Business Analist/ Onderzoeksadviseur Programma Klimaat

Claudius Prinsenlaan 10, 4811 DJ Breda, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
Geen maximum 32-36 Noord-Brabant

Begindatum:

7 apr 2025

Einddatum:

31 aug 2025

Uren per week:

32-36

Publicatiedatum:

18 mrt 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Organisatie
Gemeente Breda heeft van oudsher een grote aantrekkingskracht vanwege haar ligging. Daarom wil Gemeente Breda zich nu en in de toekomst positioneren als Internationale Schakelstad en zich daarmee onderscheiden van andere steden met de focus op een groene, gastvrije stad met de beste bereikbaarheid.
Deze torenhoge ambities hebben ook zijn doorwerking op het team Data, Informatie en Onderzoek, waar hard gewerkt wordt aan actuele maatschappelijke opgaven zoals de energietransitie. In het team heerst een ongedwongen sfeer waar hard gewerkt en gelachen wordt. Je komt terecht in een team met ongeveer 40 collega’s, waaronder data-analisten, GIS-specialisten, dataengineers, onderzoeksadviseurs, beheerders en BI specialisten. We stimuleren kennisdeling en hebben regelmatig contact met andere gemeenten om van elkaar te leren. We zijn een innovatief team en altijd op de hoogte van de laatste ontwikkelingen binnen ons vakgebied.

Business Analist/ Onderzoeksadviseur Programma Klimaat
Het nemen van goed onderbouwde beslissingen is belangrijk. Daarom ondersteunen wij bestuurders, beleidsadviseurs en managers met relevante en betrouwbare informatie en inzichten. We sturen data gedreven en wijzen mensen de weg naar bestaande informatie of adviseren bij onderzoeken en analyses op gemeentelijke beleidsterreinen: bevolking, wonen, leefbaarheid en veiligheid, mobiliteit, sport en bewegen, onderwijs en economie. 

Omschrijving van de opdracht

  • Je versterkt de informatievoorziening en fungeert als onderzoeksadviseur en kenniszoeker voor businessvragen.

  • Je begeleidt en adviseert over onderzoeken en draagt bij aan diverse beleidsprocessen.

  • Je ontdekt patronen in de grote hoeveelheid data binnen de gemeente.

  • Je brengt je expertise in het Agile team dat informatieproducten ontwikkelt in het Ruimtelijk Domein, met focus op energietransitie en klimaat.

  • Je verzamelt en beheert cruciale informatie om processen, beleidsproducten en beheermaatregelen rondom energietransitie en klimaat te volgen.

  • Je creëert begrijpelijke inzichten door gegevensbronnen te koppelen en analyses uit te voeren, of je ondersteunt en adviseert collega’s hierbij.

  • Je adviseert beleidsadviseurs over monitoring binnen het domein en helpt hen bij het afwegen van verschillende opties.

  • Je bent een scherpe gesprekspartner die de vraag achter de vraag weet te doorgronden.

Kandidaat omschrijving

  • Je beschikt over een opleiding op academisch niveau, richting psychologie, sociale geografie, planologie, sociologie, economie of bestuurskunde.

  • Je hebt werkervaring als onderzoeker/onderzoeksadviseur, bij voorkeur binnen een gemeente en kennis van diverse onderzoeksmethoden en -technieken.

  • Je hebt aantoonbare kennis van thema’s in het ruimtelijk domein, zoals verduurzaming en energietransitie.

  • Je werkt met tools zoals SPSS, R Studio of Python en hebt ervaring met Agile werken.

  • Je hebt brede interesse in maatschappelijke vraagstukken en ervaring met beleidsmonitoring.

  • Je schrijft en spreekt vloeiend Nederlands en kunt duidelijk en beknopt rapporteren en presenteren.

  • Je pakt dingen proactief aan, werkt nauwkeurig en gestructureerd, en weet mensen op een natuurlijke manier te verbinden.

Eisen
Onderstaand moet allen blijken uit CV

  1. Uw kandidaat heeft minimaal een afgeronde HBO opleiding in de richting van psychologie, sociale geografie, planologie, sociologie, economie of bestuurskunde.

  2. Uw kandidaat heeft minimaal 3 jaar ervaring als onderzoeker/onderzoeksadviseur en gedegen kennis van diverse onderzoeksmethoden en -technieken.

  3. Uw kandidaat is per 1 april 2025 beschikbaar.

  4. Uw kandidaat is bereid minimaal 2 dagen op kantoor te werken. Dit zijn de dinsdag en donderdag.

Gunningscriteria
Onderstaand moet allen blijken uit CV

  1. Uw kandidaat heeft aantoonbare kennis van thema’s in het ruimtelijk domein, bij voorkeur specifiek rondom verduurzaming en de energietransitie.
    20 punten

  2. Uw kandidaat heeft aantoonbare ervaring in het werken bij een gemeente.
    15 punten

  3. Uw kandidaat heeft bij voorkeur ervaring in het werken in Agile teams.
    10 punten

  4. Het cv is voorzien van referenties met betrekking tot (met contactgegevens) of deze kunnen op aanvraag direct aangeleverd worden.
    5 punten

Competenties
Kandidaat beschikt over onderstaande competenties. Dit kan worden getoetst in een persoonlijk gesprek.
20 punten

  • Je pakt dingen proactief aan

  • werkt nauwkeurig en gestructureerd

  • weet mensen op een natuurlijke manier te verbinden

  • daadkrachtig

  • verbinder

  • communicatief sterk

Aanvullende informatie

  • U bent akkoord met de actuele versie van de inhuurvoorwaarden van Flex West-Brabant, welke te vinden zijn op de homepage (voorafgaand aan het inloggen) van Flex West-Brabant. We wijzen hierbij nog expliciet op de all-in tariefstelling wat betreft reiskosten woon-werk verkeer en de verrekening van de fee kosten

  • De Gemeente Breda volgt de Wet Normering Topinkomens. Het algemeen bezoldigingsmaximum voor het jaar 2025 is vastgesteld op € 246.000. Ook de bezoldigingsmaxima voor topfunctionarissen zonder dienstbetrekking zijn voor 2025 geïndexeerd. De eerste twaalf kalendermaanden mag de bezoldiging niet meer bedragen dan de som van € 32.700 per maand voor de eerste zes maanden en € 24.900 per maand voor de volgende zes maanden waarin de functie wordt vervuld. Het maximumuurtarief bedraagt vanaf 2025 voor de eerste twaalf kalendermaanden € 235. Bevestigt u hierbij dat met het tarief dat u gedurende de opdracht hanteert deze norm niet overschrijdt? NB: Mocht gedurende de looptijd van de opdracht deze norm overschreden (dreigen te) worden, dan is opdrachtgever gerechtigd de opdracht per direct eenzijdig te ontbinden.

  • Kandidaten die intern op deze aanvraag reageren krijgen bij gebleken geschiktheid voorrang op externe werving.

  • Breda VOG adviseurs- en managersfunctie. Om bij de gemeente Breda te komen werken, stellen wij een verklaring omtrent gedrag verplicht. Met uw inschrijving verklaart u zo spoedig mogelijk na gunning van de opdracht een VOG (van de door u voorgestelde kandidaat) te uploaden in het digitaal dossier van de kandidaat in Flex WestBrabant. Het betreft een VOG met screeningsprofiel 11, 12, 13, 22, 41 en 53. De kosten voor het aanvragen van de VOG kunnen eenmalig gedeclareerd worden via de urenregistratie in Flex West-Brabant.

  • De inhuur wordt gebaseerd op het in de uitvraag opgegeven aantal uren per week. Gedurende de inhuurperiode kunnen omstandigheden wijzigen, waardoor een ander aantal uren per week gewenst is. Indien deze situatie zich voordoet, worden in onderling overleg en in alle redelijkheid en billijkheid afspraken gemaakt over wijziging van het aantal uren per week.

  • Week 14 (31 maart - 4 april) is gereserveerd voor persoonlijke gesprekken. Wij verzoeken u (uw kandidaat) vriendelijk hier reeds rekening mee te houden.

LEt op!: De wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (DBA) reguleert de inzet van zzp’ers. Vanwege de aard en inhoud van de opdracht is het niet mogelijk hierop een zzp’er te laten starten. Geïnteresseerde zzp’ers kunnen zich uitsluitend in loondienst laten detacheren via een bureau. Doorleenconstructies (met een modelovereenkomst) zijn daarbij niet toegestaan.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Sybren Hindriks via 06 43 53 65 77 / sybren.hindriks@kbenp.nl of met Britt Emmen via 06 39 84 53 67 / britt.emmen@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur
Opdracht Adviseur Britt Emmen
Britt Emmen
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.