(Beleids-)adviseur Mobiliteit

Claudius Prinsenlaan 10, 4811 DJ Breda, Nederland

Sluit over 7 dagen
Geen maximum 36 Noord-Brabant

Begindatum:

11 aug 2025

Einddatum:

11 nov 2025

Uren per week:

32 - 36

Publicatiedatum:

18 jul 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

De gemeente Breda is op zoek naar een ervaren Beleidsadviseur Mobiliteit ter tijdelijke vervanging/waarneming van deze functie binnen het team Mobiliteit. De adviseur heeft een belangrijke (sturende) bijdrage in de verdere (door)ontwikkeling van de Mobiliteitsvisie Breda. Daarnaast levert de Beleidsadviseur Mobiliteit namens team Mobiliteit een bijdrage aan de integrale Parkeerstrategie, welke onder regie van het Parkeerbedrijf wordt opgesteld.

Je werkt in een dynamische omgeving waarin mobiliteit, duurzaamheid en leefbaarheid centraal staan. Je schakelt met interne en externe stakeholders, vertaalt beleidsdoelen naar uitvoerbare plannen en draagt bij aan strategische besluitvorming.

Werkzaamheden

  • Doorontwikkeling van de Mobiliteitsvisie Breda, inclusief beleidsmatige verdieping en afstemming met andere ruimtelijke opgaven. Hieraan zal ongeveer 70% van de tijd besteed worden. Dit moet binnen deze opdracht van 3 maanden in ieder geval concreet uitmonden in:

    • een beleidsmatig kader voor een geactualiseerd uitvoeringsprogramma voor infrastructurele ingrepen. Basis hiervoor ligt in de Mobiliteitsvisie Breda en de Omgevingsvisie. De Beleidsadviseur Mobiliteit is hierin trekker en betrekt daarbij actief de collega's van team Mobiliteit.

    • een analyse op de mate van SUMP-proof zijn van de huidige Mobiliteitsvisie, als input voor een latere evaluatie van de Mobiliteitsvisie.

  • Vanuit team Mobiliteit een bijdrage leveren aan de integrale Parkeerstrategie, onder regie van het Parkeerbedrijf. De oplevertermijn van de Parkeerstrategie valt buiten de duur van deze opdracht. De Beleidsadviseur Mobiliteit is binnen deze opdracht verantwoordelijk voor de inbreng vanuit team Mobiliteit in de integrale werkgroep. Hieraan zal ongeveer 30% van de tijd besteed worden.

  • Advisering van bestuur en management over mobiliteitsvraagstukken.

  • Afstemming met collega's binnen de gemeente en waar nodig externe partners (zoals provincie, vervoerders, bewoners).

  • Signaleren van relevante trends en ontwikkelingen op het gebied van mobiliteit.

Resultaten

  • Een beleidsmatig kader voor een geactualiseerd uitvoeringsprogramma voor infrastructurele ingrepen

  • Een analyse op de mate van SUMP-proof zijn van de huidige Mobiliteitsvisie

Eisen

  • De wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (DBA) reguleert de inzet van zzp’ers. Vanwege de aard en inhoud van de opdracht is het niet mogelijk hierop een zzp’er te laten starten. Geïnteresseerde zzp’ers kunnen zich uitsluitend in loondienst laten detacheren via een bureau. Doorleenconstructies (met een modelovereenkomst) zijn daarbij niet toegestaan;

  • Wij vragen u om de ‘Verklaring detachering in loondienst’ toe te voegen aan de dossierdocumenten in de aanbieding van uw kandidaat. U verklaart hierbij dat u dit document naar waarheid invult en voorziet van een handtekening door een rechtsgeldig bevoegde ondertekenaar. Dit document is onderdeel van de aanbesteding;

  • Kandidaten die intern op deze aanvraag reageren krijgen bij gebleken geschiktheid voorrang op externe werving. In dat geval wordt de aanvraag geannuleerd;

  • De inhuur wordt gebaseerd op het in de uitvraag opgegeven aantal uren per week. Gedurende de inhuurperiode kunnen omstandigheden wijzigen, waardoor een ander aantal uren per week gewenst is. Indien deze situatie zich voordoet, worden in onderling overleg en in alle redelijkheid en billijkheid afspraken gemaakt over wijziging van het aantal uren per week;

  • Uw kandidaat heeft minimaal een afgeronde HBO-opleiding;

  • Uw kandidaat heeft minimaal 5 jaar relevante werkervaring als beleidsadviseur binnen het ruimtelijk of mobiliteitsdomein;

  • Uw kandidaat aantoonbare ervaring met het opstellen van mobiliteits- en/of parkeerbeleid;

Wensen en competenties

Wensen

  • Uw kandidaat heeft bij voorkeur minimaal een afgeronde HBO-opleiding in de richting van mobiliteit, planologie, bestuurskunde of vergelijkbaar. Dit moet blijken uit het cv en op verzoek moet uw kandidaat het geldige diploma hiervan kunnen tonen;
    10p

  • Uw kandidaat heeft bij voorkeur relevante werkervaring binnen een gemeentelijke organisatie;
    10p

  • Uw kandidaat heeft bij voorkeur kennis van actuele ontwikkelingen in mobiliteit (zoals mobiliteitstransitie, verstedelijking, bereikbaarheid en/of gedragsverandering);
    10p

  • Uw kandidaat heeft bij voorkeur meer dan 5 jaar relevante werkervaring als beleidsadviseur binnen het ruimtelijk of mobiliteitsdomein. Dit moet blijken uit het cv.

    • Uw kandidaat heeft meer dan 7 jaar relevante werkervaring als beleidsadviseur binnen het ruimtelijk of mobiliteitsdomein. (10 Punten);

    • Uw kandidaat heeft 5-7 jaar relevante werkervaring als beleidsadviseur binnen het ruimtelijk of mobiliteitsdomein. (5 Punten);

    • Uw kandidaat heeft niet meer dan 5 jaar relevante werkervaring als beleidsadviseur binnen het ruimtelijk of mobiliteitsdomein. (0 Punten);

  • Het cv is voorzien van referenties met betrekking tot (met contactgegevens) of deze kunnen op aanvraag direct aangeleverd worden (dit moet dan ook op het cv aangegeven zijn).

    • Het cv is voorzien van relevante referenties (5 Punten);

    • Op het cv is vermeld dat relevante referenties op aanvraag direct leverbaar zijn (2 Punten);

    • Relevante referenties ontbreken (0 Punten);

  • Prijsscore
    ( laagste tarief / aangeboden tarief ) * maximale prijsscore
    30p

Competenties

Kandidaat scoort zeer goed op de competenties. Alle competenties zijn aanwezig en weet de kandidaat zeer overtuigend te onderbouwen (25 Punten)

  • Kandidaat beschikt over sterke adviesvaardigheden, een sterk analyserend vermogen en ervaring met bestuurlijke besluitvorming.

  • Kandidaat beschikt over politiek-bestuurlijke sensitiviteit en uitstekende communicatieve vaardigheden.

  • Kandidaat werkt zelfstandig, is proactief en resultaatgericht.

Organisatie en team

De gemeente Breda is op zoek naar een ervaren Beleidsadviseur Mobiliteit ter tijdelijke vervanging/waarneming van deze functie binnen het team Mobiliteit.

Gespreksinformatie

De dinsdag 29 juli en woensdag 30 juli zijn gereserveerd voor persoonlijke gesprekken. Wij verzoeken u (uw kandidaat) vriendelijk hier reeds rekening mee te houden.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Optie tot verlenging
Ja, meerdere verlengingen mogelijk

Opmerkingen maximum tarief
Marktconform, passend bij FSK 12 CAO gemeente

Aanlevering
Lever je aanbieding aan via het DAS-portaal, inclusief:

  • CV (in het Nederlands, inclusief motivatie)

  • Uurtarief (excl. btw en inclusief reis- en verblijfskosten)

  • Beschikbaarheid

Breda VOG adviseurs- en managersfunctie
Om bij de gemeente Breda te komen werken, stellen wij een verklaring omtrent gedrag verplicht. Met uw inschrijving verklaart u zo spoedig mogelijk na gunning van de opdracht een VOG (van de door u voorgestelde kandidaat) te uploaden in het digitaal dossier van de kandidaat.

Het betreft een VOG met screeningsprofiel 11, 12, 13, 22, 41 en 53. De kosten voor het aanvragen van de VOG kunnen eenmalig gedeclareerd worden.

Let op: Als binnen een termijn van 3 weken geen geldige VOG wordt geüpload, wordt de urenregistratie van de ingehuurde medewerker geblokkeerd en behouden wij ons het recht voor de opdracht per direct te beëindigen.

Wet Normering Topinkomens
De Gemeente Breda volgt de Wet Normering Topinkomens. Het algemeen bezoldigingsmaximum voor het jaar 2025 is vastgesteld op € 246.000. Ook de bezoldigingsmaxima voor topfunctionarissen zonder dienstbetrekking zijn voor 2025 geïndexeerd. De eerste twaalf kalendermaanden mag de bezoldiging niet meer bedragen dan de som van € 32.700 per maand voor de eerste zes maanden en € 24.900 per maand voor de volgende zes maanden waarin de functie wordt vervuld. Het maximumuurtarief bedraagt vanaf 2025 voor de eerste twaalf kalendermaanden € 235. Bevestigt u hierbij dat met het tarief dat u gedurende de opdracht hanteert deze norm niet overschrijdt? NB: Mocht gedurende de looptijd van de opdracht deze norm overschreden (dreigen te) worden, dan is opdrachtgever gerechtigd de opdracht per direct eenzijdig te ontbinden.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Sybren Hindriks via 06 43 53 65 77 / sybren.hindriks@kbenp.nl of met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur