Facilitair Bureau - Servicedeskmedewerker

Amstel 1, 1011 PN Amsterdam, Nederland

Sluit over 10 dagen
55 32 - 36 Noord-Holland

Begindatum:

23 jun 2025

Einddatum:

22 jan 2026

Uren per week:

32 - 36

Publicatiedatum:

24 mei 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Gemeentelijke organisatie
De gemeentelijke organisatie bestaat uit 5 clusters, een bestuurs- en concernstaf, 7 stadsdelen en 1 stadsgebied. De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De 5 clusters zijn: Ruimte en Economie, Sociaal, Stadbeheer, Bedrijfsvoering, Digitalisering, Innovatie en Informatie. De clusters hebben expertise op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. Meer informatie over de gemeentelijke organisatie is te vinden op: https://www.amsterdam.nl/.

De opdrachtgever(s)
De 2e lijn ICT verleent dienstverlening op het gebied van ICT aan collega’s van de gemeente Amsterdam en personen die voor de gemeente Amsterdam werken. De incidenten en/of gebruikersvragen die bij ons terecht komen handelen wij zoveel mogelijk af op basis van de kennis, tooling en autorisaties die wij hebben. Waar nodig zetten wij het incident en/of vraag door naar een interne- of externe partner. Het team 2e lijn ICT bestaat uit ongeveer 25 medewerkers en bij de afdeling Het Servicepunt werken ongeveer 140 medewerkers.

Opdrachtomschrijving
Heb jij een hart voor dienstverlening? Word jij enthousiast van het helpen van collega’s in de stad? En maak jij graag deel uit van een enthousiast team in een dynamische organisatie? Dan is de functie van Allround medewerker 2de Lijn ICT Telefonie en Online bij Het Servicepunt wellicht iets voor jou.

Het Servicepunt is dé centrale ingang waar alle collega’s in de stad terecht kunnen voor alle (aan)vragen en meldingen over de operationele dienstverlening die het cluster Bedrijfsvoering en cluster DII ((Digitalisering, Innovatie en Informatie) levert.

Voor de organisatie ligt er voor de komende jaren een grote ontwikkelopgave, waaronder de integratie van verschillende bedrijfsvoering onderdelen, het verbeteren van de kwaliteit van de interne dienstverlening en het ontwikkelen van de interne organisatie naar de gewenste cultuur. Als allround medewerker 2de Lijn ICT Telefonie en Online help je collega’s in de stad met vragen die niet direct door de 1ste lijn kunnen worden opgelost. Dat kunnen vragen zijn die zij hebben over bedrijfsmiddelen, meldingen, klachten etc. Op dit moment ligt het accent van de functie op ICT. Eventueel overleg je met collega’s, ICT- specialisten of leveranciers om de juiste oplossing te kunnen aanleveren. Je bent een visitekaartje van Het Servicepunt. Ook ben je verantwoordelijk voor een zorgvuldige administratie/ registratie. Je bent een generalist en kunt alle vragen op het gebied van kantoor en werkplek beantwoorden, afhandelen of doorzetten. Dit alles om onze missie waar te maken: “Wij helpen jou je werk te doen”

Werkzaamheden
Als Allround Medewerker 2de Lijn ICT Telefonie en Online heb je diverse verantwoordelijkheden. Het Servicepunt is een dienstverlenende en flexibele organisatie.

  • Je bent werkzaam aan de telefoon en/of online;

  • Wanneer ICT gerelateerde vragen niet direct door de 1e lijn kunnen worden opgelost komen deze vragen terecht bij de 2e lijn ondersteuning.

  • Je werkt op klantvriendelijke wijze;

  • Je weet de vraag of melding van de klacht om te zetten in een goede analyse/ diagnose en biedt de juiste (maatwerk)oplossing en verhelpt storingen;

  • Je maakt onderdeel uit van een team, waarbij je elkaars werk en de bedrijfsmiddelen controleert;

  • Je werkt vanuit een kennisbank, zodat de collega in de stad steeds op een uniforme manier wordt geholpen. Als een kennisitem niet voorkomt in de kennisbank, dan maak je daar melding van zodat dit item kan worden toegevoegd.

  • Je zet de signalen die je ontvangt om in concrete input voor verbetervoorstellen om de kwaliteit van de dienstverlening te verhogen.

CV-eisen
U voegt het cv toe van de kandidaat. Het cv is opgesteld in het Nederlands en is maximaal 5 A4 groot.
Als een cv meer dan 5 A4 omvat worden alleen de eerste 5 A4 meegenomen in de beoordeling.
Het cv dient enkel en alleen ter verificatie van de bij de eisen en wensen gegeven antwoorden.

Eisen
Dit dient duidelijk geel gemarkeerd in het cv te staan.
De motivatie zal worden besproken tijdens het interview, indien de kandidaat hiervoor wordt uitgenodigd.

  1. Geef in maximaal 1 A4 aan waarom uw kandidaat de meest geschikte is voor deze opdracht.
    Uw motivatie zal worden besproken tijdens het interview, indien de kandidaat hiervoor wordt uitgenodigd.

  2. De aangeboden kandidaat beschikt minimaal over een mbo werk- en denkniveau.

  3. De aangeboden kandidaat heeft minimaal 3 jaar aantoonbare ervaring met het bieden van ICT-gebruikersondersteuning bij een organisatie met meer dan 100 werknemers.

  4. De aangeboden kandidaat heeft minimaal 3 jaar aantoonbare ervaring met de tools: Active Directory, beheeromgeving Azure (Cloudconcept), het registratiesysteem Topdesk en Office365 waaronder Microsoft Teams en Microsoft Sharepoint.

  5. De aangeboden kandidaat heeft minimaal 2 aantoonbare ervaring met het verrichten van administratief werk.

Competenties
30 Punten

  • Oordeelsvorming

  • Snelheid van begrip

  • Klantgerichtheid

  • Resultaatgerichtheid

  • Stressbestendig

  • Aandacht voor details

Wensen
Dit dient duidelijk geel gemarkeerd in het cv te staan.
De motivatie zal worden besproken tijdens het interview, indien de kandidaat hiervoor wordt uitgenodigd.

  1. De aangeboden kandidaat heeft minimaal 5 jaar aantoonbare ervaring  met de tools: Active Directory en beheeromgeving Azure (Cloudconcept).
    40 punten

  2. De aangeboden kandidaat heeft bij voorkeur minimaal 5 jaar aantoonbare ervaring in het bieden van ICT-gebruikersondersteuning bij een organisatie met meer dan 500 werknemers.

    • > 5 jaar (40 punten

    • 5 jaar (20 punten)

    • < 5 jaar (0 punten)

  3. Het uurtarief voor deze tender bedraagt maximaal € 55,-
    Het uurtarief (exclusief BTW) dat u opgeeft is inclusief reis- en verblijfkosten, indexatie en overige bijkomende kosten voor de gehele duur van de opdracht en optionele verlengingen.
    20 punten

Aanvullende informatie

  • Leverancier dient te handelen namens de bepalingen zoals opgenomen in artikel 8 van de Wet allocatie arbeidskrachten door intermediairs (WAADI). Voor meer informatie zie: artikel 8, wet WAADI

  • Om arbeidskrachten ter beschikking te stellen voor Gemeente Amsterdam dient uw organisatie in het kader van de wet Waadi geregistreerd te staan bij de Kamer van Koophandel. Om te controleren of deze registratie voor u van toepassing is doe de Waadi check

  • Werklocatie: Bos en Lommerplein, 250, 1055EK, AMSTERDAM

  • Optioneel tot verlenging: Ja, de Gemeente heeft de mogelijkheid de Overeenkomst meerdere keren te verlengen tegen dezelfde voorwaarden en condities, met dien verstande dat de totale maximale duur van de Overeenkomst de 24 maanden niet mag overschrijden.

  • U dient minimaal 1 relevante referentie op te geven van de aangeboden kandidaat.
    Vul in:

    • organisatie

    • naam contactpersoon

    • telefoonnummer contactpersoon.

Na afstemming met kandidaat en na het gesprek kan de opdrachtgever besluiten om in contact te treden met de referentie. 
Let op: de referentie dient op de hoogte te zijn

Let op!: 
De opdracht wordt uitgevoerd onder leiding en toezicht van de gemeente en is beoordeeld als een opdracht die door de Inschrijver wordt ingevuld. Volgens de inschrijvingsvoorwaarden (in overeenstemming met de Wet DBA) kan een zelfstandige zonder personeel (zzper) niet inschrijven of worden aangeboden voor deze opdracht. De kandidaat die wordt aangeboden, moet op het moment van start opdracht in loondienst zijn bij de Inschrijver. Ook zzpers met een B.V., die naast zichzelf geen andere medewerkers in dienst heeft van deze B.V., worden uitgesloten voor het Inschrijven op deze opdracht.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Sybren Hindriks via 06 43 53 65 77 / sybren.hindriks@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur