Secretaris bezwaarschriftencommissie (met focus op sociaal domein)

Willemsoord 66, 1781 AS Den Helder, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
110 24 Noord-Holland

Begindatum:

1 apr 2025

Einddatum:

30 jun 2025

Uren per week:

24

Publicatiedatum:

17 mrt 2025

Omschrijving van de opdracht
De gemeente Den Helder heeft een onafhankelijke bezwaarschriftencommissie. Onze commissie kent twee verschillende kamers: de algemene kamer en de sociale kamer. De algemene kamer vergadert gemiddeld eenmaal per maand. De sociale kamer vergadert gemiddeld eens per drie weken. De twee kamers hebben beide een (parttime) secretaris. Daar waar nodig zijn de secretarissen elkaars vervanger. De secretarissen worden administratief ondersteunt.

Jouw werk als secretaris is divers: van bezwaren tegen, van interugvorderingsbeschikkingen Participatiewet tot huishoudelijke hulp en van Wob-verzoeken tot omgevingsvergunningen tot ondermijningszaken rechtspositie. Daarmee is geen dag hetzelfde.

Als secretaris ben jij verantwoordelijk voor het gehele bezwaarproces: van ontvangst van een bezwaarschrift tot de verzending van het advies op bezwaar. Dit doe je onder meer door:

  • bezwaarschriften te toetsen op ontvankelijkheid en indien nodig kennelijk niet-ontvankelijkheidsadviezen van de commissie voor te bereiden;

  • procesdossiers samen te stellen en bezwaren te agenderen voor zitting;

  • bij de zitting als secretaris te fungeren en de commissie juridisch hierbij te ondersteunen;

  • de verslagen van de zittingen en de adviezen van de commissie uit te werken;

  • de procedures te bewaken en hiervoor de benodigde administratieve handelingen kunnen verrichten, zoals ontvangstbevestigingen, verdagingen en opschortingen en

  • andere juridische werkzaamheden te verrichten als die binnen het team nodig zijn.

    Deze opdracht kan zowel ingevuld worden door iemand in loondienst als een zelfstandige. Bij gelijke geschiktheid gaat onze voorkeur uit naar iemand in loondienst. Na gunning dient de gegunde partij een geldige VOG te kunnen overleggen van de kandidaat.

Kandidaatomschrijving

  • Afgeronde hbo opleiding in juridische richting

  • Beschikbaar vanaf april

  • Ervaring als secretaris bezwaarschriftencommissie binnen een gemeente

  • Ervaring als secretaris bezwaarschriftencommissie in het sociaal domein

Interviewplanning
De interviews vinden plaats in de eerste week van april

Toelichting op rooster
Hybride werken is mogelijk in goed overleg. Minder uur is mogelijk tot een minimum van 18 uur per week

Dienstencategorie
Andere diensten

Voorwaarden voor deelname

Download bijlage

20240529 Checklist dienstbetrekking of zelfstandige.pdf

Opleiding
De kandidaat heeft een aantoonbare afgeronde rechten opleiding op minimaal hbo bachelor niveau. Geef dit duidelijk aan in het C.V.

Werkervaring
De kandidaat heeft minimaal drie jaar aantoonbare werkervaring als secretaris bezwaarschriftencommissie binnen een gemeente. Geef dit duidelijk aan in het C.V.

Weging prijsdeel: 20 %

Opleiding
De kandidaat heeft minimaal een afgerond rechten opleiding op wo bachelor niveau. Geef dit duidelijk aan in het C.V.

Weging: 10 %

Master/specialisatie
De kandidaat heeft een master/specialisatie op het gebied van bestuursrecht op WO niveau. Geef dit duidelijk aan in het C.V.

Weging: 10 %

Ervaring
De kandidaat heeft minimaal drie jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen tien jaar als secretaris bezwaarschriftencommissie. Geef dit duidelijk aan in het C.V.

Weging: 15 %

Beschikbaarheid
De kandidaat is uiterlijk per 21 april beschikbaar voor minimaal 18 uur per week.

Weging: 10 %

Ervaring
De kandidaat heeft minimaal één jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen vijf jaar als secretaris bezwaarschriftencommissie in het sociaal domein.

Weging: 10 %

Loondienst
De kandidaat die u aanbiedt is in loondienst bij uw bureau. Indien u zichzelf als zzp-er aanbiedt of u biedt een zzp-er aan zet u het antwoord op nee.

Weging: 5 %

Interview
Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.

Tijdens het gesprek wordt de kandidaat getoetst op de volgende punte:

  • Werkervaring

  • Kennis en opleiding

  • Klik met het team

Weging: 20 %

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.