Strategisch beheerder Verkeer/Wegen

Generaal Urquhartlaan 4, 6861 GG Oosterbeek, Nederland

Sluit over 6 dagen
95 24 Gelderland

Begindatum:

1 jul 2025

Einddatum:

30 jun 2026

Uren per week:

24

Publicatiedatum:

5 jun 2025

Omschrijving van de opdracht
De Gemeente Renkum staat voor de uitdagende opgave om kaders te formuleren op basis waarvan de gemeentelijke beheerders, het onderhoud van kunnen inrichten. Om deze kaders in vorm te geven in een plan van aanpak en uitvoerdingleidraad zoekt de gemeente Renkum een projectleider/adviseur Wegen.

De adviesopdracht omvat;

  • Opstellen van kostendekkingsplan ‘Wegen’, ‘Straatreiniging’ en ‘kunstwerken’;

  • Het actualiseren van het beheerplan Wegen;

  • Advisering (technisch) bij wegreconstructies;

  • Toetsen en beoordelen van ontwerpen en ‘moeder’bestekken op kwaliteit, duurzaamheid en uitvoerbaarheid. 

Als projectleider organiseer je:

  • Het, voor bestuurlijk besluitvorming, voorbereiden van de kostendekkingsplannen Wegen, Straatreiniging, en civieltechnisch kunstwerken;

  • De actualisatie van het beheerplan Wegen;

  • Strategische, en technische advisering over het beheer, de inrichting en ontwikkeling van het wegbeheer;

  • De advisering over ontwerpen en ‘moeder’ bestekken

Na oplevering van de werkzaamheden:

  • Zijn de kostendekkingsplannen Wegen, Straatreinigen en civieltechnische kunstwerken gereed voor het bestuurlijk besluitvormingsproces;

  • Is de actualisatie van het beheerplan Wegen gereed voor bestuurlijk besluitvorming;

  • Zijn diverse onderhoudsbestekken aanbesteed

Eisen

  • De kandidaat is aantoonbaar in het bezit van een erkend, afgerond en volledig diploma op minimaal MBO-niveau in de richting civiele techniek. Dit is een eis en moet duidelijk blijken uit het CV van de kandidaat. Wanneer blijkt dat de kandidaat niet over het gevraagde werk- en denkniveau beschikt, zal uw bieding terzijde worden gelegd.

  • De kandidaat heeft aantoonbaar minimaal 5 jaar werkervaring op het gebied van wegbeheer. BENOEM het nummer van deze eis EXPLICIET in het CV bij de werkzaamheden. Geef een beschrijving in het CV waar deze ervaring uit blijkt,

  • De kandidaat heeft aantoonbaar minimaal 5 jaar werkervaring met het opstellen van kostendekkingsplannen. BENOEM het nummer van deze eis EXPLICIET in het CV bij de werkzaamheden. Geef een beschrijving in het CV waar deze ervaring uit blijkt, benoem de naam van de opdrachtgever(s) en de perioden (mm-jj t/m mm-jj). Bij het niet duidelijk benoemen of alleen een verwijzing naar het CV, zal uw bieding terzijde worden gelegd.

  • De kandidaat heeft aantoonbaar relevante werkervaring m.b.t. voorbereiding onderhoudsprojecten (maatregeltoets, bestekken, contracten, etc.). BENOEM het nummer van deze eis EXPLICIET in het CV bij de werkzaamheden. Geef een beschrijving in het CV waar deze ervaring uit blijkt, benoem de naam van de opdrachtgever(s) en de perioden (mm-jj t/m mm-jj). Bij het niet duidelijk benoemen of alleen een verwijzing naar het CV, zal uw bieding terzijde worden gelegd.

  • De kandidaat heeft aantoonbaar relevante werkervaring met wegbeheersystematiek en weginspecties. BENOEM het nummer van deze eis EXPLICIET in het CV bij de werkzaamheden. Geef een beschrijving in het CV waar deze ervaring uit blijkt, benoem de naam van de opdrachtgever(s) en de perioden (mm-jj t/m mm-jj). Bij het niet duidelijk benoemen of alleen een verwijzing naar het CV, zal uw bieding terzijde worden gelegd.

Wensen

  • De kandidaat heeft aantoonbaar minimaal 5 jaar aantoonbare (werk)ervaring met het begeleiden (directievoering) van UAV-CG contracten. Omschrijf 2 referentieprojecten waaruit deze ervaring blijkt. Motiveer de rol van de kandidaat, geef in de TOELICHTING aan hoeveel maanden ervaring met bovenstaande is opgedaan en geef een inhoudelijke situatieschets waaruit deze werkervaring blijkt. Middels deze toelichting zal de mate van bekwaamheid beoordeeld worden d.m.v. een puntenverdeling.

  • De kandidaat heeft aantoonbare ervaring op het gebied van financiële administratie en het financiële programma Unit4. Motiveer de rol van de kandidaat, geef in de TOELICHTING aan hoeveel maanden ervaring met bovenstaande is opgedaan en geef een inhoudelijke situatieschets waaruit deze werkervaring blijkt. Middels deze toelichting zal de mate van bekwaamheid beoordeeld worden d.m.v. een puntenverdeling.

  • De kandidaat heeft aantoonbaar minimaal 4 jaar werkervaring binnen de gemeentelijke overheid. De werkervaring zoals gevraagd in de wensen moet middels concrete voorbeelden duidelijk zijn in het CV van de kandidaat. Noem het nummer van de wens in het CV en benoem in de toelichting de functie, werkzaamheden, naam van de opdrachtgever(s) en de periode [dd-mm-jjjj] waaruit blijkt dat de kandidaat aan de wens voldoet. Bij het niet duidelijk benoemen zal dit leiden tot geen toekenning van punten.

  • Tijdens een verificatiegesprek wordt er getoetst op een aantal competenties conform de Competentiegids van de Rijksoverheid Deze is terug te vinden op; https://www.functiegebouwrijksoverheid.nl/mijnloopbaan/competentietaal-rijk

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Sybren Hindriks via 06 43 53 65 77 / sybren.hindriks@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur