A204019 - jr bestuursadviseur

Koningstraat 38, 6811 DG Arnhem, Nederland

Sluit over 8 dagen
16 Gelderland

Begindatum:

1 jul 2025

Einddatum:

30 jun 2026

Uren per week:

16

Publicatiedatum:

4 jun 2025

Omschrijving 

De gemeente Arnhem zoekt een tijdelijke Adviseur Erfgoed voor 16 uur per week voor een periode van één jaar. In deze rol draag je bij aan het behoud, de versterking en ontwikkeling van de cultuurhistorische waarden van de stad. Arnhem is met ruim 2000 gemeentelijke monumenten en 500 rijksmonumenten een van de belangrijkste monumentengemeenten van Nederland.

Je fungeert als schakel tussen erfgoedeigenaren, ontwikkelaars, architecten en de gemeentelijke organisatie. Je adviseert bij ruimtelijke plannen en restauraties, beoordeelt vergunningsaanvragen en ondersteunt de Commissie Omgevingskwaliteit. Je levert daarnaast input voor beleid en werkt nauw samen met collega’s binnen het erfgoedteam.

Werkzaamheden

  • Adviseren bij planvorming met betrekking tot monumenten en erfgoedlocaties.

  • Beoordelen van vergunningaanvragen voor monumenten, inclusief locatiebezoeken.

  • Signaleren en in beeld brengen van cultuurhistorische waarden en kansen.

  • Adviseren van ODRA en de Commissie Omgevingskwaliteit.

  • Contact onderhouden met erfgoedeigenaren en hen begeleiden in procedures.

  • Leveren van inhoudelijke bijdrage aan beleid en advisering van het bestuur.

Eisen en wensen

Kwaliteitseisen (knock-out):

  • Minimaal hbo-werk- en denkniveau.

  • Minimaal 3 jaar relevante werkervaring in een soortgelijke functie.

  • Aantoonbare kennis van erfgoedprocessen en relevante wet- en regelgeving (waaronder de Omgevingswet).

  • Ervaring met advisering op het gebied van monumentenzorg of cultuurhistorie.

Wensen:

  • Een afgeronde opleiding bouwkunde of soortgelijk vakgebied, eventueel aangevuld met een post-hbo in bouwhistorie.

  • Sterke communicatieve vaardigheden en verbindend vermogen.

  • Ervaring met het werken binnen een gemeentelijke organisatie.

  • Praktische en resultaatgerichte aanpak bij complexe erfgoedvraagstukken.

Competenties

  • Analytisch en beleidsmatig sterk.

  • Omgevingsbewust en klantgericht.

  • Samenwerkingsgericht en verbindend.

  • Stressbestendig en besluitvaardig.

Bijzonderheden

  • Hybride werken is mogelijk.

  • De werkzaamheden worden uitgevoerd binnen het team Erfgoed & Milieu, onderdeel van het cluster Strategie, Beleid en Regie van het domein Fysieke Leefomgeving.

    De opdracht is helaas niet geschikt voor de inzet van ZZP'ers o.a. vanwege het feit dat er 2 vaste medewerkers deels worden vervangen. 

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur