Begindatum:
11 aug 2025Einddatum:
11 nov 2025Uren per week:
32 - 36Publicatiedatum:
18 jul 2025De gemeente Breda is op zoek naar een ervaren Beleidsadviseur Mobiliteit ter tijdelijke vervanging/waarneming van deze functie binnen het team Mobiliteit. De adviseur heeft een belangrijke (sturende) bijdrage in de verdere (door)ontwikkeling van de Mobiliteitsvisie Breda. Daarnaast levert de Beleidsadviseur Mobiliteit namens team Mobiliteit een bijdrage aan de integrale Parkeerstrategie, welke onder regie van het Parkeerbedrijf wordt opgesteld.
Je werkt in een dynamische omgeving waarin mobiliteit, duurzaamheid en leefbaarheid centraal staan. Je schakelt met interne en externe stakeholders, vertaalt beleidsdoelen naar uitvoerbare plannen en draagt bij aan strategische besluitvorming.
Doorontwikkeling van de Mobiliteitsvisie Breda, inclusief beleidsmatige verdieping en afstemming met andere ruimtelijke opgaven. Hieraan zal ongeveer 70% van de tijd besteed worden. Dit moet binnen deze opdracht van 3 maanden in ieder geval concreet uitmonden in:
een beleidsmatig kader voor een geactualiseerd uitvoeringsprogramma voor infrastructurele ingrepen. Basis hiervoor ligt in de Mobiliteitsvisie Breda en de Omgevingsvisie. De Beleidsadviseur Mobiliteit is hierin trekker en betrekt daarbij actief de collega's van team Mobiliteit.
een analyse op de mate van SUMP-proof zijn van de huidige Mobiliteitsvisie, als input voor een latere evaluatie van de Mobiliteitsvisie.
Vanuit team Mobiliteit een bijdrage leveren aan de integrale Parkeerstrategie, onder regie van het Parkeerbedrijf. De oplevertermijn van de Parkeerstrategie valt buiten de duur van deze opdracht. De Beleidsadviseur Mobiliteit is binnen deze opdracht verantwoordelijk voor de inbreng vanuit team Mobiliteit in de integrale werkgroep. Hieraan zal ongeveer 30% van de tijd besteed worden.
Advisering van bestuur en management over mobiliteitsvraagstukken.
Afstemming met collega's binnen de gemeente en waar nodig externe partners (zoals provincie, vervoerders, bewoners).
Signaleren van relevante trends en ontwikkelingen op het gebied van mobiliteit.
Een beleidsmatig kader voor een geactualiseerd uitvoeringsprogramma voor infrastructurele ingrepen
Een analyse op de mate van SUMP-proof zijn van de huidige Mobiliteitsvisie
De wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (DBA) reguleert de inzet van zzp’ers. Vanwege de aard en inhoud van de opdracht is het niet mogelijk hierop een zzp’er te laten starten. Geïnteresseerde zzp’ers kunnen zich uitsluitend in loondienst laten detacheren via een bureau. Doorleenconstructies (met een modelovereenkomst) zijn daarbij niet toegestaan;
Wij vragen u om de ‘Verklaring detachering in loondienst’ toe te voegen aan de dossierdocumenten in de aanbieding van uw kandidaat. U verklaart hierbij dat u dit document naar waarheid invult en voorziet van een handtekening door een rechtsgeldig bevoegde ondertekenaar. Dit document is onderdeel van de aanbesteding;
Kandidaten die intern op deze aanvraag reageren krijgen bij gebleken geschiktheid voorrang op externe werving. In dat geval wordt de aanvraag geannuleerd;
De inhuur wordt gebaseerd op het in de uitvraag opgegeven aantal uren per week. Gedurende de inhuurperiode kunnen omstandigheden wijzigen, waardoor een ander aantal uren per week gewenst is. Indien deze situatie zich voordoet, worden in onderling overleg en in alle redelijkheid en billijkheid afspraken gemaakt over wijziging van het aantal uren per week;
Uw kandidaat heeft minimaal een afgeronde HBO-opleiding;
Uw kandidaat heeft minimaal 5 jaar relevante werkervaring als beleidsadviseur binnen het ruimtelijk of mobiliteitsdomein;
Uw kandidaat aantoonbare ervaring met het opstellen van mobiliteits- en/of parkeerbeleid;
Uw kandidaat heeft bij voorkeur minimaal een afgeronde HBO-opleiding in de richting van mobiliteit, planologie, bestuurskunde of vergelijkbaar. Dit moet blijken uit het cv en op verzoek moet uw kandidaat het geldige diploma hiervan kunnen tonen;
10p
Uw kandidaat heeft bij voorkeur relevante werkervaring binnen een gemeentelijke organisatie;
10p
Uw kandidaat heeft bij voorkeur kennis van actuele ontwikkelingen in mobiliteit (zoals mobiliteitstransitie, verstedelijking, bereikbaarheid en/of gedragsverandering);
10p
Uw kandidaat heeft bij voorkeur meer dan 5 jaar relevante werkervaring als beleidsadviseur binnen het ruimtelijk of mobiliteitsdomein. Dit moet blijken uit het cv.
Uw kandidaat heeft meer dan 7 jaar relevante werkervaring als beleidsadviseur binnen het ruimtelijk of mobiliteitsdomein. (10 Punten);
Uw kandidaat heeft 5-7 jaar relevante werkervaring als beleidsadviseur binnen het ruimtelijk of mobiliteitsdomein. (5 Punten);
Uw kandidaat heeft niet meer dan 5 jaar relevante werkervaring als beleidsadviseur binnen het ruimtelijk of mobiliteitsdomein. (0 Punten);
Het cv is voorzien van referenties met betrekking tot (met contactgegevens) of deze kunnen op aanvraag direct aangeleverd worden (dit moet dan ook op het cv aangegeven zijn).
Het cv is voorzien van relevante referenties (5 Punten);
Op het cv is vermeld dat relevante referenties op aanvraag direct leverbaar zijn (2 Punten);
Relevante referenties ontbreken (0 Punten);
Prijsscore
( laagste tarief / aangeboden tarief ) * maximale prijsscore
30p
Kandidaat scoort zeer goed op de competenties. Alle competenties zijn aanwezig en weet de kandidaat zeer overtuigend te onderbouwen (25 Punten)
Kandidaat beschikt over sterke adviesvaardigheden, een sterk analyserend vermogen en ervaring met bestuurlijke besluitvorming.
Kandidaat beschikt over politiek-bestuurlijke sensitiviteit en uitstekende communicatieve vaardigheden.
Kandidaat werkt zelfstandig, is proactief en resultaatgericht.
De gemeente Breda is op zoek naar een ervaren Beleidsadviseur Mobiliteit ter tijdelijke vervanging/waarneming van deze functie binnen het team Mobiliteit.
De dinsdag 29 juli en woensdag 30 juli zijn gereserveerd voor persoonlijke gesprekken. Wij verzoeken u (uw kandidaat) vriendelijk hier reeds rekening mee te houden.
Optie tot verlenging
Ja, meerdere verlengingen mogelijk
Opmerkingen maximum tarief
Marktconform, passend bij FSK 12 CAO gemeente
Aanlevering
Lever je aanbieding aan via het DAS-portaal, inclusief:
CV (in het Nederlands, inclusief motivatie)
Uurtarief (excl. btw en inclusief reis- en verblijfskosten)
Beschikbaarheid
Breda VOG adviseurs- en managersfunctie
Om bij de gemeente Breda te komen werken, stellen wij een verklaring omtrent gedrag verplicht. Met uw inschrijving verklaart u zo spoedig mogelijk na gunning van de opdracht een VOG (van de door u voorgestelde kandidaat) te uploaden in het digitaal dossier van de kandidaat.
Het betreft een VOG met screeningsprofiel 11, 12, 13, 22, 41 en 53. De kosten voor het aanvragen van de VOG kunnen eenmalig gedeclareerd worden.
Let op: Als binnen een termijn van 3 weken geen geldige VOG wordt geüpload, wordt de urenregistratie van de ingehuurde medewerker geblokkeerd en behouden wij ons het recht voor de opdracht per direct te beëindigen.
Wet Normering Topinkomens
De Gemeente Breda volgt de Wet Normering Topinkomens. Het algemeen bezoldigingsmaximum voor het jaar 2025 is vastgesteld op € 246.000. Ook de bezoldigingsmaxima voor topfunctionarissen zonder dienstbetrekking zijn voor 2025 geïndexeerd. De eerste twaalf kalendermaanden mag de bezoldiging niet meer bedragen dan de som van € 32.700 per maand voor de eerste zes maanden en € 24.900 per maand voor de volgende zes maanden waarin de functie wordt vervuld. Het maximumuurtarief bedraagt vanaf 2025 voor de eerste twaalf kalendermaanden € 235. Bevestigt u hierbij dat met het tarief dat u gedurende de opdracht hanteert deze norm niet overschrijdt? NB: Mocht gedurende de looptijd van de opdracht deze norm overschreden (dreigen te) worden, dan is opdrachtgever gerechtigd de opdracht per direct eenzijdig te ontbinden.