Begindatum:
1 aug 2024Einddatum:
31 jan 2025Uren per week:
16-32Publicatiedatum:
24 jun 2024Ben jij een AFAS Data specialist en heb je ervaring met het bouwen van analyses voor Afas Insite? Lees dan verder!
Je maakt onderdeel uit van de afdeling HR. Binnen de afdeling HR werken wij aan een steeds betere HR dienstverlening voor onze klanten. Je werkt binnen de expertgroep ‘Data, regie en Kwaliteit’ samen in een team van 7. Op het gebied van HR data werk je nauw samen met 3 data collega’s; twee data analisten en een informatie analist.
Op 8 januari van dit jaar is ons nieuwe HR-systeem live gegaan; AFAS. Voor het onderdeel data zoeken wij een implementatie specialist op het gebied van data die ons gaat helpen bij de ontwikkeling en inrichting van het rapportage portaal in AFAS Insite en bij voorkeur de optimalisatie van onze Power BI rapporten. Je bent in staat om het portaal zelfstandig in te richten aansluitend op de wens van de organisatie, uiteraard met de hulp van je collega’s van het HR-data team. Ter aanvulling op ons data team zoeken wij een specialist met de juiste kennis én bewezen ervaring. Het gaat bijvoorbeeld om de volgende analyses voor o.a. leidinggevenden, HR-adviseur en andere specialisten:
Formatie en bezetting
Verzuim
Verlof
Personeelsbegroting
Strategische personeelsplanning
Interne mobiliteit
Controle rapportages
Rapportageportaal: Ontwerpen, ontwikkelen en implementeren van analyses in AFAS InSite voor specifieke belanghebbenden.
Gegevensanalyse: Extraheren, transformeren en laden van gegevens uit verschillende bronnen.
Visualisatie: Creëren van overzichtelijke en informatieve grafieken, diagrammen en tabellen.
Gebruikersbeheer: Autorisaties instellen voor toegang tot dashboards.
Samenwerking: Samenwerken met andere teams om zakelijke vereisten te begrijpen en te vertalen naar effectieve dashboards.
Lerend werken: kennis over het portaal overdragen aan het datateam zodat zij zelf het beheren en verder ontwikkelen.
Wij zoeken jou:
Ben jij een ervaren AFAS data specialist? Heb jij ervaring met vergelijkbare implementatietrajecten? Het is een pré als je dit al eerder bij gemeenten hebt gedaan. Ben je daarnaast communicatief, dienstverlenend en een teamspeler? Dan zoeken wij jou!
Je bent minimaal 16 uur beschikbaar. Afhankelijk van je beschikbaarheid is werken tussen de 16 en 32 uur per week mogelijk. Er is ruimte voor flexibele ureninzet.
Je bent gecertificeerde AFAS Expert of (werkzaam bij) een AFAS Partner en in het bezit van een AFAS meewerklicentie.
Je hebt aantoonbare kennis van het bouwen van dashboards en portalen in AFAS Insite.
Technische vaardigheden: Ervaring met AFAS Profit, BI, SQL, en gegevensmodellering.
Analytisch denken: Inzicht in bedrijfsprocessen en het vermogen om complexe gegevens te vertalen naar bruikbare inzichten.
Je hebt een hbo werk- en denkniveau.
Je kunt projectmatig werken en je eigen werk plannen.
Je hebt ervaring met HR-processen.
Ervaring met Power BI is een pre.
Lees meer over de gemeente Breda: https://www.breda.nl/gemeente-breda-bedrijfsinformatie