Tijdelijke inhuur financieel adviseur Sociaal Domein

Taxandriaweg 6, 5141 PA Waalwijk, Nederland

Sluit over 8 dagen
120 36 Noord-Brabant

Begindatum:

1 aug 2025

Einddatum:

31 dec 2025

Uren per week:

32 - 36

Publicatiedatum:

8 jul 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

De gemeente Waalwijk is op zoek naar een Financieel Adviseur Sociaal Domein voor 32-36 uur per week voor de periode 1 augustus t/m eind 2025 met mogelijkheid tot verlenging.

Huidige situatie
Als gevolg van langdurige uitval van een collega is er behoefte aan tijdelijke ondersteuning voor de rol van financieel adviseur Sociaal Domein.

In deze rol ben je verantwoordelijk voor het bieden van financieel advies binnen het domein Mens & Samenleving. Je werkt samen met beleidsmedewerkers, projectleiders en budgethouders om de financiële impact van beleid te analyseren en begrotingen op te stellen. Je vertegenwoordigt de gemeente in regionale samenwerkingen, vooral op het gebied van Jeugdhulp en Participatie.

De kandidaat is analytisch en procesmatig sterk. Daarnaast kan de kandidaat ook inhoudelijke fungeren als  sparringpartner en en is hij/zij positief kritisch en in staat om de verbinding te leggen.

Verantwoordelijkheden

  • Adviseren van medewerkers, management en bestuur over financiële aangelegenheden.

  • Toetsen van college- en raadsvoorstellen op financiële consequenties.

  • Bijdragen aan de planning en control (P&C) producten.

  • Verdiepen in het aandachtsgebied Mens & Samenleving en verbinding maken met relevante afdelingen.

  • Verbeteren van financiële informatie voor budgethouders en management.

  • Financieel advies en annotaties verzorgen voor het bestuur over gemeenschappelijke regelingen.

  • Ontwikkelen en bijstellen van het gemeentelijk financieel beleid.

Eisen

  • HBO/WO-opleiding in een financiële richting, zoals accountancy of finance en control.

  • Minimaal 1 jaar ervaring als financieel adviseur bij een gemeente.

  • Beschikbaar vanaf de startdatum van de opdracht tot minimaal eind 2025.

Wensen en competenties

Wensen

  • Prijs
    Weging: 20 %

  • De kandidaat is vanaf de startdatum van de opdracht voor minimaal 32 uur per week inzetbaar tot minimaal eind 2025;
    Weging:10 %

  • De kandidaat heeft bij voorkeur ervaring met een of meerdere van de volgende pakketten:
    Civision en PepperFlow;
    Weging: 10 %

  • De kandidaat heeft bij voorkeur meer dan 1 jaar ervaring als financieel adviseur voor het sociaal domein bij een gemeente. Dit moet duidelijk uit het cv blijken;
    Weging: 25 %

  • De kandidaat is aantoonbaar goed bekend met de Wet- en regelgeving: Wmo 2015, Jeugdwet, Participatiewet, Schuldhulpverlening, passend onderwijs (samenhang);
    Weging: 10 %

  • Interview
    Tijdens het interview toetsen we op werkervaring, kennis en de gewenste competenties.
    Weging: 25 %

Competenties

  • Sterke analytische en communicatieve vaardigheden.

  • Positieve en oplossingsgerichte houding.

  • Vermogen om snel te schakelen tussen verschillende dossiers en prioriteiten te stellen.

  • Flexibel, open en transparant in communicatie en samenwerking.

Organisatie en team

De gemeente Waalwijk

Gespreksinformatie

Planning
De interviews worden gepland op 22 juli op locatie bij de Gemeente Waalwijk.

Interview
Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.

Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1
Hybride werken: Ja

Optie verlenging: 2 x 3 maanden

Je bent minimaal 4 dagen van de week beschikbaar. Hybride werken is mogelijk in overleg.\

Let op:
In verband met de Wet Deregulering Arbeidsverhoudingen (Wet DBA) is er beoordeeld of er sprake is van een arbeidsovereenkomst indien een ZZP’er de opdracht zou verwerven. Aangezien er een aanmerkelijk risico op de aanwezigheid van een gezagsverhouding is en vrije vervanging van de inhuurkracht niet wenselijk / realistisch is, is de Aanbestedende dienst van oordeel dat het risico op een arbeidsovereenkomst te hoog is. Daarom kan een ZZP’er niet rechtstreeks inschrijven op deze opdracht. Het begrip ZZP’er dekt de lading overigens niet geheel. Hieronder wordt bijvoorbeeld ook een BV begrepen, die de directeur/grootaandeelhouder (DGA) wil detacheren, zonder dat er een gezagsverhouding bestaat tussen de BV en de detacheren persoon.

Indien een ZZP’er voor deze opdracht in aanmerking wil komen, is dit mogelijk via detachering waarbij het detacheringsbedrijf niet louter een kassiersfunctie heeft. Het detacheringsbureau dient dan de offerte in.

Een andere mogelijkheid om (direct) voor de opdracht in aanmerking te komen is om in dienst te treden bij bijvoorbeeld een detacheringsbureau of payrollbedrijf dat de offerte indient. Dit detacheringsbureau of payrollbedrijf dienen op het moment van publiceren van deze opdracht al wel voor de betreffende categorie in het DAS te zijn toegelaten. Een ZZP’er / DGA als hierboven bedoeld kan niet zelf / rechtstreeks inschrijven op de opdracht.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl of met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur