Logo van Gemeente Bernheze
Logo van Gemeente Bernheze

Adviseur organisatie en ruimte

De Misse 6, 5384 BZ Heesch, Nederland

Sluit over 7 dagen

Begindatum:

1 feb 2026

Einddatum:

31 jan 2027

Uren per week:

12

Publicatiedatum:

19 dec 2025
Opdracht tarief 170Opdracht uren 12
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Opdracht

Klein genoeg voor overzicht, groot genoeg voor uitdaging: dát is Bernheze. We zijn een groene gemeente die bestaat uit 5 woonkernen. Ongeveer 200 medewerkers werken samen met bedrijven, instellingen en 32.000 inwoners. We omarmen moedige initiatieven vanuit de kern en de werkvloer, dit zorgt voor mooie kansen om te verzilveren. Hier heb je impact. Want hoe kleiner de schaal, hoe zichtbaarder het resultaat. We staan midden in de samenleving, net als ons gemeentehuis. Tijdens een lunchwandeling loop je zo het prachtige buitengebied of het centrum van Heesch in met volop winkelaanbod. Hybride werken doen we al jaren, op basis van vertrouwen in elkaar. Vertrouwen maakt dat we kunnen bouwen. Samen, met aandacht en moed. 

Werkzaamheden:

  • Je adviseert de project- en stuurgroepleden over participatie en omgevingscommunicatie met betrekking tot het complexe huisvestingsvraagstuk;

  • Je visualiseert de verschillende mogelijke scenario’s of keuzes, op basis waarvan de project- en stuurgroep een besluit kunnen nemen;

  • Je adviseert op basis van onderzoek over de tijdelijke huisvesting van deelnemende organisaties;

  • Je voert regulier overleg met de gemeentelijk projectleider en de adviseur conceptontwikkeling;

  • Op verzoek presenteer je over bevindingen en voortgang aan College en/of Gemeenteraad;

  • Je begeleid de werk- en projectgroepen bij het doorlopen van de ontwerpfase en ondersteunt hierin de adviseur conceptontwikkeling.

Eisen

  • Uit het cv van de kandidaat blijkt duidelijk aantoonbaar dat de kandidaat beschikt over een afgeronde ruimtelijke HBO-opleiding;
  • Uit het cv van de kandidaat blijkt duidelijk aantoonbaar dat de kandidaat minimaal vijf jaar ervaring heeft met het begeleiden van huisvestingsprojecten;
  • De kandidaat is flexibel beschikbaar en bereid om de begeleiding van werk- en projectgroepen op doordeweekse avonden te organiseren;
  • Uit het cv van de kandidaat blijkt duidelijk aantoonbaar dat de kandidaat ervaring heeft met projectmanagement en/of projectbegeleiding voor huisvesting van gemeentelijke- en/of maatschappelijke gebruikers;
  • Wij vragen om in deze offerte een all-in tarief te offreren. Dit betekent onder andere inclusief reiskosten woon-werkverkeer.

Wensen en competenties

Wensen

  • Ervaring bij een gemeentelijke- en/of maatschappelijke organisatie is een pré;

  • De kandidaat levert een passende motivatiebrief aan waarin wordt toegelicht waarom deze opdracht geschikt is voor de kandidaat;

  • Uit het cv van de kandidaat blijkt duidelijk aantoonbaar dat de kandidaat ervaring heeft met projectmanagement en/of projectbegeleiding voor huisvesting van gemeentelijke- en/of maatschappelijke gebruikers;

  • Uit het gesprek blijkt duidelijk dat kandidaat werkervaring heeft met projectmanagement en/of projectbegeleiding voor huisvesting van gemeentelijke- en/of maatschappelijke gebruikers.

Competenties

  • Je bent omgevingssensitief en herkent de dynamiek en interactie in complexe projectstucturen;

  • Je bent communicatief sterk en denkt in oplossingen.

Organisatie en team

Niet bekend

Gespreksinformatie

Planning

We nodigen de Top-3 kandidaten graag uit voor een gesprek. Tijdens dit gesprek willen we jouw motivatie leren kennen en bespreken we hoe goed je past bij de opdracht en onze organisatie. We kijken naar je kwalificaties, of je voldoet aan het kandidaatsprofiel en de gestelde eisen. Ook beoordelen we hoe jouw competenties aansluiten bij wat onze opdrachtgever zoekt en hoe je in ons team past. Dit gesprek is een belangrijk onderdeel van onze selectie en we kijken ernaar uit om je beter te leren kennen!

De gesprekken vinden plaats op donderdagochtend 15 januari 2026.

Mocht uit deze gespreksronde geen geschikte kandidaat naar voren komen, dan wordt bezien of er op basis van de eerste selectieronde met de daaropvolgende kandidaten gesprekken plaatsvinden.

De kandidaat aan wie de opdracht voorlopig wordt gegund, dient voor definitieve gunning een actuele Uniform Europees Aanbestedingsdocument (voorheen Eigen Verklaring) te overleggen. Wordt deze niet of niet tijdig overlegd, dan gaan wij over tot gunning aan de tweede kandidaat in rang.

Interview

Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.

Uit het gesprek blijkt duidelijk dat kandidaat werkervaring heeft met projectmanagement en/of projectbegeleiding voor huisvesting van gemeentelijke- en/of maatschappelijke gebruikers.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Optie tot verlenging: 4 x 6 maanden

Hybride: Hybride werken doen we al jaren, op basis van vertrouwen in elkaar.

Aantal professionals of FTE: 1 professional

Overig algemeen:

Gevraagde documenten

Aanleveren na gunning

  • UEA (voorheen eigen verklaring)

  • Verklaring omtrent het Gedrag (VOG)

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: ma, di, do, vr