Teammanager sociaal wijkteam jeugd & gezin

gemeente De Fryske Marren

Herema State 1, 8501 AA Joure, Nederland

Sluit over 12 dagen
115 24 Friesland

Begindatum:

25 aug 2025

Einddatum:

31 jan 2026

Uren per week:

24

Publicatiedatum:

4 jul 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Gemeente De Fryske Marren is voor de duur van ruim 5 maanden op zoek naar een ad interim teammanager voor het Sociaal Wijkteam Jeugd & Gezin. Ben jij een ervaren manager met gemeentelijke ervaring en bekend met jeugdhulpverlening, dan zijn we op zoek naar jou.

Verantwoordelijkheden

  • Je geeft integraal leiding aan het team en voert dagelijkse managementtaken uit.

  • Je werkt nauw samen met een gedragswetenschapper die gedurende de interim-periode de inhoudelijke ontwikkelingen leidt.

  • Je vertaalt beleid naar voorbereiding en uitvoering binnen jouw team.

  • Je bent verantwoordelijk voor de prioritering, bewaakt de uitvoering en coördinatie van de werkzaamheden van het team en adviseert hierover. Dit doe je in samenhang met andere teams. Je stuurt op team overstijgende samenwerking.

  • Je zorgt voor de inzet van medewerkers en financiële middelen bij de realisatie van de producten en diensten van jouw team, binnen de gestelde kaders.

  • Je werkt samen met andere teammanagers en programmanager in het Sociaal Domein en rapporteert aan de directeur Sociaal Domein.

Je werkt als teammanager in de context van betrokken portefeuillehouders en het college van B&W. Je weet welke dynamiek hierin speelt, herkent deze je weet door je politiek-bestuurlijke sensitiviteit tijdig te anticiperen en adviseren.

Eisen

  • U voegt een cv van maximaal 5 pagina's A4 toe.

  • Inzetbaar vanaf 25 augustus 2025 tot en met 31 januari 2026 voor 24 uur per week.

  • De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd met maximaal 2 x 3 maanden.

  • HBO+ werk- en denkniveau en relevante opleiding.

  • Minimaal drie jaar relevante werkervaring als teammanager in een politiek-bestuurlijke context.

  • Aantoonbare ervaring binnen het sociaal domein, bij voorkeur Jeugd.

  • Aantoonbare ervaring in leidinggeven aan teams op HBO niveau.

Wensen en competenties

Beste prijs-kwaliteitsverhouding

  • Gewicht van kwaliteit: 75 %

  • Gewicht van prijs: 25 %

Wensen

  • 50 % Managementervaring

  • 50 % Gemeentelijke ervaring

Competenties

  • Weet een team mee te krijgen en te verbinden;

  • Stuurt vanuit vertrouwen en geeft vrijheden;

  • Heeft aandacht voor het welzijn van medewerkers;

  • Analytisch en weet dit te vertalen naar leidinggevend vermogen;

  • Zelf startend, assertief en pragmatisch;

  • Incasseringsvermogen en durft een ander aan te spreken;

  • Heeft bestuurlijke sensitiviteit en kent het politieke krachtenveld;

  • Do kinst de Fryske taal ferstean of wolst dit leare (je kunt het Fries verstaan of je wilt dit leren).

Organisatie en team

Gemeente De Fryske Marren

Gespreksinformatie

De gesprekken vinden plaats op woensdag 23 juli in de middag.

Als Inschrijver in de top 3 is geëindigd, ontvangt inschrijver een uitnodiging voor het interview. Tijdens het interview wordt een verificatie gedaan op basis van de aangeboden offerte. Als de verificatie positief is wordt de kandidaat beoordeeld op basis van criteria. De criteria zijn hieronder te raadplegen ter voorbereiding op het interview. Bij de terugkoppeling op de offertes (gunningsbeslissing) worden de resultaten bekendgemaakt in deze applicatie.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

CV-eisen
Onder een CV verstaan wij een overzicht van de werkervaring van de kandidaat. Dit in het Nederlands gesteld en bij voorkeur in PDF-formaat van maximaal 5 pagina's A4. De externe partij behoudt zich het recht voor om aanbiedingen terzijde te leggen indien er overmatig veel taal- en/of spelfouten in het CV en/of referentie voorkomen. In het CV dient te allen tijde een vermelding van de functienaam, start- en einddatum van de werkzaamheden en aantal gewerkte uren per week te zijn vermeld.

Beschikbaarheid
De kandidaat is inzetbaar vanaf 25 augustus 2025 tot en met 31 januari 2026 voor 24 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd met maximaal 2 x 3 maanden. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de start- en einddatum van de opdracht zullen moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde start- en einddatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.

Let op:
Door de specifieke aard van deze opdracht en de voorwaarden vanuit de Wet deregulering beoordeling arbeidsrelaties (DBA) bestaat het risico op een fictieve dienstbetrekking. Om deze reden komen zelfstandigen zonder personeel (ZZP’ers) en BV’s met uitsluitend een directeur-grootaandeelhouder niet in aanmerking om (rechtstreeks) op deze opdracht in te schrijven. Inschrijving door een zelfstandige zonder personeel of een BV met alleen een directeur-grootaandeelhouder zal leiden tot uitsluiting van de opdracht.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl of met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur