverklaring vragen.

  • De Opdrachtgever zal om een Uittreksel Handelsregister (KvK) vragen.

  • De Opdrachtgever zal om een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) vragen.

  • Indien de opdrachtnemer een uitzend-/uitleenbedrijf betreft die is opgenomen in het register van de Stichting Normering Arbeid (SNA) zal opdrachtgever 25% van de factuur (inclusief omzetbelasting) storten op de G-rekening van de opdrachtnemer.

  • Indien de opdrachtnemer een uitzend-/uitleenbedrijf betreft die niet is opgenomen in het register van de Stichting Normering Arbeid (SNA) zal opdrachtgever 55% van de factuur (inclusief omzetbelasting) storten op de G-rekening van de opdrachtnemer.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

  • Voor opdrachtnemer geldt een Social Return (SROI) verplichting bij gegunde opdrachten hoger dan €400.000 binnen het DAS van de Talentenregio. Voor meer informatie zie: (https://talentenregiohuurtin.nl/wp-content/uploads/2024/10/SROI-bijlage-DAS-v2.pdf).

Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de gemeente Dronten mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct toezicht en leiding van de gemeente Dronten. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is".

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur