Begindatum:
2 sept 2024Einddatum:
31 aug 2025Uren per week:
24Publicatiedatum:
17 jul 2024Type inzet
De wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (DBA) reguleert de inzet van zzp’ers. Vanwege de aard en inhoud van de opdracht is het niet mogelijk hierop een zzp’er te laten starten. Geïnteresseerde kandidaten kunnen zich uitsluitend in loondienst laten detacheren via een bureau. Doorleenconstructies (met een modelovereenkomst) zijn daarbij niet toegestaan. Met uw inschrijving verklaart u dat uw kandidaat in loondienst gedetacheerd wordt.
Subsidie adviseur Verbeter Breda
Gemeente Breda heeft een subsidiebureau met alle subsidiekennis op één centrale plek. Voor dit subsidiebureau zijn wij op zoek naar een betrokken subsidie adviseur. Het subsidiebureau is begin 2023 gestart. We zijn nog volop aan het ontwikkelen en vernieuwen dus we zoeken een medewerker die met ons mee kan bouwen.
Wat ga je doen?
Je adviseert over subsidies die voortkomen uit plannen vanuit het Pact 3 Verbeter Breda (www.verbeterbreda.nl), het proces en handelt aanvragen af vanuit het door te ontwikkelen subsidiebureau. Je bent dé vraagbaak voor subsidies en schakelt met collega’s van Inkoop als er sprake is van een inkoopprocedure in combinatie met een subsidieprocedure of losstaand.
Je beoordeelt subsidies op het gebied van plannen uit Pact 3 Verbeter Breda waarbij je schakelt met het interne coördinatieteam en het programmabureau Verbeter Breda.
Je bent samen met de subsidie coördinator verantwoordelijk voor het sturen en bewaken van het subsidieproces.
Je handelt subsidies af en stelt beschikkingen op volgens vooraf bepaalde formats.
Je beantwoordt zowel interne als externe vragen over subsidies, subsidieproces en legt de verbinding met inkoop indien nodig.
Je ondersteunt bij het opzetten of wijzigen van bestaande regelingen, waarbij je rapporteert aan een Verbeter Breda coördinator of programmamanager.
Je denkt mee over procesverbeteringen, zoals het koppelen van subsidies aan gemeentelijke doelen, het optimaliseren van het subsidieproces, het vereenvoudigen van subsidieaanvragen en verantwoordingen via de website, en het mede-opstellen van handige formats voor aanvraagformulieren, beschikkingen en tussentijdse rapportages.
We zoeken jou!
Je bent een enthousiaste collega die met iedereen makkelijk schakelt en zaken goed regelt. Je werkt zelfstandig maar werkt ook nauw samen met de andere collega’s van het subsidiebureau.
Je beschikt over hbo werk- en denkniveau.
Je hebt minimaal 3 –5 jaar ervaring met (uitgaande) subsidies binnen de overheid
Je hebt affiniteit met het programma Verbeter Breda en financiën.
Je communiceert duidelijk en effectief zowel in woord als geschrift.
Je kunt bewoners helder en praktisch advies geven over subsidieaanvragen en de bijbehorende procedures.
Je legt verbindingen met en tussen mensen en weet hen aan elkaar te verbinden.
Je neemt initiatief, bent proactief, informeert en signaleert tijdig en escaleert waar nodig.
Je bent proactief in het nemen van verantwoordelijkheid en laat duidelijk eigenaarschap zien.
Wie zijn wij?
Het programma Verbeter Breda werkt aan gelijkere kansen, waar je ook opgroeit in Breda. Binnen één generatie willen we dat realiseren. In 2040 moet iedereen voldoende kansen kunnen pakken om zelf zijn leven waardevol in te richten. Daarbij gaat onze aandacht vooral uit naar de Verbeter Breda-wijken en staat wonen, school, werk inkomen centraal. Inwoners, scholen, bedrijven, politie, woningcorporaties, zorg- en welzijn, gemeente en het rijk werken zo samen aan een blijvend beter Breda.
Inwoners en organisaties hebben in april 2023 een eerste meerjarig uitvoeringsprogramma vastgesteld: het Pact van Breda deel 3. Een gezamenlijk programmabureau zal de partners helpen om het uitvoeringsplan te realiseren. Dit programmabureau werkt voor de stad en is gevestigd in één van de Verbeter Breda wijken.
De gemeente draagt als partner bij aan Verbeter Breda. De gemeentelijke inzet de komende jaren is globaal vastgelegd in het document ‘Samen voor een Beter Breda: gemeentelijke inbreng Verbeter Breda Pact van Breda deel 3’. We hebben inmiddels ook afgesproken hoe Verbeter Breda de komende jaren in de gemeentelijke organisatie wordt ingebed.
Vanwege de toegenomen en toekomstige vraag in relatie tot subsidies en inkoop rondom de gemeentelijke inzet voor het programma Verbeter Breda wordt hiervoor een nieuwe functie gecreëerd.
Bij onze gemeente is ervoor gekozen om de subsidieadviseurs centraal te plaatsen. Daarmee wordt er een team gecreëerd wat samenwerkt en samen leert. Binnen het subsidiebureau werk je samen met subsidiemedewerkers, -beoordelaars en -adviseurs. Daarnaast met een subsidiecoördinator en -jurist en heb je contact met inhoudelijke adviseurs van andere afdelingen zodat je op de hoogte blijft van actuele ontwikkelingen, activiteiten en nieuwe projecten.
Naast je thuisbasis binnen het subsidiebureau, schuif je structureel aan bij gemeentelijk Verbeter Breda team voor de inhoud. Dit team bestaat uit 3 coördinatoren, projectondersteuner en een programmamanager.
Het subsidiebureau is onderdeel van het team Inkoop binnen de Afdeling Financiën, Inkoop en Juridische Zaken. Je werkt intensief samen met 4 subsidiemedewerkers, 3 andere subsidieadviseurs, 2 subsidiebeoordelaars verduurzamingssubsidies, 1 subsidiejurist en 1 subsidiecoördinator. Je hebt veel contact met de inhoudelijke adviseurs, financiële adviseurs, communicatie en controllers.
Het team is nog in ontwikkeling en heeft pas een jaar de huidige samenstelling. Niets is dus in beton gegoten en daar moet je tegen kunnen. Aan de andere kant is er daardoor volop ruimte voor goede ideeën en lever je met je kennis en competenties een belangrijke bijdrage aan de doorontwikkeling van het subsidiebureau.
Meer weten over de stad of organisatie? Lees meer over de Gemeente Breda