Specialist

Pastoor van Kessellaan 15, 4761 BJ Zevenbergen, Nederland

Sluit over 9 dagen
120 24 Noord-Brabant

Begindatum:

1 sept 2025

Einddatum:

28 feb 2026

Uren per week:

24

Publicatiedatum:

29 jul 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Ben jij een ervaren omgevingsmanager die zin heeft in een unieke en complexe klus waar je écht het verschil voor inwoners kunt maken? Lees dan vooral verder. De gemeente Moerdijk is ‘hot’ als het gaat om het energiesysteem van de toekomst. Het Rijk wil hier veel nieuwe infrastructuur ontwikkelen én we willen in Nederland de industrie verduurzamen. Dat kost allemaal ruimte en daar wringt de schoen. Natuurlijk vinden we verduurzaming belangrijk en we snappen maar al te goed dat het elektriciteitsnet aan vernieuwing toe is. Maar we willen wel dat Moerdijk een fijne plek blijft om te wonen, werken en recreëren.

We zijn daarom intensief in gesprek met verschillende ministeries, de provincie en de gemeenten Drimmelen en Geertruidenberg. Samen willen we kijken hoe we deze ingewikkelde puzzel goed kunnen leggen. Dat is een serieuze, uitdagende en unieke opdracht want er zijn heel veel partijen en belangen die een rol spelen. Waaronder onze inwoners, die uit oogpunt van o.a. leefbaarheid betrokken worden in participatietrajecten. Maar ook agrariërs, die hun landbouwgrond in gevaar zien komen. En wat denk je van ondernemers met de wens om te blijven ontwikkelen?

Als Omgevingsmanager Powerport geef jij het relatiebeheer met lokale belanghebbenden verder vorm.  Je bent het aanspreekpunt voor bewoners- en belangengroepen binnen de gemeente Moerdijk over ontwikkelingen binnen Powerport en de verbindende schakel tussen de belanghebbenden en betrokken collega’s en bestuurders. Ook ben je sparringpartner voor inwoners die met elkaar tot een gezamenlijke inzet willen komen in bijvoorbeeld participatietrajecten. Je doet dat in een bevlogen projectteam Powerport en werkt ook samen met andere omgevingsmanagers en communicatieprofessionals.

Jouw profiel: verbinder met impact

Je hebt een afgeronde hbo-opleiding, bij voorkeur op het gebied van inwonerparticipatie en/of omgevingsmanagement. Je beschikt over zo’n 5 jaar ervaring in een coördinerende rol waar verbinding centraal stond. Je begrijpt wat mensen drijft en weet goed om te gaan met verschillende belangen en blijft hierbij stevig in je schoenen staan. Je bent communicatief sterk en schakelt moeiteloos tussen diverse doelgroepen. Je bent resultaatgericht en proactief. Je hebt affiniteit met opgaven in de fysieke leefomgeving en brede welvaart en ervaring met participatieprocessen.
Je hoeft geen expert op de inhoud te zijn, daarvoor schakel je met een team van topcollega’s – wél in het aanvoelen en omgaan met verschillende belangen en het vertalen in bestuurlijke relevantie. Bijeenkomsten zijn geregeld ook 's avonds. Dat is voor jou geen probleem.

Ons aanbod

  • Belangrijke schakelrol in een spannend tijdsgewricht en unieke, uitdagende opgave.

  • Gemiddeld 24 uur per week

  • Indicatie tarief: 115-120 euro p/u.

  • Start opdracht: 1 september 2025.

  • Einde opdracht: eind februari 2026, met optie tot verlenging.

  • Een veelzijdige functie met veel afwisseling in je takenpakket.

Eisen

  • Kandidaat beschikt over een afgeronde hbo- of WO-opleiding, bij voorkeur op het gebied van inwonerparticipatie en/of omgevingsmanagement. Dit moet blijken uit het CV.

  • Kandidaat heeft aantoonbare werkervaring in een gemeentelijke organisatie dan wel met gemeentelijke vraagstukken. Dit moet blijken uit het CV.

  • Kandidaat beschikt over 5 jaar recente werkervaring in een coördinerende rol waar verbinding met inwoners centraal stond. Dit moet blijken uit het CV.

Wensen en competenties

  • Kandidaat beschikt over affiniteit met opgaven in de fysieke leefomgeving en brede welvaart en heeft ervaring met participatieprocessen. Dit wordt getoetst in een persoonlijk gespre

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1
Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur