Bekijk de opdracht ook op opdrachtinformatiemanagement.nl voor aanvullende ondersteuning binnen het vakgebied Informatiemanagement.

BRP-Specialist

Croonstadtlaan 111, 3641 AL Mijdrecht, Nederland

Sluit over 6 dagen
85 24 tot 32 (voorkeur 32 uur) Utrecht

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 mrt 2025

Uren per week:

24 - 32

Publicatiedatum:

25 jul 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Met het tijdelijk inhuren van een BRP-specialist wordt de voortgang van de dienstverlening aan Rondeveense inwoners gewaarborgd. De BRP-specialist zorgt o.a. voor het doorvoeren van complexe mutaties en correcties en voor grondige controle, afhandeling van bezwaarprocedures, beoordelen en verwerken van buitenlandse brondocumenten aangaande internationaal privaatrecht, rechtsverdragen en jurisprudentie, is een vraagbaak op het gebied van de burgerlijke stand voor inwoners en collegas en maakt deel uit van de harde kern van het verkiezingsteam.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;

  • Minimaal 2 jaar werkervaring binnen het domein van de BRP (benoem dit duidelijk in het cv);

  • Aantoonbare werkervaring met wet- en regelgeving met betrekking tot persoonsgegevens en privacy (AVG);

  • Een maximum uurtarief van 85,- exclusief btw/ inclusief reiskosten woon-werkverkeer en Fee Flextender;

  • Aantoonbare werkervaring binnen een gemeente.

Wensen en competenties

Wensen

  • Aantoonbaar afgerond diploma BRP-specialist (benoem dit duidelijk in het cv)

  • Aantoonbare werkervaring met de jaarlijkse zelfevaluatie BRP en reisdocumenten en de ENSIA (benoem dit duidelijk in het cv)

  • Minimaal 2 jaar werkervaring in de afgelopen 5 jaar met wet- en regelgeving met betrekking tot persoonsgegevens en privacy (AVG)

  • Aantoonbare werkervaring met het beoordelen en verwerken van buitenlandse brondocumenten aangaande internationaal privaatrecht, rechtsverdragen en jurisprudentie (benoem dit duidelijk in het cv).

Competenties

  • Maken, actualiseren en corrigeren van persoonslijsten;

  • Beoordelen en verwerken van buitenlandse brondocumenten en eerste inschrijving;

  • afhandelen van complexe en specifieke zaken met betrekking tot de BRP en Burgerlijke Stand;

  • Uitvoeren van kwaliteitscontroles;

  • Toepassen van en adviseren over nationale en internationale wettelijke voorschriften, rechtsverdragen en jurisprudentie;

  • Uitvoeren van regelingen met op het gebied van informatiebeveiliging, de wet BRP en het privacyreglement;

  • Behandelen van verzoeken met betrekking tot opties en naturalisaties;

  • deelnemen aan vakinhoudelijke projectgroepen en overleggen en aan de organisatie van verkiezingen;

  • Uitvoeren jaarlijkse zelfevaluatie BRP en reisdocumenten en de ENSIA.

Organisatie en team

Tussen Amsterdam en Utrecht ligt gemeente De Ronde Venen. Een groene oase in een waterrijk gebied met acht kleurrijke dorpen, waar zo’n 45.000 mensen met plezier wonen en werken.
In Mijdrecht staat het gemeentehuis. De thuishaven van ruim 300 hardwerkende en betrokken collega’s. ‘Samen voor elkaar’ echoot door de gangen. Het is de essentie van de organisatieontwikkeling die onze organisatie toekomstbestendig maakt.

We hebben grote opgaven, bijvoorbeeld op het gebied van veiligheid, woningbouw, klimaatadaptatie, energietransitie en een circulaire en inclusieve economie. Deze ambities maken we waar door een intensieve samenwerking met collega’s van alle teams, onze inwoners, partners in de gemeente, het college en de raad.

Gespreksinformatie

De fysieke gesprekken bij de gemeente worden gepland in overleg met de best passende kandidaten. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 1 augustus 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1
Hybride werken: Ja

Fee externe partij
De externe partij brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier. 

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld in overleg.
Voor kantoorfuncties waarin het mogelijk is om op afstand te werken, is 50% thuiswerken gebruikelijk. Het kan voorkomen bij een specifieke opdracht dat aanwezigheid op kantoor verplicht is op meerdere of alle werkdagen.

Planning
De fysieke gesprekken bij de gemeente worden gepland in overleg met de best passende kandidaten. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 1 augustus 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur