Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Businesscontroller

Willemsoord 66, 1781 AS Den Helder, Nederland

Sluit over 12 dagen
120 36 Noord-Holland

Begindatum:

1 okt 2025

Einddatum:

31 mrt 2026

Uren per week:

32 - 0

Publicatiedatum:

18 aug 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Jij bent adviseur en sparring partner van de teams die binnen jouw portefeuille vallen. Je werkt actief mee aan de opgaven waar we als gemeente voor staan. En je weet je rol te pakken bij overstijgende zaken en de verdere professionalisering van het team. Je bent positief kritisch ingesteld en denkt in kansen en oplossingen Je werkt graag proactief en samenwerkingsgericht. Je bent flexibel, staat open voor veranderingen en beschikt over politieke sensitiviteit. Verder ben je goed in staat om bruggen te slaan bij weerstand en conflicterende belangen.

Werkzaamheden:

  • Het toetsen van beleidsvoorstellen op financiele haalbaarheid
  • Toetsen van periodieke managementinformatie (intern en extern)
  • Begeleiden en coachen van collega's op de afdeling
  • Ondersteuning bieden aan de strategisch adviseur financien
  • Ondersteuning bieden van de teammanager financien
  • Adviezen uitbrengen aan de hand van relevantie financiele informatie

Resultaten:

Na gunning van de opdracht dient de gegunde partij een recente VOG aan te bieden

Eisen

  • Afgeronde universitaire opleiding
  • Minimaal 3 jaar ervaring bij een gemeente businesscontroller
  • Ervaring met het coachen/begeleiden van medewerkers/personeel
  • De kandidaat beschikt over minimaal drie jaar werkervaring als businesscontroller bij een gemeente. Dit dient uit het C.V. te blijken
  • De kandidaat beschikt over minimaal een afgeronde universitaire bachelor opleiding. Dit dient uit het C.V. te blijken
  • De kandidaat beschikt over recente werkervaring (in de afgelopen drie jaar) als businesscontroller binnen de teams Openbare ruimte en/of wijkbeheer bij een gemeente. Dit dient uit het C.V. te blijken
  • De kandidaat dient recent ervaring te hebben (in de afgelopen drie jaar) met het coachen en begeleiden van medewerkers op het gebied van Financien/controlling. Dit dient uit het C.V. te blijken
  • De kandidaat dient ervaring te hebben als strategisch financieel adviseur in de afgelopen 7 jaar bij een gemeente. Dit dient uit het C.V. te blijken.
  • De kandidaat is per 1 oktober beschikbaar voor het minimaal gevraagde aantal uur.

Wensen en competenties

Wensen

  • Geen wensen

Competenties

  • daadkracht
  • strategisch denken
  • Adviesvaardigheden en analytisch vermogen

Organisatie en team

Dienstencategorie Andere diensten CPV code 79000000-4 - Zakelijke dienstverlening: juridisch, marketing, consulting, drukkerij en beveiliging Voorwaarden voor deelname Den Helder_VNG Inkoopvoorwaarden 2024 incl. addendum.pdfIntegriteitsverklaring.pdfOvereenkomst bij ZZP.pdf

Gespreksinformatie

Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria. Tijdens het gesprek wordt de kandidaat getoetst op de volgende criteria:

  • Kennis
  • Werkervaring
  • Klik met het team
  • Competenties: Adviesvaardigheden en analytisch vermogen

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

Toelichting op rooster Hybride werken is in goed overleg mogelijk. Minder uur is mogelijk tot een minimum van 32 uur per week.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur