Begindatum:
1 jul 2025Einddatum:
31 dec 2025Uren per week:
20Publicatiedatum:
23 mei 2025Specialist Siteimprove
Inleiding
De afdeling ‘Publiekszaken - Dienstverlening’ is op zoek naar een Specialist Siteimprove.
Aanleiding
De websites van de gemeente Breda worden goed bezocht. Data over deze bezoeken worden gerealiseerd met gebruik van de toepassing SiteImprove. Deze toepassing wordt echter nog niet optimaal ingezet. Daarom zoeken we een expert die ons laat zien, leert en begeleidt om optimaal gebruik te maken van alle mogelijkheden die SiteImprove biedt
Expertise/Vakgebied
Je kent het softwareprogramma Siteimprove door en door en weet precies hoe je alle mogelijkheden ervan kunt benutten.
Je hebt al gewerkt met het in kaart brengen en verbeteren van digitale klantreizen en begrijpt hoe je dit effectief aanpakt.
Je hebt een scherp analytisch vermogen en kunt data vertalen naar concrete, duidelijke adviezen die het team verder helpen.
Inhoud van de Opdracht
Als Specialist Siteimprove ondersteun je het team Dienstverlening van de Gemeente Breda bij het verbeteren van de digitale klantbeleving op onze website(s). Je helpt ons om de klantenreizen inzichtelijk te maken en de online-ervaring voor bezoekers te verbeteren door optimaal gebruik te maken van Siteimprove. Jouw inzet zorgt ervoor dat we precies begrijpen hoe bezoekers de klantreis ervaren, waar ze vastlopen, en welke aanpassingen nodig zijn om de online dienstverlening te verbeteren.
Eindresultaat
Uit de opdrachtbeschrijving moet verder blijken dat:
De zelfstandige niet hiërarchisch wordt aangestuurd (er is dus geen sprake van een gezagsverhouding);
De volgende zaken dienen 31-12-2025 tastbaar te worden opgeleverd:
Getrainde medewerkers door het geven van minimaal 4 workshops aan het team Dienstverlening voor kennisoverdracht over de zaken die nodig zijn om de eerdere zaken te kunnen realiseren. De zaken die worden behandeld:
klantreizen volledig in beeld te brengen
data over het gebruik van sites, groepen en pagina’s te genereren en te interpreteren
dashboards in te richten waarop een samenvatting van de klantreis in data (grafisch) wordt weergegeven
klantonderzoeken per onderwerp in te richten en aan te bieden op sites, in groepen of op specifieke pagina’s.
Een handleiding in het bestaande kennismanagementsysteem ter ondersteuning van de kennis die overdragen is in de workshops
Minimaal 8 dashboards waarop een samenvatting van een te bepalen klantreis in data (grafische) wordt weergegeven. Hierin komen in ieder geval klantreizen terug in:
sociaal domein, arbeidscommunicatie, reisdocumenten voor Nederlanders in het buitenland, klacht indien en kansspelvergunning aanvragen.
Wat vragen wij?
Uw kandidaat heeft aantoonbare werkervaring op HBO niveau. Dit moet blijken uit het cv.
Kandidaat gaat akkoord dat hij of zij minimaal de helft van de uren op het stadskantoor werkzaam is
Uw kandidaat heeft minimaal 2 jaar ervaring met het inrichten van SiteImprove en het analyseren en presenteren van de verkregen data. Dit moet blijken uit het cv.
Uw kandidaat heeft kennis van SiteImprove: dashboards en marketinganalytics. Dit moet blijken uit cv
Uw kandidaat spreekt vloeiend Nederlands.
Uw kandidaat heeft affiniteit met klantbeleving en klantreizen. Dit moet blijken uit het CV of het gesprek.
Uw kandidaat is klantgericht, proactief en een echte teamplayer. Daarnaast heeft uw kandidaat ervaring in het trainen en begeleiden van teams in het gebruik van software, zoals Siteimprove.
Wie zijn wij?
De Gemeente Breda is de tiende stad van Nederland en heeft ambitieuze plannen voor de toekomst. Jij zult samenwerken met het team Dienstverlening om data gedreven beslissingen te nemen en de online dienstverlening van de gemeente te verbeteren. We streven naar een digitale stad waar online dienstverlening optimaal aansluit bij de behoeften van onze inwoners en ondernemers.
Eisen
U bent akkoord met de actuele versie van de inhuurvoorwaarden van Flex West-Brabant, welke te vinden zijn op de homepage (voorafgaand aan het inloggen) van Flex West-Brabant. We wijzen hierbij nog expliciet op de all-in tariefstelling wat betreft reiskosten woon-werk verkeer en de verrekening van de fee kosten
Voor de inzet van zzp’ers heeft de gemeente Breda een contract met Haert BV (onderdeel van Driessen). Zij verzorgen voor ons het zzp- contractmanagement. Haert BV gaat namens de gemeente Breda het contract met u aan. U gaat als zzp’ers uw uren schrijven in Flex West-Brabant, maar uw factuur stuurt u naar Haert BV. Met uw inschrijving verklaart u akkoord te zijn met het zzp-contractmanagement via Haert BV.
Wij vragen u om de ‘Verklaring detachering in loondienst’ toe te voegen aan de dossierdocumenten in de aanbieding van uw kandidaat. U verklaart hierbij dat u dit document naar waarheid invult en voorziet van een handtekening door een rechtsgeldig bevoegde ondertekenaar. Dit document is onderdeel van de aanbesteding. Het niet naar waarheid invullen of het niet compleet invullen, wordt gekenmerkt als een foutieve inschrijving en betekent definitieve uitsluiting van deze aanbesteding of eerdere beëindiging van deze opdracht mocht deze gegund zijn. Zie de algemene inhuurvoorwaarden van FLEX WestBrabant. U kunt de verklaring vinden op onze website via https://flexwestbrabant.nl/ufaq/kandidaataanbieden Het document is ook beschikbaar via een link bij het aanbieden van een kandidaat.
De Gemeente Breda volgt de Wet Normering Topinkomens. Het algemeen bezoldigingsmaximum voor het jaar 2025 is vastgesteld op € 246.000. Ook de bezoldigingsmaxima voor topfunctionarissen zonder dienstbetrekking zijn voor 2025 geïndexeerd. De eerste twaalf kalendermaanden mag de bezoldiging niet meer bedragen dan de som van € 32.700 per maand voor de eerste zes maanden en € 24.900 per maand voor de volgende zes maanden waarin de functie wordt vervuld. Het maximumuurtarief bedraagt vanaf 2025 voor de eerste twaalf kalendermaanden € 235. Bevestigt u hierbij dat met het tarief dat u gedurende de opdracht hanteert deze norm niet overschrijdt? NB: Mocht gedurende de looptijd van de opdracht deze norm overschreden (dreigen te) worden, dan is opdrachtgever gerechtigd de opdracht per direct eenzijdig te ontbinden.
Kandidaten die intern op deze aanvraag reageren krijgen bij gebleken geschiktheid voorrang op externe werving. In dat geval wordt de aanvraag geannuleerd. Met uw inschrijving bent u akkoord met deze eis.
Breda VOG algemeen. Om bij de gemeente Breda te komen werken, stellen wij een verklaring omtrent gedrag verplicht. Met uw inschrijving verklaart u zo spoedig mogelijk na gunning van de opdracht een nieuwe VOG (van de door u voorgestelde kandidaat) te uploaden in het digitaal dossier van de kandidaat in Flex West-Brabant. Het betreft een VOG met screeningsprofiel 11, 12, 13. De kosten voor het aanvragen van de VOG kunnen eenmalig gedeclareerd worden via de urenregistratie in Flex West-Brabant. Let op: Als binnen een termijn van 3 weken geen geldige VOG wordt geüpload, wordt de urenregistratie van de ingehuurde medewerker geblokkeerd en behouden wij ons het recht voor de opdracht per direct te beëindigen.
De inhuur wordt gebaseerd op het in de uitvraag opgegeven aantal uren per week. Gedurende de inhuurperiode kunnen omstandigheden wijzigen, waardoor een ander aantal uren per week gewenst is. Indien deze situatie zich voordoet, worden in onderling overleg en in alle redelijkheid en billijkheid afspraken gemaakt over wijziging van het aantal uren per week. Met uw inschrijving verklaart u zich hiermee akkoord.
Uw kandidaat heeft aantoonbare werkervaring op HBO niveau. Dit moet blijken uit het cv.
Kandidaat gaat akkoord dat hij of zij minimaal de helft van de uren op het stadskantoor werkzaam is.
Uw kandidaat heeft minimaal 2 jaar ervaring met het inrichten van SiteImprove en het analyseren van de verkregen data. Dit moet blijken uit het cv.
Uw kandidaat heeft kennis van SiteImprove: dashboards en marketinganalytics. Dit moet blijken uit cv.
Uw kandidaat spreekt vloeiend Nederlands.
Wensen
Uw kandidaat heeft bij voorkeur minstens 2 jaar ervaring in het analyseren en presenteren van data. Dit moet blijken uit het cv.
Uw kandidaat heeft affiniteit met klantbeleving en klantreizen. Dit moet blijken uit het CV of het gesprek.
Het cv is voorzien van referenties met betrekking tot (met contactgegevens) of deze kunnen op aanvraag direct aangeleverd worden (dit moet dan ook op het cv aangegeven zijn).
Uw kandidaat beschikt over onderstaande competenties. Dit kan worden getoetst in een persoonlijk gesprek.
Je bent klantgericht, proactief en een echte teamplayer.
Je hebt een scherp analytisch vermogen en kunt data vertalen naar concrete, duidelijke adviezen die het team verder helpen.
Je kunt helder en effectief communiceren, zowel binnen het team als met andere stakeholders. Je werkt goed samen en neemt proactief initiatief.
Je hebt ervaring in het trainen en begeleiden van teams in het gebruik van software, zoals Siteimprove, en zorgt ervoor dat ze de tool optimaal kunnen inzetten.
Je hebt al gewerkt met het in kaart brengen en verbeteren van digitale klantreizen en begrijpt hoe je dit effectief aanpakt.