Begindatum:
3 mrt 2025Einddatum:
31 jul 2025Uren per week:
24-36Publicatiedatum:
18 feb 2025Opdrachtomschrijving
Als inkomensconsulent ben je verantwoordelijk voor het behandelen van een tijdelijke of éénmalige aanvraag, voor financiële ondersteuning voor een Amsterdammer. Aan de hand van de Participatiewet en eventuele aanvullende regelgeving, beoordeel en adviseer je de Amsterdammer. Onderdeel hiervan is het berekenen van de financiële draagkracht van de aanvrager. Als de bijstand wordt toegekend, dan bereken je ook de hoogte van de uitkering en voer je in de toekomst eventuele wijzigingen door die van invloed zijn op de uitkering. Alle besluiten worden in een duidelijke, goed leesbare rapportage vastgelegd, zodat de Amsterdammer snapt wat er is besloten.
Wij zijn op zoek naar ervaren inkomensconsulenten die van nature zeer nauwkeurig zijn, uitstekende cijfermatige kwaliteiten hebben en daarnaast zeer digitaal en communicatief vaardig zijn. Over (flexibele) werktijden zijn afspraken te maken, maar de systemen waarin wordt gewerkt zijn alleen beschikbaar op werkdagen tussen 07:00 en 19:00 uur. Ook dienen de werkzaamheden in principe op een (nader te bepalen) stadsdeelkantoor uitgevoerd te worden. Thuiswerken is daarom niet of zeer beperkt mogelijk
Werkzaamheden
Aan de hand van de Participatiewet beoordeel je aanvragen van bijstandsuitkeringen en financiële ondersteuning;
Onderdeel hiervan is het berekenen van de financiële draagkracht van de aanvrager. Als de bijstand wordt toegekend, dan bereken je ook de hoogte van de uitkering;
Alle besluiten leg je in een duidelijke, goed leesbare rapportage vast, zodat de Amsterdammer snapt wat er is besloten. Ook voer je wijzigingen door die van invloed zijn op een uitkering;
Je werkt samen met collega’s en professionals van andere organisaties binnen het sociale domein, om de Amsterdammer zo goed mogelijk te ondersteunen;
Je zorgt dat je kennis over wet- en regelgeving binnen het sociale domein actueel blijft, zodat je de Amsterdammer nauwkeurig kan informeren en begeleiden.
Gemeentelijke organisatie
De gemeentelijke organisatie bestaat uit 5 clusters, een bestuurs- en concernstaf, 7 stadsdelen en 1 stadsgebied. De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De 5 clusters zijn: Ruimte en Economie, Sociaal, Stadbeheer, Bedrijfsvoering, Digitalisering, Innovatie en Informatie. De clusters hebben expertise op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. Meer informatie over de gemeentelijke organisatie is te vinden op: https://www.amsterdam.nl/.
Eisen
Eis - Draaideurconstructie
Is de aangeboden kandidaat in de afgelopen 2 jaar in loondienst geweest bij de gemeente Amsterdam?
Let op antwoordmogelijkheden:
Nee, kandidaat is in de afgelopen 2 jaar niet in loondienst geweest bij de gemeente Amsterdam.
Ja, kandidaat is in de afgelopen 2 jaar wel in loondienst geweest bij de gemeente Amsterdam. (KO)
Eis - Kandidaat in loondienst Inschrijver
De kandidaat van de voorlopig winnende Inschrijver (voornemen tot gunnen opdracht) moet op het moment van de start van de opdracht in loondienst zijn van de Inschrijver voor minimaal het aantal uren en de looptijd van de opdracht (incl. eventuele verlengingen).
De voorlopig winnende Inschrijver toont dit aan door binnen de (standstill-periode) van 2 werkdagen een kopie van de wederzijds ondertekende (zichtbare persoonlijke handtekening, geen elektronische met bijvoorbeeld digitale tekst) arbeidsovereenkomst tussen de kandidaat en de Inschrijver te overleggen. Als de voorlopig winnende Inschrijver dit niet of onvoldoende aantoont, wordt de Inschrijving terzijde gelegd.
Het is toegestaan om de volgende gegevens zwart te lakken in de arbeidsovereenkomst van betreffende kandidaat: thuis adres, salaris en bankrekeningnummer.
De gemeente is gerechtigd eventueel aanvullende stukken op te vragen ter onderbouwing van de eis.
Let op antwoordmogelijkheden:
Ja, kandidaat is in loondienst van Inschrijver.
Nee, kandidaat is niet in loondienst van Inschrijver.(KO)
Kennis
Eis - CV toevoegen
U voegt het cv toe van de kandidaat. Het cv is opgesteld in het Nederlands en is maximaal 5 A4 groot.
Als een cv meer dan 5 A4 omvat worden alleen de eerste 5 A4 meegenomen in de beoordeling.
Het cv dient enkel en alleen ter verificatie van de bij de eisen en wensen gegeven antwoorden. Als het cv niet overeenkomt met de door u gegeven antwoorden kan de gemeente Amsterdam besluiten uw offerte af te wijzen.
Eis - Werk- en denkniveau
De aangeboden kandidaat beschikt minimaal over een hbo werk- en denkniveau
Eis - Toevoegen motivatie
Geef in maximaal 1 A4 aan waarom uw kandidaat de meest geschikte is voor deze opdracht.
Wens - Certificaat
De aangeboden kandidaat heeft een afgeronde HBO diploma.
Ervaring
Eis - Werkervaring
De aangeboden kandidaat heeft minimaal 1 jaar ervaring als Inkomensconsulent bij een G4 gemeente.
Eis - Beschikbaarheid
De aangeboden kandidaat kan per direct starten met infaseren.
Eis - Beschikbaarheid
De aangeboden kandidaat is bereid om 75% van de werktijd fysiek aanwezig op kantoor of een andere werklocatie in het stadsdeel aanwezig zijn.
Wens - Werkervaring
De aangeboden kandidaat heeft werkervaring als Inkomensconsulent bij Gemeente Amsterdam.
Wens - Werkervaring
De aangeboden kandidaat beheerst naast de Nederlands ook de Engels taal.