Directieadviseur Ruimte en Economie

Stationsplein 1, 2611 BV Delft, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
110 24-32 Zuid-Holland

Begindatum:

21 apr 2025

Einddatum:

4 jul 2025

Uren per week:

24-32

Publicatiedatum:

22 mrt 2025

Organisatie
Gemeente Delft (en de aan haar gelieerde onderdelen, zoals o.a. OBS, Werkse en Museum Prinsenhof) treedt op als Aanbestedende Dienst in deze aanbestedingsprocedure. Voor informatie over Gemeente Delft kunt u terecht op de website van Gemeente Delft, te weten www.delft.nl.

Omschrijving werkzaamheden
Voor de directie Ruimte & Economie is tijdelijk een functie beschikbaar van Directieadviseur R&E ter vervanging tijdens verlof. De taken en verantwoordelijkheden worden in overleg met de directeur geprioriteerd.

De Directieadviseur R&E ondersteunt en adviseert de directeur bij diverse vraagstukken en besluitvormingsprocessen. Dit betreft zowel niet-bestuurlijke stukken als, indien nodig, bestuurlijke stukken. Daarnaast behoort het opstellen en beoordelen van agendastukken voor het managementteam (MT) en het directieteam (DT) tot de werkzaamheden, inclusief annotaties ter ondersteuning van beelden besluitvorming.

Binnen het domein van bedrijfsvoering en organisatie houdt de Directieadviseur R&E zich onder andere bezig met het signaalteam, dat een onderdeel is van de ondernemingsraad. Daarnaast worden complexe vraagstukken en stakeholdermanagement opgepakt, waarbij pragmatische ondersteuning van processen een belangrijke rol speelt. Dit omvat onder andere de managementrapportagecyclus, de actualisatie van de Lange Termijn Agenda en de producten binnen de P&C-cyclus. Ook draagt de Directieadviseur R&E bij aan de ontwikkelingsactiviteiten van het MT in het kader van het Clusterjaarplan.

Ruimte & Economie is een dynamisch onderdeel van de organisatie, waarin ontwikkeling, beheer en onderhoud samenkomen. De afdeling houdt zich bezig met thema’s zoals infrastructuur, waterbeheer, vastgoed, ondernemerschap en groenvoorziening. De medewerkers werken aan plannen en voeren deze uit, waarbij samenwerking essentieel is. Belangrijke opgaven zijn onder andere stedelijke groei, de impact van klimaatverandering en veranderende economische structuren door digitalisering. Binnen deze context speelt de Directieadviseur R&E een cruciale rol in het ondersteunen en adviseren van de directie bij strategische en operationele vraagstukken.

Beschikbaarheid
De aangeboden kandidaat is beschikbaar voor 24 tot 32 uur per week vanaf 21 april 2025.

CV-eisen
Het CV dient uit maximaal drie (3) pagina’s te bestaan en dient voorzien te zijn van ten minste twee (2) referenten inclusief de contactgegevens van de referent. Aanbestedende dienst houdt zich het recht voor om deze referentie daadwerkelijk na te gaan.

Eisen
Uit het CV en motivatiebrief (en indien uitgenodigd het gesprek) blijkt minimaal dat de aangeboden kandidaat aantoonbaar (middels opleidingen, cursussen, werkervaring, voorbeeldprojecten) beschikt over (het is ter beoordeling aan de gemeente Delft of hieraan wordt voldaan, inschrijver dient in de in te leveren documenten daarom duidelijk op onderstaande punten in te gaan):

  1. Minimaal een afgeronde wo-opleiding Bestuurskunde, Bedrijfskunde, Politicologie, Public Affairs, of vergelijkbaar;

  2. Minimaal vijf (5) jaar aantoonbare werkervaring met Politiek-bestuurlijke processen binnen een complexe, bestuurlijke organisatie (bijvoorbeeld een (lokale) overheid, of vergelijkbare organisatie);

  3. Minimaal twee (2) jaar aantoonbare werkervaring als bestuurs-/beleidsadviseur of directieadviseur/-secretaris, of vergelijkbaar;

  4. Maximale uurtarief is € 110,00 inclusief reis- en verblijfskosten en exclusief BTW.

Competenties
Uit de door u ingediende stukken en, indien uitgenodigd, het gesprek moet blijken dat de kandidaat aantoonbaar beschikt over de onderstaande competenties. De beoordeling hiervan vindt plaats op basis van objectieve criteria, zoals relevante werkervaring, opleidingen en praktijkvoorbeelden. Inschrijver dient in de in te leveren documenten concreet aan te tonen op welke wijze en in welke situaties de kandidaat deze competenties heeft toegepast:

  • Samenwerken;

  • Omgevingsbewustzijn;

  • Resultaatgerichtheid;

  • Analytisch vermogen;

  • Visie;

  • Inlevingsvermogen;

  • Overtuigingskracht;

  • Initiatief.

Beschikbaarheid
De aanvangsdatum van de Overeenkomst is zo spoedig mogelijk na gunning. De werkzaamheden zullen naar verwachting starten op 21 april 2025. De initiële looptijd van de Overeenkomst eindigt op 4 juli 2025. De Aanbestedende Dienst kan de Overeenkomst eenmalig verlengen met zes (6) maanden, tot uiterlijk 4 januari 2026. De Overeenkomst eindigt van rechtswege op deze datum, zonder dat schriftelijke opzegging door Opdrachtgever vereist is. Indien Opdrachtgever de Overeenkomst wil verlengen, zal zij dit uiterlijk é

Gunningscriteria

  1. Motivatiebrief waarin de kandidaat in ieder geval in gaat op:
    Weging: 40%

    1. De kennis en expertise (motivatie waarom aan de eisen wordt voldaan en wat de aanvullende capaciteiten zijn van de kandidaat voor deze functie);

    2. De competenties (motivatie waarom aan de eisen wordt voldaan en wat de aanvullende competenties zijn van de kandidaat voor deze functie);

    3. Waarom hij/zij geschikt is voor deze opdracht;

    4. De motivatie om mee te doen aan deze specifieke aanvraag.

  2. Aantoonbare werkervaring als bestuurs- /beleidsadviseur of directieadviseur/- secretaris binnen een overheidsorganisatie.
    Weging: 10%

  3. Aantoonbare werkervaring met het voorbereiden of faciliteren van vergaderingen.
    Weging: 10%

  4. Aantoonbare werkervaring met Ruimtelijke Ordening, Economie, Gebiedsontwikkeling en/of Duurzaamheid binnen een overheidsorganisatie.
    Weging: 10%

  5. Prijs
    Weging: 30%

Aanvullende informatie:

  • Aan te leveren documenten voorafgaande start werkzaamheden:

    • Persoonsgegevens;

    • Ondertekende integriteitsverklaring;

    • Kopie van behaalde opleidingen, certificaten en rijbewijzen conform instapkwalificaties;

    • Kopie van de aanvraag voor de Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG), waarbij de definitieve VOG zo spoedig mogelijk na ontvangst dient te worden overlegd.

Let op!: Omdat de inhoud van deze opdracht een verhoogd risico met zich meebrengt voor de arbeidsrelatie-verhouding van de opdrachtgever naar een zzp’er toe (indicatie Schijnzelfstandigheid -arbeidsovereenkomst), is het NIET mogelijk deze opdracht als zzp’er uit te voeren. Zzp’ers hebben wel de mogelijkheid te kunnen reageren op de opdracht maar wanneer de opdracht aan een zzp’er gegund wordt, dient hij/zij in dienst (Payroll-detacheringuitzendbureau) te gaan om de opdracht uit te kunnen voeren. De inschrijver dient hier bij de gehele opdracht rekening mee te houden.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Leya Schoonderwoerd via 06 43 60 79 99 / leya.schoonderwoerd@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Leya Schoonderwoerd
Leya Schoonderwoerd
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.