Medewerker(s) HR en salarisadministratie

Jacob Obrechtlaan 4, 4611 AR Bergen op Zoom, Nederland

Sluit over 4 dagen
75 24 Noord-Brabant

Begindatum:

21 jul 2025

Einddatum:

31 dec 2025

Uren per week:

24 - 28

Publicatiedatum:

10 jul 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

  • Je voert voor een deel van de organisatie de gehele personeels- en salarisadministratie;

  • Je verzorgt de correspondentie op het gebied van arbeidsvoorwaarden. Hierbij pas je de arbeidsvoorwaardenregeling toe en geef je hierover (indien nodig) voorlichting aan medewerkers en leidinggevenden;

  • Je verzorgt de verzuimregistratie;

  • Je ondersteunt bij werkzaamheden rondom de inhuurdesk en werving en selectie;

  • Je beantwoord vragen van manager en medewerkers over arbeidsvoorwaarden en administratieve processen;

  • Je bewaakt planningen en afspraken over personele aangelegenheden;

  • Je levert een bijdrage aan de projecten waaronder de invoering van Youforce en het verder digitaliseren en verbeteren van werkprocessen.

Kandidaatomschrijving

  • Je hebt minimeel 3 jaar ervaring met de personeels- en salarisadministratie en een relevante opleiding, mimimaal Praktijkdiploma Loonadministratie;

  • Ervaring met ons huidige systeem ADP Workforce is een must;

  • Ervaring met ons huidige systeem Youforce is een pré;

  • Je hebt aantoonbare ervaring met het zorgvuldig opstellen van correspondentie inzake arbeidsvoorwaarden en je hebt kennis van en ervaring met het uitleggen en toepassen van cao’s en wetgeving, bij voorkeur de cao Gemeenten;

  • Je bent communicatief vaardig en kan managers en medewerkers goed te woord staan en vragen beantwoorden en van nature kan je structuur aanbrengen en houden in je werk;

  • Jouw persoonlijke kwaliteiten zijn verder: nauwkeurigheid, samenwerken en het goed om kunnen gaan met deadlines.

Eisen

  • In verband met de wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (DBA) kan, vanwege de aard van de opdracht, deze opdracht niet ingevuld worden door een ZZP’er.
    Geïnteresseerde ZZP’ers kunnen zich uitsluitend in loondienst laten detacheren via een bureau. Doorleenconstructies (met een modelovereenkomst) zijn daarbij niet toegestaan. Met uw inschrijving verklaart u dat uw kandidaat in loondienst gedetacheerd wordt

  • U bent akkoord met de actuele versie van de inhuurvoorwaarden van Flex West-Brabant, welke te vinden zijn op de homepage (voorafgaand aan het inloggen) van Flex West-Brabant. We wijzen hierbij nog expliciet op de all-in tariefstelling wat betreft reiskosten woon-werk verkeer en de verrekening van de fee kosten

  • De aangeboden kandidaat heeft minstens 3 jaar ervaring met speciek personeels- en salarisadministratie

  • Je hebt aantoonbare ervaring met het zorgvuldig opstellen van correspondentie inzake arbeidsvoorwaarden en je hebt kennis van en ervaring met het uitleggen en toepassen van caos en wetgeving, bij voorkeur de cao Gemeenten;

  • De aangeboden kandidaat kan uiterlijk per 21 juli 2025 starten voor minimaal 24-28 uur per week.

  • Het uurtarief is maximaal 75 (+/- 10 %)

  • De aangeboden kandidaat heeft recente kennis en ervaring met correspondentie inzake arbeidsvoorwaarden.

  • De aangeboden kandidaat heeft recente kennis en ervaring met ADP workforce.

Wensen en competenties

Wensen

  • De aangeboden kandidaat heeft recente kennis en ervaring met Youforce.

  • De aangeboden heeft recente kennis en ervaring met de CAO gemeenten.

  • De aangeboden kandidaat heeft recente kennis en ervaring met een zelfde soort functie bij een gemeente.

  • De kandidaten met de hoogste score van de gunningscriteria kunnen worden uitgenodigd voor een gesprek. Tijdens dit gesprek wordt gekeken of het CV van de kandidaat aansluit op de door ons gestelde criteria voor deze vacature.

  • Uit het gesprek blijkt (of wordt getoetst door bv casussen) of de in de vacature gevraagde competenties (eventueel benoemen) aantoonbaar zijn door het geven van voorbeelden.

Organisatie en team

Over de gemeente Bergen op ZoomMet 68.000 inwoners en ruim 650 medewerkers zijn we een middelgrote en slagvaardige gemeente. Samen werken we aan uitdagende maatschappelijke en organisatorische vraagstukken. Je krijgt bij ons alle ruimte om te werken aan waardevolle projecten voor onze inwoners. Bergen op Zoom gaat vooruit en samen krijgen we meer voor elkaar.

Dit is werken bij de vakgroep HRM

Ons doel is om bij te dragen aan een wendbare en effectieve organisatie en het invullen van goed werkgeverschap. Hiervoor ontwikkelen wij beleid, instrumenten en kaders. Wij adviseren en ondersteunen directie, management en medewerkers op een passende en zorgvuldige manier. Hierbij werken wij nauw samen met andere vakdisciplines en het management. De vakgroep bestaat uit adviseurs, specialisten, administrateurs en ondersteunend medewerkers (ruim 22 medewerkers). Dit jaar heeft het team een aantal uitdagende projecten, waaronder de invoering van een nieuw Personeels-Informatiesysteem (Youforce) en de doorontwikkeling van het team en onze dienstverlening. Vanwege extra drukte door deze projecten enerzijds, en vanwege vertrek van een collega en zwangerschapsverlof van een andere collegas, zijn we op zoek naar tijdelijke versterking van ons team met twee parttime medewerkers HR en Salarisadministratie.

Gespreksinformatie

Niet bekend

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1
Niet bekend
Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl of met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur