Subsidieadviseur Sociaal Domein

Claudius Prinsenlaan 10, 4811 DJ Breda, Nederland

Sluit over 9 dagen
Geen maximum 36 Noord-Brabant

Begindatum:

1 aug 2025

Einddatum:

31 dec 2025

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

2 jul 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Subsidieadviseur Sociaal DomeinWil jij bijdragen aan duidelijk en toegankelijk subsidieadvies in Breda binnen het sociaal domein?Je bent een betrokken adviseur die staat voor jouw advies en denkt in oplossingen, met oog voor samenwerking en resultaat.Als subsidieadviseur ben jij een onmisbare schakel in het subsidieproces. Je adviseert collegas en subsidiepartners, beoordeelt aanvragen en zorgt samen met je team voor een soepel en helder verloop van het subsidieproces. Je denkt actief mee over hoe we subsidies makkelijker kunnen maken voor aanvragers en behandelaars. Ben jij de verbinder die graag samenwerkt, initiatief toont en energie krijgt van resultaat boeken?

Wat ga je doen?

Je adviseert collegas en subsidiepartners binnen het sociaal domein over subsidieregelingen, aanvragen en verantwoordingen. Daarbij toets je subsidieaanvragen op tijdigheid, volledigheid en subsidiemogelijkheden en behandel je aanvragen en verantwoordingen. Op basis van jouw kennis en ervaring geef je zowel gevraagd als ongevraagd advies. Kortom: Je voert gesprekken met subsidiepartners om afstemming en duidelijkheid te krijgen.Je stelt subsidiebeschikkingen op met behulp van formats.Je bewaakt samen met de subsidiecoordinator het subsidieproces en zorgt voor een tijdige en volledige afhandeling van dossiers.Je ontwikkelt formats voor begrotingen, rapportages en zorgt voor toegankelijke formulieren en heldere teksten.Je denkt actief mee over verbeteringen in het subsidieproces en de bijbehorende systemen.

Collega aan het woord
"Bij de gemeente Breda krijg ik de vrijheid en het vertrouwen om nieuwe ideeen in te brengen, terwijl ik samen met fijne collega's werk aan afwisselende projecten die echte impact maken voor Breda".

Eisen

  • De wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (DBA) reguleert de inzet van zzp’ers. Vanwege de aard en inhoud van de opdracht is het niet mogelijk hierop een zzp’er te laten starten. Geïnteresseerde zzp’ers kunnen zich uitsluitend in loondienst laten detacheren via een bureau. Doorleenconstructies (met een modelovereenkomst) zijn daarbij niet toegestaan.

  • Uw kandidaat gaat akkoord om minimaal twee dagen per week op locatie te werken, bij voorkeur op maandag en donderdag op het Stadskantoor in Breda.

  • Uw kandidaat heeft minimaal 3 jaar ervaring in een adviseursrol met subsidieadvies binnen een overheidsorganisatie. Dit moet blijken uit het cv.

  • Uw kandidaat heeft minimaal een afgeronde HBO opleiding. Dit moet blijken uit het cv.

  • Uw kandidaat heeft minimaal 1 jaar ervaring met uitgaande subsidies binnen een overheidsorganisatie. Dit moet blijken uit het CV.

Wensen en competenties

Wensen

  • Uw kandidaat heeft bij voorkeur meer dan 3 jaar ervaring met subsidieadvies binnen een overheidsorganisatie. Dit moet blijken uit het cv.

    • Uw kandidaat heeft meer dan 5 jaar ervaring met subsidieadvies binnen een overheidsorganisatie. (20 Punten)

    • Uw kandidaat heeft 3-5 jaar ervaring met subsidieadvies binnen een overheidsorganisatie. (10 Punten)

    • Uw kandidaat heeft niet meer dan 3 jaar ervaring met subsidieadvies binnen een overheidsorganisatie. (0 Punten)

  • Uw kandidaat heeft ervaring met het afhandelen van subsidies in een zaaksysteem, bij voorkeur Djuma.
    10p

  • Het cv is voorzien van referenties met betrekking tot (met contactgegevens) of deze kunnen op aanvraag direct aangeleverd worden (dit moet dan ook op het cv aangegeven zijn).

    • Het cv is voorzien van relevante referenties (5 Punten)

    • Op het cv is vermeld dat relevante referenties op aanvraag direct leverbaar zijn (2 Punten)

    • Relevante referenties ontbreken (0 Punten)

  • Prijsscore ( laagste tarief / aangeboden tarief ) * maximale prijsscore
    30p

  • Interview
    35p

Competenties

  • Kandidaat is communicatief vaardig.

  • Kandidaat toont initiatief en is in staat om met vernieuwende ideeën te komen.

  • Kandidaat kan goed samenwerken in een veranderende omgeving en functioneert ook zelfstandig.

  • Kandidaat toont eigenaarschap en is verantwoordelijkheidsbewust.

Organisatie en team

Werken bij de Gemeente Breda is werken in een stad met ambities. We denken vooruit en maken mogelijk. Voor onze inwoners en voor onze medewerkers.

Team
Het subsidiebureau is een hecht en groeiend team binnen Financiën, Inkoop en Juridische Zaken. We werken nauw samen met subsidieadviseurs, beoordelaars, beleidsadviseurs en andere afdelingen. Er is ruimte voor jouw ideeën en we streven naar een integraal en duidelijk subsidieadvies. Op maandag en donderdag zijn we op kantoor, maken we tijd voor overleg en een gezamenlijke wandeling. We helpen elkaar, waarderen elkaars inzet en werken met humor en scherpte samen aan oplossingen.

Lees meer over de Gemeente Breda: https://www.werkenbijbreda.nl/

Collega aan het woord
"Bij de gemeente Breda krijg ik de vrijheid en het vertrouwen om nieuwe ideeën in te brengen, terwijl ik samen met fijne collega's werk aan afwisselende projecten die echte impact maken voor Breda"

Gespreksinformatie

Niet bekend

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1
Hybride werken: Ja

Toelichting op uur per week
Flexibel 32-36 uur per week afhankelijk van de fase van de aanbestedingen.

Overig

  • Kandidaten die intern op deze aanvraag reageren krijgen bij gebleken geschiktheid voorrang op externe werving. In dat geval wordt de aanvraag geannuleerd.

  • Breda VOG adviseurs- en managersfunctie. Om bij de gemeente Breda te komen werken, stellen wij een verklaring omtrent gedrag verplicht. Met uw inschrijving verklaart u zo spoedig mogelijk na gunning van de opdracht een VOG (van de door u voorgestelde kandidaat) te uploaden in het digitaal dossier van de kandidaat. Het betreft een VOG met screeningsprofiel 11, 12, 13, 22, 41 en 53. De kosten voor het aanvragen van de VOG kunnen eenmalig gedeclareerd worden.

  • De inhuur wordt gebaseerd op het in de uitvraag opgegeven aantal uren per week. Gedurende de inhuurperiode kunnen omstandigheden wijzigen, waardoor een ander aantal uren per week gewenst is. Indien deze situatie zich voordoet, worden in onderling overleg en in alle redelijkheid en billijkheid afspraken gemaakt over wijziging van het aantal uren per week.

  • Wij vragen u om de ‘Verklaring detachering in loondienst’ toe te voegen aan de dossierdocumenten in de aanbieding van uw kandidaat. U verklaart hierbij dat u dit document naar waarheid invult en voorziet van een handtekening door een rechtsgeldig bevoegde ondertekenaar. Dit document is onderdeel van de aanbesteding.

  • De Gemeente Breda volgt de Wet Normering Topinkomens. Het algemeen bezoldigingsmaximum voor het jaar 2025 is vastgesteld op € 246.000. Ook de bezoldigingsmaxima voor topfunctionarissen zonder dienstbetrekking zijn voor 2025 geïndexeerd. De eerste twaalf kalendermaanden mag de bezoldiging niet meer bedragen dan de som van € 32.700 per maand voor de eerste zes maanden en € 24.900 per maand voor de volgende zes maanden waarin de functie wordt vervuld. Het maximumuurtarief bedraagt vanaf 2025 voor de eerste twaalf kalendermaanden € 235. Bevestigt u hierbij dat met het tarief dat u gedurende de opdracht hanteert deze norm niet overschrijdt? NB: Mocht gedurende de looptijd van de opdracht deze norm overschreden (dreigen te) worden, dan is opdrachtgever gerechtigd de opdracht per direct eenzijdig te ontbinden.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur