Begindatum:
1 mrt 2024Einddatum:
1 sept 2024Uren per week:
36Publicatiedatum:
1 feb 2024Algemeen
Bernheze, een unieke gemeente
Klein genoeg voor overzicht, groot genoeg voor uitdaging: dát is Bernheze. We zijn een groene gemeente die bestaat uit 5 woonkernen. Ongeveer 200 medewerkers werken samen met bedrijven, instellingen en 32.000 inwoners. We omarmen moedige initiatieven vanuit de kern en de werkvloer, dit zorgt voor mooie kansen om te verzilveren. Hier heb je impact. Want hoe kleiner de schaal, hoe zichtbaarder het resultaat. We staan midden in de samenleving, net als ons gemeentehuis. Tijdens een lunchwandeling loop je zo het prachtige buitengebied of het centrum van Heesch in met volop winkelaanbod. Hybride werken doen we al jaren, op basis van vertrouwen in elkaar. Vertrouwen maakt dat we kunnen bouwen. Samen, met aandacht en moed.
Doelstelling opdracht
De opdracht is een tijdelijke inhuur van een Beleidsmedewerker Ruimtelijke Ordening.
De opdracht start direct na gunning en is voor 32-36 uur per week en voor een halfjaar, met optie tot verlenging met 2x een halfjaar.
Opdrachtomschrijving
De opdracht houdt in dat je als planoloog ruimtelijke procedures begeleidt. Daarnaast geef je planologisch beleidsadvies.
Concrete taken
Je rondt ruimtelijke procedures die nog doorlopen vanuit 2023 (Wro-procedures) af en pakt nieuwe procedures onder de Omgevingswet op;
je neemt deel aan projectteams en bent daarin verantwoordelijk voor de ruimtelijke procedure;
je implementeert veranderingen op het gebied van ruimtelijke ordening en daaraan gerelateerde wet- en regelgeving;
je begeleidt kleinere ruimtelijke initiatieven en bewaakt de planning, voortgang en het budget en stelt voortgangsrapportages op;
je doet voorstellen over het wijzigen van bestaand beleid en over het ontwikkelen van nieuw beleid;
je geeft daar waar relevant, planologisch beleidsadvies;
je stemt met relevante disciplines binnen de eigen organisatie af en neemt actief deel aan relevante overleggen;
je vervult inhoudelijke taken binnen het werkveld van Ruimtelijke Ordening;
je houdt je collega’s scherp en bevordert inhoudelijke discussies over de kwaliteit van het werk;
je bent strategisch gesprekspartner voor MT en bestuur en geeft daarbij adviezen over ruimtelijke procedures.
Voor de tijdelijke invulling van deze functie ben je op basis van je expertise en ervaring (nagenoeg) direct inzetbaar en in staat zelfstandig je weg te vinden.
Je hebt een opleiding op tenminste HBO-niveau (bij voorkeur planologie of vergelijkbaar);
je hebt minimaal 3 jaar ervaring op het gebied van ruimtelijke opgaven bij de gemeentelijke overheid. Dit betekent dat je planologische procedures kunt begeleiden. Bestemmingsplannen en bezwaar- en beroepsprocedures kennen voor jou geen geheimen;
je hebt actuele kennis van ruimtelijke ontwikkelingen, inclusief kennis van Wro, Wabo en Omgevingswet;
je hebt kennis van en ervaring in het vakgebied en inzicht in de aangrenzende beleidsterreinen;
je hebt ervaring met participatietrajecten waarbij verschillende doelgroepen betrokken zijn (burgers, maatschappelijke instellingen, partners in bestaande netwerken);
je bent communicatief sterk, zowel mondeling als schriftelijk;
je bent een sterke persoonlijkheid, hebt natuurlijk overwicht en overtuigingskracht. Je houdt van bouwen en vernieuwen;
je hebt een goed gevoel voor maatschappelijke, bestuurlijke en politieke verhoudingen;
je weet mensen te enthousiasmeren en te stimuleren;
je hebt een dienstverlenende, pragmatische, zakelijke en resultaatgerichte instelling;
je herkent je in onze kernwaarden: Samen, Aandacht en Moed.
Bij gunning dien je een recente en voor de functie relevante Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) aan ons te overleggen.
Op het moment van overleggen mag de VOG niet ouder zijn dan twee maanden. Het niet (tijdig) overleggen van een recente en relevante VOG aan ons is een ontbindende voorwaarde.
Met de Top-3 kandidaten wordt een gesprek aangegaan waarin o.a. zal worden getoetst of de kandidaat voldoet aan het kandidaatsprofiel en aan de gestelde minimumeisen. Daarnaast zal worden beoordeeld welke kandidaat het beste aansluit bij datgene wat de opdrachtgever zoekt in een kandidaat (competenties, aansluiten bij de organisatie, het team, etc.). Het gesprek is onderdeel van de beoordeling.
De gesprekken vinden plaats op dinsdag 20 februari 2024. Indien je voor deze gespreksronde uitgenodigd wordt, ontvang je uiterlijk donderdag 15 februari 2024 bericht.
Mocht uit deze gespreksronde geen geschikte kandidaat naar voren komen, dan wordt bezien of er op basis van de eerste selectieronde met de daaropvolgende kandidaten gesprekken plaatsvinden.
De kandidaat aan wie de opdracht voorlopig wordt gegund, dient voor definitieve gunning een actuele Uniform Europees Aanbestedingsdocument (voorheen Eigen Verklaring) te overleggen. Wordt deze niet of niet tijdig overlegd, dan gaan wij over tot gunning aan de tweede kandidaat in rang.
In onderling overleg.
Diensten voor plaatsing van personeel en personeelsverschaffing
79000000-4 - Zakelijke dienstverlening: juridisch, marketing, consulting, drukkerij en beveiliging
992542 - Algemene voorwaarden inhuur derden gemeente Bernheze 2018.pdf
Uit het CV blijkt duidelijk aantoonbaar dat de kandidaat een HBO of WO studie heeft afgerond op het terrein van planologie, ruimtelijke ordening, stedenbouw of een andere relevant terrein.
Uit het CV blijkt duidelijk aantoonbaar dat de kandidaat over kennis beschikt van de Wro, de Omgevingswet en het Omgevingsplan.
Uit het CV blijkt duidelijk aantoonbaar dat de kandidaat in de afgelopen 5 jaren minimaal 3 jaar werkervaring heeft met het begeleiden van ruimtelijke/planologische procedures bij een gemeentelijke overheid.
De kandidaat kan een actuele Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) overleggen.
De kandidaat kan een actuele Uniform Europees Aanbestedingsdocument (voorheen Eigen Verklaring) overleggen.
Wij vragen om in deze offerte een all-in tarief te offreren. Dit betekent onder andere inclusief reiskosten woon-werkverkeer.
Verklaring omtrent het Gedrag (VOG)
Actueel Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA; voorheen Eigen Verklaring)
Weging prijsdeel: 25 %
Uit het CV blijkt duidelijk aantoonbaar dat de kandidaat in de afgelopen 5 jaren minimaal 3 jaar ervaring heeft opgedaan met de begeleiding van ruimtelijke/planologische procedures bij een gemeentelijke overheid.
Vijf of meer jaren werkervaring met het begeleiden van ruimtelijke/planologische procedures bij een gemeentelijke overheid. (40 %)
Drie tot vijf jaren werkervaring met het begeleiden van ruimtelijke/planologische procedures bij een gemeentelijke overheid. (30 %)
Weging: 40 %
Uit het CV blijkt duidelijk aantoonbaar dat de kandidaat recente en voldoende kennis heeft van de Wro, de Omgevingswet en het Omgevingsplan.
Weging: 10 %
Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.
Met de Top-3 kandidaten wordt een gesprek aangegaan waarin onder andere zal worden getoetst of de kandidaat voldoet aan het kandidaatsprofiel en aan de gestelde minimumeisen. Daarnaast zal worden beoordeeld welke kandidaat het beste aansluit bij datgene wat de opdrachtgever zoekt in een kandidaat (competenties, aansluiten bij de organisatie, het team, etc.). Het gesprek is onderdeel van de beoordeling
Weging: 25 %