Bekijk de opdracht ook op opdrachtinformatiemanagement.nl voor aanvullende ondersteuning binnen het vakgebied Informatiemanagement.

BAG Beheerder

Willemsoord 66, 1781 AS Den Helder, Nederland

Sluit over 6 dagen
90 24 Noord-Holland

Begindatum:

1 jul 2025

Einddatum:

30 nov 2025

Uren per week:

24

Publicatiedatum:

21 mei 2025

Omschrijving van de opdracht
Jij zorgt ervoor dat alle gegevens in de BAG accuraat en up-to-date zijn.
Binnen het team Informatie en Techniek van de Gemeente Den Helder ben je als BAG beheerder verantwoordelijk voor de Basisregistratie Adressen en Gebouwen (BAG). Vanwege het pensioen van één van onze gewaardeerde teamleden zoeken wij nu een collega die de werkzaamheden coördineert maar ook zelf gaat uitvoeren en nauw samenwerkt met het onderdeel GEO.

Je voert binnen de wettelijke termijnen mutaties in de BAG door en controleert de kwaliteit van de gegevens. Daarbij los je terugmeldingen op en bewaak je de termijnen. Ook weet je de vertaling te maken van de gegevens vanuit de BAG naar andere registraties, zoals de WOZ en BGT en denk je mee over procesverbeteringen en aankomende wetswijzigingen rondom BAG, BGT en WOZ.

Verder:

  • Stel je huisnummerbesluiten op en laat openbare ruimten en woonplaatsen vaststellen;

  • Verstrek je informatie aan aanvragers en andere belanghebbenden;

  • Ben je belast met overige aan de BAG gerelateerde werkzaamheden (bijv. analyses);

  • Voer je de ENSIA-zelfevaluatie uit inclusief de verantwoording;

  • Ben je belast met het beheer van de BRK-PB.

Naast bovenstaande werkzaamheden ga je aan de slag met procesverbeteringen op het gebied van de BAG. Hierbij willen wij een efficientieslag maken.

Kandidaat omschrijving

  • Uiterlijk per 1 juli beschikbaar en indien mogelijk eerder

  • Afgeronde mbo niveau 4 opleiding

  • Minimaal drie jaar ervaring als bag medewerker bij een gemeente

Eisen

  1. De kandidaat is in het bezit van een mbo niveau 4 opleiding. Geef dit duidelijk aan in het C.V.

  2. De kandidaat heeft minimaal drie jaar ervaring als BAG medewerker bij een gemeente in de afgelopen vijf jaar.

Wensen

  1. De kandidaat beschikt over minimaal vijf jaar werkervaring als BAG beheerder bij een gemeente in de afgelopen tien jaar. Geef dit duidelijk aan in het C.V.
    Weging: 25 %

  2. De kandidaat beschikt over een afgeronde hbo bachelor opleiding. Geef dit duidelijk aan in het C.V.
    Weging: 15 %

  3. De kandidaat heeft kennis van bouwkunde opgedaan door middel van een opleiding, cursus of door werkervaring. Indien het door werkervaring is licht dit duidelijk toe in het C.V.
    Weging: 10 %

  4. De kandidaat is uiterlijk per 1 juli beschikbaar voor het gevraagde aantal uur.
    Weging: 10 %

  5. Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.
    Weging: 20 %

    De kandidaat wordt tijdens het gesprek op de volgende punten getoetst:

    • Kennis

    • Ervaring

    • Klik met het team

    • Competenties: Analytisch vermogen en resultaatgerichtheid

Aanvullende informatie

  • De interviews vinden plaats in de eerste twee weken van juni

  • Hybride werken is mogelijk, echter gezien de aard van de werkzaamheden achten wij het in belang van de opdracht dat een kandidaat ook veel op locatie werkt.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Sybren Hindriks via 06 43 53 65 77 / sybren.hindriks@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur