Programmamanager

Claudius Prinsenlaan 10, 4811 DJ Breda, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
Geen maximum 28 Noord-Brabant

Begindatum:

3 apr 2023

Einddatum:

24 mrt 2025

Uren per week:

28

Publicatiedatum:

16 mrt 2023

Project- en procesmanager Openbare Ruimte specialisme glasvezel
Ben jij die sympathieke en gedreven project- en procesmanager Openbare Ruimte (specialisme glasvezel) die stevig in zijn schoenen staat en over goede communicatieve vaardigheden beschikt in een bestuurlijke omgeving?

Wat ga je doen?
Je stuurt een multidisciplinair projectteam aan op voortgang, budget, kwaliteit, risicobeperking, informatievoorziening en organisatiesensitiviteit. Volgens het ‘projectmatig werken’ van de Gemeente Breda voor alle projectfases. Van initiatief en ontwerp tot en met nazorg. Als proces- en/of projectmanager Openbare Ruimte, met specialisme glasvezel, voer je belangrijke glasvezelprojecten uit voor de stad. Voor zowel externe glasvezelaanbieders bij lopende en nieuwe glasvezelprojecten, als de aanleg van het BrabantRing en BredaRing (de nog te ontwikkelen Smart City Ring) vanuit politieke besluitvorming. Uiteraard in samenspraak met diverse betrokkenen, buurtbewoners en beheerders, die soms andere belangen hebben.

Verder bestaan je werkzaamheden uit het:

  • De opgave voorzien van de benodigde ervaring, expertise en partijen voor de aanleg glasvezelnetwerken, met plaatsing van zogenaamde PoP (Point of Precense) stations en straatkasten.

  • Het leveren van een belangrijke bijdrage in het behoud van de kwaliteit en Openbare Ruimte binnen de Gemeente Breda en er voor zorgen dat een initiatiefnemer dit ook als belangrijk onderdeel van zijn glasvezelproject ziet.

  • Zicht houden op planningen, activiteiten, begrotingen, communicatie et cetera.

  • Samenwerken met interne en externe (commerciële) partijen met verschillende belangen.

  • Realiseren van projecten: van opdracht tot overdracht, met de nodige publiekrechtelijke en privaatrechtelijke uitdagingen.

  • Rechtmatig aanbesteden van projecten, soms via een Europees aanbestedingstraject

We zoeken jou
Je snapt de bestuurlijke complexiteit van de opgave glasvezel en de projecten die je uitvoert. Zoveel belangen, jij voelt ze allemaal aan. Wat er speelt binnen en buiten de organisatie, neem jij mee in je beslissingen. Hobbels of beren op de weg? Die ken jij niet. Als iets dreigt te mislukken, heb jij een passende oplossing om het tóch voor elkaar te krijgen. Je weet hoe je iets moet communiceren aan de verschillende stakeholders waarmee je samenwerkt. Zo krijg je dingen gedaan, want voortgang is essentieel. Jij blijft op koers met:

  • Minimaal een hbo-diploma op zak (civiele techniek of iets vergelijkbaars).

  • Minimaal vijf jaar werkervaring als proces- en/of projectmanager Openbare Ruimte, met aantoonbare werkervering binnen het vakgebied glasvezel.

  • Kennis van UAV, UAV-GC, samenwerkingsovereenkomst (SOK) of andere contractvormen.

  • Affiniteit met het juridisch proces en specifieke glasvezelvraagstukken. Bij externe initiatiefnemers gaat het om enerzijds privaatrechtelijke afspraken vanuit het beleid “grootschalige projecten” en anderzijds de publiekrechtelijke afspraken die volgen vanuit het instemmingsbesluit (gekoppeld aan het handboek kabels en leidingen).

  • Ervaring met vaktechnische wet- en regelgeving, inkoop- en aanbestedingstrajecten, (bouw)vergunningen en subsidies aanvragen.

Je bent per direct beschikbaar en inzetbaar voor lopende en opstartende glasvezelprojecten binnen de Gemeente Breda.

Wie zijn wij?
Samen met twintig andere projectleiders in de civiele techniek, bouwkunde en elektrotechniek voer je projecten uit en kom je regelmatig samen. Soms op kantoor, soms digitaal, soms op een (bouw)locatie naar keuze. ‘Werken waar het werkt’ is het motto.

Er zijn binnen afdeling Stadsingenieurs Breda drie andere teams waarmee je samenwerkt in een project: het team Ontwerp & Voorbereiding, het team Uitvoeringsbegeleiding en het team Advies & Ondersteuning. Ieder met een belangrijke rol in je projectteam. Maar eigenlijk is de hele organisatie je stakeholder. Van de afdeling Communicatie en afdeling Inkoop tot aan afdeling Wijkzaken met beheerders en wijkmanagers. Je gaat je verbazen hoeveel collega’s en externe partijen bij je projecten betrokken zijn. Zo bouw je snel een groot netwerk op en weet je precies wie je waarvoor moet hebben.

Meer informatie
Voor vragen omtrent de inschrijfprocedure en verdere afhandeling, bekijk de footer van deze pagina of ga naar onze Hoe Werkt Het-pagina. Toch nog vragen? Neem direct contact op met Britt Emmen via 06 39 84 53 67 of per mail via britt.emmen@kbenp.nl.

Tot uiterlijk 1 werkdag voor de sluitingsdatum is het mogelijk om te reageren op deze inhuuropdracht.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Sybren Hindriks via 06 43 53 65 77 / sybren.hindriks@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.