Medewerker kabinet

Koningstraat 38, 6811 DG Arnhem, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
75 32 Gelderland

Begindatum:

3 mrt 2025

Einddatum:

31 jan 2026

Uren per week:

32

Publicatiedatum:

15 feb 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Introductie
Ben jij iemand die graag werkt in een dynamische omgeving waarbij geen dag hetzelfde is? Je gaat werken in een team dat de burgemeester van Arnhem ondersteunt bij afspraken, evenementen en communicatie-uitingen. Word jij hier enthousiast van? Lees dan verder, wij zoeken een medewerker kabinet van de burgemeester.
 
Wat ga je doen?
Als medewerker van het kabinet van de burgermeester ben jij een belangrijke schakel in het hart van het stadsbestuur. Je werkt dicht bij een gedreven bestuurder met een duidelijke visie voor Arnhem. Samen met een team van professionals zorgen jullie ervoor dat de burgemeester optimaal kan functioneren in zijn verschillenden rollen voor de stad. 
 
Werkzaamheden die tot je takenpakket behoren zijn:

  • Voorbereiden van afspraken en werkbezoeken van de burgemeester;

  • Ondersteunen bij evenementen die door het kabinet van de burgemeester worden georganiseerd, zoals de herdenking van de Slag om Arnhem, de Nieuwjaarsreceptie van gemeente Arnhem, Dodenherdenking, Keti Koti en Koningsdag;

  • Contact onderhouden met inwoners en beantwoorden van vragen die inwoners stellen aan de burgemeester. Enerzijds beantwoord je vragen zelf en anderzijds zet jevragen uit beantwoording in de organisatie;

  • Voorbereiden van officiële brieven namens de burgemeester naar bijvoorbeeld hoogwaardigheidsbekleders; 

  • Secretaris zijn bij verschillende overleggen: notuleren, signaleren van acties, bijhouden van actielijsten en het actief uitzetten van acties op basis van besproken onderwerpen tijdens het overleg; 

  • Ondersteunen bij communicatieberichten, zoals het opstellen van toespraken en persberichten;

  • Ondersteuning van de chef-kabinet bij het stroomlijnen van processen en de naleving van werkafspraken binnen het team.

Wie zijn wij?
In deze rol ben je onderdeel van een team van vier medewerkers kabinet, een woordvoerder, een adviseur van de burgemeester en de chef-kabinet. Je komt terecht in een hecht team waarop veel ruimte is voor persoonlijke en professionele ontwikkeling. Je werkt voor een gedreven en betrokken burgemeester die midden in de samenleving staat en regelmatig wordt gevraagd voor allerlei evenementen en (media-) optreden, waardoor geen dag hetzelfde is. In deze functie krijg je een unieke inkijk in de dynamiek van de gemeentelijke organisatie

Wie zoeken wij?
Omdat de agenda van de burgemeester vaak wordt bepaald door actualiteiten zoeken wij een flexibele collega. Dit betekent dat je snel kunt schakelen tussen werkzaamheden maar ook bij onverwachte zaken en dat je flexibel bent als het gaat om werktijden – het werk speelt ook buiten kantoortijden. Je kunt goed prioriteiten stellen en bent stressbestendig wat betekent dat je gemakkelijk overzicht houdt als er veel tegelijkertijd op je afkomt.
Daarnaast neem je zelf initiatief en denk je mee over verbeteringen binnen het team. Binnen het kabinet wordt collegiaal gewerkt en wordt werk van elkaar overgenomen als dit nodig is. Deze manier van samenwerken past bij jou. Jij haalt werkplezier en energie uit deze dynamische werkomgeving.
 
Verder vragen wij: 

  • Hbo werk- en denkniveau, bij voorkeur in de richting bestuurskunde, rechten, communicatie of politicologie;

  • Integriteit: zorgvuldig omgaan met vertrouwelijke informatie

  • Goede mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid – in zowel Nederlands als Engels, daarnaast is Duits een pré;

Waar kom je te werken?
Arnhem is met meer dan 167.000 inwoners de 13e gemeente van het land. Een diversiteit aan inwoners maakt de stad tot wat ze is. Arnhem is een gemeente waar de stedelijke dynamiek, de natuurrijke leefomgeving en economische kracht elkaar versterken. Wij kennen een rijke historie en zijn de hoofdstad van de provincie Gelderland. Bij de gemeentelijke organisatie werken ongeveer 1200 betrokken en bevlogen medewerkers die zich iedere dag inzetten voor de stad, de inwoners, bezoekers, bedrijven en instellingen.

Doordat dit een vaste functie betreft, is deze inhuuropdracht niet geschikt voor de inzet van een ZZP'er vanwege de Wet DBA

Startdatum zsm, wanneer de procedure sneller/langzamer is afgerond, kan de startdatum iets worden bijgesteld. 

Gunningscriteria

  • De kandidaat heeft minimaal HBO werk en denkniveau, met als pré een afgeronde HBO opleiding in de richting van o.a. bestuurskunde, rechten, communicatie of politicologie

  • Kandidaat heeft relevante werkervaring opgedaan in een soortgelijke functie en heeft ervaring met het ondersteunen van o.a. evenementen, het voorbereiden van afspraken en werkbezoeken etc (Zie werkzaamheden)

  • Kandidaat heeft relevante kennis en ervaring van het opstellen van communicatieberichten zoals toespraken en persberichten en kan als ondersteuner fungeren bij het stroomlijnen van processen binnen een team (Kan SMART meetbaar gemaakt worden door er jaren ervaring aan te hangen indien nodig)

  • Tijdens een verificatiegesprek wordt er getoetst op een aantal competenties conform de Competentiegids van de Rijksoverheid Deze is terug te vinden op; https://www.functiegebouwrijksoverheid.nl/binaries/content/assets/fgr/mijnloopbaan/competentietaal-rijk/pdf-competentie-gids_april-2024.pdf

    De uitgevraagde competenties voor deze rol zijn;

    • Integriteit (10 punten)

    • Bestuurlijke en Organisatiesensitiviteit (8 punten)

    • Flexibiliteit (7 punten)

  • Punten worden door de gesprekspartners toegekend tijdens een gesprek waarna deze hier verwerkt zullen worden. Deze dienen dus niet ingevuld te worden door de leverancier

  • Ik verklaar dat de door mij aangeboden kandidaat géén ZZP'er is en gedurende de hele looptijd van de opdracht inclusief verlengingsopties in loondienst is.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.