Begindatum:
1 sept 2025Einddatum:
31 dec 2025Uren per week:
32Publicatiedatum:
29 jul 2025De afdeling Publiekszaken bestaat uit het team Burgerzaken, het team Klant Contact Centrum en het team Advies Dienstverlening. Jij wordt samen met twee andere teamleiders verantwoordelijk voor de aansturing van het team Burgerzaken. Dit team is belast met de uitvoering van de wettelijke taken op het terrein van Burgerzaken. In deze functie geef jij samen met het afdelingshoofd en de andere teamleiders invulling aan de missie en visie van de afdeling. Prettig samenwerken is daarbij het uitgangspunt. Je zoekt actief collega’s van andere afdelingen op om kansen te benutten. Daarnaast stuur jij zowel op inhoud als op houding en gedrag binnen het team. Zo draag je bij aan de innovatie en verdere verbetering van de (gemeente brede) dienstverlening. Wat daar allemaal bij komt kijken?
Je geeft samen met twee collega-teamleiders sturing aan het team Burgerzaken (80–110 medewerkers), afhankelijk van seizoensgebonden schommelingen.
Je leidt het team op een inspirerende en mensgerichte manier, stimuleert persoonlijke ontwikkeling en zorgt voor optimale inzet van medewerkers.
Je waarborgt hoogwaardige dienstverlening en een kwalitatief goede Basisregistratie Personen (BRP).
Je zet continu in op procesoptimalisatie, efficiëntie en strategische inzet van personeel.
Je stimuleert samenwerking binnen en buiten het team en bespreekt actief de dynamiek binnen het team.
Je draagt bij aan een positieve werksfeer waarin gezamenlijke doelen worden behaald.
Je vertaalt afdelingsdoelstellingen naar concrete teamacties, met oog voor structuur, innovatie en politiek-bestuurlijke verhoudingen.
Je bent actief in netwerkvorming, werkt integraal samen binnen en buiten de afdeling en legt verantwoording af aan het afdelingshoofd.
We zoeken jou!
Je beschikt over de gemeente brede competenties resultaatgerichtheid, klantgerichtheid en samenwerken. Daarbij heb jij genoeg bagage om op operationeel, analytisch en strategisch niveau met medewerkers te kunnen sparren, zodat je jouw medewerkers optimaal kunt ondersteunen in hun dagelijks werk en hun persoonlijke ontwikkeling. Zo ben je communicatief vaardig en heb je een duidelijke visie op dienstverlening. Je voelt je verbonden met de stad Breda en haar inwoners. Daarnaast herken jij jezelf terug in de volgende functie-eisen:
Je hebt een afgeronde WO- of HBO-opleiding.
Je hebt ervaring in het vakgebied Burgerzaken.
Je hebt ervaring in een organisatie die met externe klanten werkt, dienstverlening zit in je genen.
Je hebt minimaal 1 jaar ervaring in een leidinggevende functie op een burgerzakenafdeling en weet hoe je draagvlak creëert.
Je het een goed gevoel voor ambtelijk-bestuurlijke verhoudingen
Je bent doortastend en hebt een no-nonsense mentaliteit.
U bent akkoord met de actuele versie van de inhuurvoorwaarden van Flex West-Brabant, welke te vinden zijn op de homepage (voorafgaand aan het inloggen) van Flex West-Brabant. We wijzen hierbij nog expliciet op de all-in tariefstelling wat betreft reiskosten woon-werk verkeer en de verrekening van de fee kosten.
De wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (DBA) reguleert de inzet van zzp’ers. Vanwege de aard en inhoud van de opdracht is het niet mogelijk hierop een zzp’er te laten starten. Geïnteresseerde zzp’ers kunnen zich uitsluitend in loondienst laten detacheren via een bureau. Doorleenconstructies (met een modelovereenkomst) zijn daarbij niet toegestaan.
Wij vragen u om de ‘Verklaring detachering in loondienst’ toe te voegen aan de dossierdocumenten in de aanbieding van uw kandidaat. U verklaart hierbij dat u dit document naar waarheid invult en voorziet van een handtekening door een rechtsgeldig bevoegde ondertekenaar. Dit document is onderdeel van de aanbesteding.
Het niet naar waarheid invullen of het niet compleet invullen, wordt gekenmerkt als een foutieve inschrijving en betekent definitieve uitsluiting van deze aanbesteding of eerdere beëindiging van deze opdracht mocht deze gegund zijn. Zie de algemene inhuurvoorwaarden van FLEX West-Brabant. U kunt de verklaring vinden op onze website via https://flexwestbrabant.nl/ufaq/kandidaat-aanbieden. Het document is ook beschikbaar via een link bij het aanbieden van een kandidaat.
De Gemeente Breda volgt de Wet Normering Topinkomens. Het algemeen bezoldigingsmaximum voor het jaar 2025 is vastgesteld op € 246.000. Ook de bezoldigingsmaxima voor topfunctionarissen zonder dienstbetrekking zijn voor 2025 geïndexeerd. De eerste twaalf kalendermaanden mag de bezoldiging niet meer bedragen dan de som van € 32.700 per maand voor de eerste zes maanden en € 24.900 per maand voor de volgende zes maanden waarin de functie wordt vervuld. Het maximumuurtarief bedraagt vanaf 2025 voor de eerste twaalf kalendermaanden € 235. Bevestigt u hierbij dat met het tarief dat u gedurende de opdracht hanteert deze norm niet overschrijdt? NB: Mocht gedurende de looptijd van de opdracht deze norm overschreden (dreigen te) worden, dan is opdrachtgever gerechtigd de opdracht per direct eenzijdig te ontbinden.
Kandidaten die intern op deze aanvraag reageren krijgen bij gebleken geschiktheid voorrang op externe werving. In dat geval wordt de aanvraag geannuleerd. Met uw inschrijving bent u akkoord met deze eis.
Breda VOG adviseurs- en managersfunctie. Om bij de gemeente Breda te komen werken, stellen wij een verklaring omtrent gedrag verplicht. Met uw inschrijving verklaart u zo spoedig mogelijk na gunning van de opdracht een VOG (van de door u voorgestelde kandidaat) te uploaden in het digitaal dossier van de kandidaat in Flex West-Brabant. Het betreft een VOG met screeningsprofiel 11, 12, 13, 22, 41 en 53. De kosten voor het aanvragen van de VOG kunnen eenmalig gedeclareerd worden via de
urenregistratie in Flex West-Brabant.
Let op: Als binnen een termijn van 3 weken geen geldige VOG wordt geüpload, wordt de urenregistratie van de ingehuurde medewerker geblokkeerd en behouden wij ons het recht voor de opdracht per direct te beëindigen.
De inhuur wordt gebaseerd op het in de uitvraag opgegeven aantal uren per week. Gedurende de inhuurperiode kunnen omstandigheden wijzigen, waardoor een ander aantal uren per week gewenst is. Indien deze situatie zich voordoet, worden in onderling overleg en in alle redelijkheid en billijkheid afspraken gemaakt over wijziging van het aantal uren per week. Met uw inschrijving verklaart u zich hiermee akkoord.
Uw kandidaat heeft minimaal een afgeronde HBO opleiding. Dit moet blijken uit het cv.
Uw kandidaat heeft minimaal 1 jaar ervaring als leidinggevende op het gebied Burgerzaken. Dit moet blijken uit het cv.
Uw kandidaat is bereidt om minimaal 3 dagen per week aanwezig te zijn op het Stadskantoor in Breda waarvan flexibiliteit wordt gevraagd over de 5 werkdagen. Dit moet blijken uit het cv.
Uw kandidaat heeft bij voorkeur meer dan 3 jaar ervaring in een leidinggevende functie op het gebied van Burgerzaken. Dit moet blijken uit het cv.
Het cv is voorzien van referenties met betrekking tot (met contactgegevens) of deze kunnen op aanvraag direct aangeleverd worden (dit moet dan ook op het cv aangegeven zijn).
Uw kandidaat beschikt over onderstaande competenties. Dit kan worden getoetst in een persoonlijk gesprek.
Samenwerken; Je bent goed in staat om met een groep op een positieve manier tot resultaten te komen;
Leiderschap; Je bent een verbinder en in staat mensen en teams in hun kracht te zetten;
Omgevingssensitief; Je bent je er bewust van dat je in een politiek bestuurlijke omgeving werkt.
Je bent doortastend en hebt een no-nonsense mentaliteit
De afdeling Publiekszaken bestaat uit drie teams: het team Burgerzaken, het team Klant Contact Centrum en het team Advies Dienstverlening. De afdeling is verantwoordelijk voor de uitvoering van wettelijke taken op het terrein van Burgerzaken en levert digitale en fysieke dienstverlening aan inwoners, bedrijven en instellingen.
De afdeling speelt een centrale rol in de gemeentelijke organisatie door het verbinden van inwoners met de stad. Hierbij staat samenwerking, zowel binnen de afdeling als met andere afdelingen, centraal. De afdeling werkt continu aan het verbeteren en vernieuwen van de dienstverlening van de Gemeente Breda. Lees meer over de Gemeente Breda