Projectondersteuner

Willemsoord 66, 1781 AS Den Helder, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
90 36 Noord-Holland

Begindatum:

1 sept 2024

Einddatum:

31 dec 2024

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

31 jul 2024

Omschrijving van de opdracht
Ga jij aan de slag als projectondersteuner in onze bruisende gemeente Den Helder? Ben jij flexibel ingesteld en weet jij alles zo te organiseren dat je veel kunt betekenen voor de medewerkers in het team en de diverse projecten binnen onze gemeente? Dan is deze mooie functie iets voor jou!

Als projectondersteuner ondersteun je onze opgavemanagers en de project- en programma-organisatie. Je pakt ook zelf kleine projecten op.

Wat ga je doen
Als projectondersteuner ben jij de rechterhand van de opgavemanagers en ondersteun je hen binnen programma’s en projecten. Zij richten zich op het oplossen van grote maatschappelijke vraagstukken, opgaves genoemd, zoals de decentralisatie van jeugdhulp, nieuwkomers in onze gemeente, de klimaattransitie en het bereikbaar houden van onze stad.  

Je opereert zowel op tactisch als operationeel niveau. Je houdt zicht op de voortgang van de werkzaamheden binnen de opgaves en in welke fase de verschillende onderdelen zich bevinden. Daarnaast ondersteun je de opgavemanagers bij het schrijven van startopdrachten, programmaplannen of andere vormen van rapportages. Ook leid je zelfstandig kleine projecten.

Verder:

  • Houd je overzichten bij van de scope van de opgave, de (financiële) planning, resource plannen en eventuele andere documenten;

  • Ben je verantwoordelijk voor de inrichting, uitvoering, bewaking en samenhang van de documentatie en rapportages binnen één of meerdere opgaves;

  • Heb je verantwoordelijkheid over de communicatieplanning en voorbereiding op de uitvoering daarvan;

  • Signaleer en adviseer je bij kwesties in relatie tot bovenstaande zaken aan de opgavemanagers;

  • Draag je zorg voor administratieve en secretariële taken, zoals agendabeheer, notulering, organiseren van bijeenkomsten en het boeken van vergaderruimtes.

Wie ben jij
Als projectondersteuner heb je ervaring met het ondersteunen van projecten, programma’s en opgaven vanuit verschillende methodieken zoals Projectmatig en programmatisch werken, Agile, Scrum en andere relevante methodieken.

Je bent representatief en hebt een proactieve werkhouding. Je weet waar je initiatief moet nemen en welke prioriteiten je moet stellen. Je hebt een goed omgevingsbewustzijn, kan op een heldere manier communiceren en je weet je organisatietalent effectief en efficiënt in te zetten.

Daarnaast:

  • Beschik je over MBO+ werk- en denkniveau;

  • Ben je het minimaal in het bezit van een relevant diploma op mbo 4 niveau.

Na gunning dient de gegunde partij een VOG van de kandidaat te overleggen.

Kandidaatomschrijving

  • Afgeronde mbo-opleiding

  • Bekend met projectmatig en programmatisch werken

  • Bekend met Agile en Scrum

  • Ervaring als projectondersteuner/assistent projectmanager/projectmanagementondersteuner

Interviewplanning
Vanwege vakanties van gesprekspartners vinden de interviews begin september naar alle waarschijnlijk plaats. Dagen en tijden worden afgestemd met de kandidaat.

Toelichting op rooster
Gezien de aard van de werkzaamheden wordt er van de kandidaat verwacht dat hij/zij veel op kantoor aanwezig moet zijn.

Dienstencategorie
Andere diensten

Voorwaarden voor deelname

Download bijlage

20240529 Checklist dienstbetrekking of zelfstandige.pdf

Download bijlage

Integriteitsverklaring zonder handtekening.pdf

Download bijlage

Overeenkomst bij ZZP.pdf

Ervaring
De kandidaat heeft minimaal twee jaar ervaring als projectondersteuner/projectmanagementondersteuner of assistent projectmanager bij een gemeente. Geef dit duidelijk aan in het C.V.

Opleiding
De kandidaat heeft minimaal een afgeronde opleiding op mbo niveau 4. Geef dit duidelijk aan in het C.V.

Gunningscriteria

  • Weging prijsdeel: 20 %

  • Ervaring: De kandidaat heeft minimaal vijf jaar ervaring in de rol van projectondersteuner/assistent projectmanager of projectmanagement ondersteuner bij een gemeente. Geef dit duidelijk aan in het C.V - Weging: 20 %

  • Kennis en ervaring 1: De kandidaat is bekend met projectmatig en programmatisch werken. Geef dit duidelijk aan in het C.V.
    Weging: 15 %

  • Kennis en ervaring 2: De kandidaat heeft kennis van Agile en scrum en heeft hier mee gewerkt. Geef dit duidelijk aan in het C.V.
    Weging: 10 %

  • Kennis en ervaring 3: De kandidaat is bekend met opgavegericht werken en heeft hier ervaring in opgedaan. Geef dit duidelijk aan in het C.V. - Weging: 5 %

  • Beschikbaarheid: De kandidaat is uiterlijk per 16 september beschikbaar - Weging: 10 %

Interview
Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria - Weging: 20 %

Tijdens het interview wordt de kandidaat getoetst aan de volgende punten:

  • Ervaring

  • Kennis

  • Competenties: zelfstandig, resultaatgericht en oplossingsgericht

  • Klik met het team

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nikki Nowack via 06 43 36 34 25 / nikki.nowack@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.