thumbnail
thumbnail

Beleidsmedewerker Wmo

De Misse 6, 5384 BZ Heesch, Nederland

Sluit over 6 dagen
105
24 Noord-Brabant

Begindatum:

30 jun 2024

Einddatum:

31 dec 2024

Uren per week:

24

Publicatiedatum:

24 mei 2024

Opdrachtomschrijving

Klein genoeg voor overzicht, groot genoeg voor uitdaging: dát is Bernheze. We zijn een groene gemeente die bestaat uit 5 woonkernen. Ongeveer 200 medewerkers werken samen met bedrijven, instellingen en 32.000 inwoners. We omarmen moedige initiatieven vanuit de kern en de werkvloer, dit zorgt voor mooie kansen om te verzilveren. Hier heb je impact. Want hoe kleiner de schaal, hoe zichtbaarder het resultaat. We staan midden in de samenleving, net als ons gemeentehuis. Tijdens een lunchwandeling loop je zo het prachtige buitengebied of het centrum van Heesch in met volop winkelaanbod. Hybride werken doen we al jaren, op basis van vertrouwen in elkaar. Vertrouwen maakt dat we kunnen bouwen. Samen, met aandacht en moed.
Gemeente Bernheze zet zich in om mensen die (tijdelijk) minder regie hebben over hun leven te ondersteunen en zo langer thuis te laten wonen. We zetten in op de eigen kracht van onze inwoners en bieden passende ondersteuning aan wanneer nodig.


Als beleidsmedewerker Wmo ben jij mede verantwoordelijk voor de ontwikkeling en uitvoering van het beleid op het gebied van de Wmo. Hierbij kun je denken aan dagbesteding, beschermd wonen en huishoudelijke hulp. Je werkt samen met de beleidsmedewerker Wmo aan de integrale beleidsvorming en advisering op het gebied van de Wmo, beschermd wonen, maatschappelijke opvang, zorg en veiligheid. Schakelen tussen de verschillende aspecten van de Wmo en over de grenzen van de Wmo heen vind jij geen probleem. Je maakt heldere afspraken over de implementatie en de uitvoering van beleid. Zo zet je bijvoorbeeld je tanden in de verdere implementatie van de Aanpak Voorkomen Escalatie (AVE). Je werkt hiervoor goed samen met jouw collega’s en weet verbindingen te leggen tussen het beleid en de uitvoering in de praktijk. Daarvoor haal je de input op bij alle betrokken partijen. Met jou erbij zetten we die stappen vooruit voor onze inwoners.
Uiteraard draai jij je hand niet om voor zaken als; Het schrijven van nota’s, adviezen en stukken voor de planning- en control-cyclus en het organiseren en bijwonen van de verschillende lokale / regionale overleggen

Kandidaatomschrijving

Als ervaren beleidsmedewerker in het sociaal domein, met een sterke voorkeur voor ervaring binnen de Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo), beschik je over een aanzienlijke affiniteit met de kwaliteit van beleid. Dit is een belangrijke pré in jouw rol. Je bent een echte teamspeler die de samenwerking opzoekt en daarbij goed functioneert binnen een team. Tegelijkertijd ben je zeer goed in staat om zelfstandig te werken. Dit komt doordat je uitstekend in staat bent om je werkzaamheden te plannen, te organiseren en te structureren, wat essentieel is voor een effectieve beleidsmedewerker.

Jouw resultaatgerichte instelling stelt je in staat om concreet maatwerk te leveren voor onze inwoners, altijd binnen de kaders en intenties van de geldende wetten. Dit betekent dat je niet alleen op de hoogte bent van de regelgeving, maar deze ook praktisch kunt toepassen in je dagelijkse werkzaamheden. Daarnaast weet je deze wettelijke kaders te combineren met een daadkrachtige werkwijze. Dit houdt in dat je niet bang bent om initiatief te nemen en beslissingen te maken die het beste zijn voor de inwoners, altijd met een focus op het beoogde resultaat en de kwaliteit van de dienstverlening. Zo draag je bij aan het verbeteren van het beleid en de ondersteuning die wij bieden aan onze gemeenschap.

Interviewplanning

Laat het ons weten en stuur een CV en korte motivatie. Heb je nog vragen bel gerust even met Maartje, teamcoach 0412-45 88 88 zij beantwoordt al je vragen. Worden wij blij van jouw CV en motivatie, dan mag je verwachten dat wij op 25 of 26 juni met jou in gesprek willen.

Mocht uit deze gespreksronde geen geschikte kandidaat naar voren komen, dan wordt bezien of er op basis van de eerste selectieronde met de daaropvolgende kandidaten gesprekken plaatsvinden.

De kandidaat aan wie de opdracht voorlopig wordt gegund, dient voor definitieve gunning een actuele Uniform Europees Aanbestedingsdocument (voorheen Eigen Verklaring) en een VOG niet ouder zijn dan twee maanden te overleggen.

Toelichting op rooster

In overleg

Dienstencategorie

Andere diensten

CPV code

79000000-4 - Zakelijke dienstverlening: juridisch, marketing, consulting, drukkerij en beveiliging

Eisen

Werk- en denkniveau

Uit het CV blijkt duidelijk aantoonbaar dat de kandidaat een HBO/WO werk- en denkniveau heeft.

Verklaring omtrent het Gedrag (VOG)

De kandidaat kan een actuele Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) overleggen.

UEA (voorheen eigen verklaring)

De kandidaat kan een actuele Uniform Europees Aanbestedingsdocument (voorheen Eigen Verklaring) overleggen.

Geoffreerd tarief is all-in.

Wij vragen om in deze offerte een all-in tarief te offreren. Dit betekent onder andere inclusief reiskosten woon-werkverkeer

Gunningscriteria

Weging prijsdeel: 50 %

Motivatiebrief

Bij deze opdracht wordt om een motivatiebrief gevraagd. Deze weegt mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze motivatiebrief wordt beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.

In je motivatiebrief zijn we benieuwd naar je motivatie om de opdracht uit te voeren.

Weging: 10 %

Ervaring binnen het sociaal domein.

Uit je CV blijkt dat je ervaring hebt binnen het sociaal domein.

  • 5 of meer jaar werkervaring (15 %)

  • 3 tot 5 jaar werkervaring (10 %)

  • 1 tot 3 jaar werkervaring (5 %)

Weging: 15 %

Interview

Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.

Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.

Met de Top-3 kandidaten wordt een gesprek aangegaan waarin onder andere zal worden getoetst of de kandidaat voldoet aan het kandidaatsprofiel en aan de gestelde minimumeisen. Daarnaast zal worden beoordeeld welke kandidaat het beste aansluit bij datgene wat de opdrachtgever zoekt in een kandidaat (competenties, aansluiten bij de organisatie, het team, etc.). Het gesprek is onderdeel van de beoordeling.

Weging: 25 %

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Hibo Abdi via 06 43 36 34 42 of per mail via hibo.abdi@kbenp.nl.
Tot uiterlijk 1 werkdag voor de sluitingsdatum is het mogelijk om je in te schrijven.

Documenten:

Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Help
Contact

Vind jouw volgende opdracht

Kies een interessante opdracht uit en klik op inschrijven. Daarna zal een van onze adviseurs binnen 48 uur contact met je opnemen. Na telefonisch contact, beoordeelt onze adviseur jouw CV en geeft terugkoppeling of deze goed aansluit bij de inhuuropdracht (eisen en wensen) en ambitie van de opdrachtgever.

Kies een opdracht

Ben jij de Beleidsmedewerker Wmo die deze organisatie zoekt?