Bekijk de opdracht ook op opdrachtinformatiemanagement.nl voor aanvullende ondersteuning binnen het vakgebied Informatiemanagement.

Medewerker belastingen Afvalstoffenheffing en Rioolheffing

Willibrordplein 1, 5131 AV Alphen, Nederland

Sluit over 7 dagen
57 24 Noord-Brabant

Begindatum:

21 jul 2025

Einddatum:

20 jul 2026

Uren per week:

24

Publicatiedatum:

8 jul 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

In deze functie wissel je administratieve taken af met contact met collega’s en inwoners van de gemeenten.  

Wat jij doet:

  • Je verzorgt de administratie voor zowel afvalstoffenheffing als rioolheffing. 

  • Je lost uitval op na het inlezen van bestanden door Brabant Water. 

  • Je bent telefonisch bereikbaar voor vragen van burgers over de afrekeningen voor afval en rioolheffing.  

  • Je beantwoordt mail van burgers en bedrijven. 

  • Je bent verantwoordelijk voor het uitvoeren van de werkzaamheden volgens de verordeningen afvalstoffenheffing en rioolheffing. 

  • Je neemt vanuit je expertise deel aan overleggen (in- en extern) en werkgroepen. 

We zijn op zoek naar een collega die accuraat is en iemand die helder en transparant met respect communiceert naar de burger en collega’s over het systeem en het proces. Inwoners bellen jou namelijk als ze vragen hebben over afvalstoffenheffing en rioolheffing.

Eisen

  • Werk- en denkniveau:
    Je hebt ervaring in een soortgelijke functie of je hebt jouw mbo+/hbo opleiding afgerond en bent geinteresseerd in het belastingsysteem;

  • Kwaliteiten:

    • Je werkt secuur en hebt oog voor detail, dat is belangrijk bij de administratieve afhandeling;

    • Je weet jezelf goed te verwoorden, schriftelijk en mondeling;

  • Geen ZZP;

Wensen en competenties

Wensen

  • Kandidaat beschikt over 1 of meer referenties;
    1p

  • Kandidaat heeft recente werkervaring in een vergelijkbare functie. Dit moet blijken uit de CV.

    • Minder dan 3 jaar werkervaring (1 Punten);

    • 3 jaar werkervaring (2 Punten);

    • 4 jaar werkervaring (3 Punten);

    • 5 jaar werkervaring (4 Punten);

    • Meer dan 5 jaar werkervaring (5 Punten);

  • Is kandidaat in staat op de in de aanvraag genoemde startdatum te starten met de opdracht?

    • Ja (5 Punten);

    • Nee (0 Punten);

  • Is kandidaat/bent u beschikbaar voor het aantal uren per week zoals in de aanvraag is aangegeven?

    • Ja (5 Punten);

    • Nee (0 Punten);

  • Prijsscore
    ( laagste tarief / aangeboden tarief ) * maximale prijsscore
    20p

Competenties

  • Kandidaat beschikt over goede communicatieve vaardigheden. Dit wordt getoetst in een persoonlijk gesprek.

    • Voldoet volledig aan de genoemde competentie (6 Punten)

    • Voldoet enigszins aan de genoemde competentie (3 Punten)

    • Voldoet helemaal niet aan de genoemde competentie (0 Punten)

  • Kandidaat beschikt over politieke en bestuurlijke sensitiviteit. Dit moet blijken uit het gesprek.

    • Uitstekend (3 Punten)

    • Goed (2 Punten)

    • Matig (0 Punten)

  • Kandidaat is resultaatgericht. Dit wordt getoetst in een persoonlijk gesprek.

    • Voldoet volledig aan de genoemde competentie (6 Punten)

    • Voldoet enigszins aan de genoemde competentie (3 Punten)

    • Voldoet helemaal niet aan de genoemde competentie (0 Punten)

  • Kandidaat kan zowel zelfstandig als in teamverband werken. Dit kan worden getoetst in een persoonlijk gesprek.

    • Voldoet volledig aan de genoemde competentie (6 Punten)

    • Voldoet enigszins aan de genoemde competentie (3 Punten)

    • Voldoet helemaal niet aan de genoemde competentie (0 Punten)

Organisatie en team

Organisatie
De ABG-organisatie is de ambtelijke organisatie van de gemeenten Alphen-Chaam, Baarle-Nassau en Gilze en Rijen. Samen met de drie gemeentebesturen zorgen wij ervoor dat de producten en diensten zijn afgestemd op de lokale behoeften van inwoners, bedrijven en belangenverenigingen.

Kijk voor meer informatie over de ABG-organisatie op www.abg.nl.

Afdeling
Basisregistraties en Belastingen

Gespreksinformatie

Niet bekend

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Overig

  • Om bij de gemeente te komen werken, stellen wij een verklaring omtrent gedrag verplicht. Met uw inschrijving verklaart u zo spoedig mogelijk na gunning van de opdracht een nieuwe VOG (van de door u voorgestelde kandidaat) te uploaden in het digitaal dossier van de kandidaat.
    Het betreft een VOG met screeningsprofiel 11, 12, 13.
    Let op: Als binnen een termijn van 3 weken geen geldige VOG wordt geüpload, wordt de urenregistratie van de ingehuurde medewerker geblokkeerd en behouden wij ons het recht voor de opdracht per direct te beëindigen. De kosten zijn voor rekening van de leverancier/kandidaat.

  • In verband met de wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (DBA) kan, vanwege de aard van de opdracht, deze opdracht niet ingevuld worden door een ZZP’er. Geïnteresseerde ZZP’ers kunnen zich uitsluitend in loondienst laten detacheren via een bureau. Doorleenconstructies (met een modelovereenkomst) zijn daarbij niet toegestaan.

  • Wij vragen u om de ‘Verklaring detachering in loondienst’ toe te voegen aan de dossierdocumenten in de aanbieding van uw kandidaat. U verklaart hierbij dat u dit document naar waarheid invult en voorziet van een handtekening door een rechtsgeldig bevoegde ondertekenaar. Dit document is onderdeel van de aanbesteding.
    U kunt de verklaring vinden op onze website via https://flexwestbrabant.nl/ufaq/kandidaataanbieden

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl of met Sybren Hindriks via 06 43 53 65 77 / sybren.hindriks@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur