Functioneel Beheerder AFAS

Claudius Prinsenlaan 10, 4811 DJ Breda, Nederland

Sluit over 10 dagen
36 Noord-Brabant

Begindatum:

16 jun 2025

Einddatum:

31 dec 2025

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

28 mei 2025
Functioneel Beheerder AFAS

Versterk jij de (digitale) samenwerking binnen de Gemeente?

Introductie

Ben jij iemand die processen snel doorgrondt en graag slimme oplossingen aandraagt? Dan is dit jouw moment. We staan voor een aantal grote automatiseringsvraagstukken en zoeken een collega die met een frisse blik meedenkt, adviseert en impact maakt op hoe wij werken.

Wat ga je doen?
  • Je bent samen met collega’s verantwoordelijk voor het beheer en/of het onderhoud van AFAS.
  • Je denkt mee over de afstemming tussen werkprocessen en het applicatielandschap.
  • Je ondersteunt gebruikers, configureert, lost applicatievraagstukken op en geeft richtlijnen en adviezen voor het gebruik van de applicaties in de diverse processen.
  • Je richt processen in en beheert deze processen.
  • Je doet alles om je (interne) klanten van de beste service te voorzien.

Wat vragen wij?
  • Je onderzoekt en graag samen met collega’s processen met behulp van digitale middelen en neemt daarin van nature het voortouw.
  • Je beschikt over hbo verbetertwerk- en denkniveau en hebt affiniteit met – of kennis van – informatietechnologie en bedrijfskundige informatica.
  • Je hebt minimaal twee jaar ervaring als functioneel- of applicatiebeheerder van AFAS en weet hoe je het systeem effectief inzet.
  • Je hebt ervaring met een AFAS-implementatie binnen een gemeentelijke organisatie of andere overheidsinstelling.
  • Je weet een procesvraagstuk snel te doorgronden en te vertalen naar een passende functionele inrichting van systemen.
  • Je bent een teamspeler, communiceert helder in het Nederlands en werkt prettig samen met zowel collega’s als stakeholders.
  • Je bent stressbestendig, werkt gestructureerd en denkt oplossingsgericht, ook als de druk oploopt of prioriteiten verschuiven.
  • Je hebt ervaring met Agile werken en projectmatig werken, en krijgt energie van het continu verbeteren van processen en systemen.

Wat bieden wij?

Werken bij de Gemeente Breda is werken in een stad met ambities. We denken vooruit en maken mogelijk. Voor onze inwoners én voor onze medewerkers.

Wie zijn wij?
Team Functioneel- & Applicatiebeheer is onderdeel van de afdeling Regie, Data & Informatie. Hier werkt ons team van beheerders (60 personen), over alle grenzen van de verschillende organisatieonderdelen van de gemeente heen.
Wij zorgen voor de continuïteit en kwaliteit van de (kern)applicaties en de integratie van de systemen. Het is een enorme uitdaging, maar wij doen het met veel enthousiasme! Op onze afdeling staat iedereen voor elkaar klaar. We geloven er in dat vele handen licht werk maken.
 
Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nikki Nowack via 06 43 36 34 25 / nikki.nowack@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur