Communicatie - Projectleider (Europese) aanbestedingen

Amstel 1, 1011 PN Amsterdam, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
Geen maximum 24-36 Noord-Holland

Begindatum:

1 jul 2024

Einddatum:

31 jan 2025

Uren per week:

24-36

Publicatiedatum:

4 apr 2024

Opdrachtomschrijving
De Directie Communicatie zoekt een interim projectleider voor twee grote Europese aanbestedingen, te weten Drukwerk en Fotografie. De huidige raamcontracten lopen af en de totale financiële omvang ervan vraagt om een Europees aanbesteding. De voorbereiding van de aanbestedingen zijn gestart, er zijn inkoopteams met materiedeskundigen. Als interim projectleider ben je verantwoordelijk voor het hele aanbestedingstraject van A tot Z en het aansturen van deze multidisciplinaire inkoopteams met daarin de betrokken vakspecialisten, inkoper* en contractmanager. Alle organisatieonderdelen van de gemeente Amsterdam maken gebruik van deze contracten.

(*De afdeling Inkoop voert het tactische inkoopproces uit (specificeren, selecteren & contracteren) i.s.m. het inkoopteam.)

Achtergrondinformatie
Europese aanbesteding fotografie - Dit betreft de levering van fotografie-diensten. Het huidige contract eindigt april 2025. Doel is om in de zomer 2024 de aanbesteding op TenderNed te publiceren en in januari 2025 uiterlijk het contract te tekenen. Scope: opdracht omvat 700 foto opdrachten per jaar. Het doel is om tot een raamovereenkomst te komen voor een maximale periode van vier jaar. Het type opdrachten varieert van portretfotografie, fotografie van de openbare ruimte tot evenementen. De geraamde contractwaarde bedraagt (afgerond) circa €850.000 (exclusief BTW) gerekend over een maximale looptijd van vier jaar.

Europese aanbesteding drukwerk
De aanbesteding van het drukwerk van Amsterdam bevat meerdere onderwerpen.

  • Drukken van de Gemeentekrant.

  • Promotioneel drukwerk. Dit betreft de levering van promotioneel drukwerk zoals bijvoorbeeld folders, brochures, flyers en posters.

  • Stationary drukwerk. Dit betreft o.a. briefpapier, enveloppen, visitekaartjes, compliment kaarten, formulieren, mailings, bewonersbrieven e.d.

  • Repro. Dit betreft het verzorgen van repro dienstverlening met als belangrijk speerpunt het drukken van vergaderstukken voor het college van B&W, de Gemeenteraad en raadscommissies.

  • Brieven. Dit betreft personaliseerde brieven vanuit gemeentelijke directies, zoals brieven van de GGD en de gemeentelijke belasting.

Geschatte waarde van de nieuwe drukwerk contracten is € 15 miljoen. Er is een relatie met de Raamcontracten Grafische Vormgeving en Campagne Dienstverlening en met het Raamcontract Ongeadresseerde post (en geadresseerde post). Doel is om in de zomer van 2024 de aanbesteding te publiceren op TenderNed en uiterlijk december 2024 nieuwe contracten af te sluiten.

Resultaten

De volgende resultaten moeten worden opgeleverd:

  • Opleveren van benodigde inhoudelijke informatie voor de aanbestedingsdocumenten (zoals werkwijze beschrijvingen; Programma van Eisen; Gunningscriteria, Nota van Inlichten etc.).

  • Planning en voortgangsrapportages.

  • Informatiebijeenkomst voor geïnteresseerde bedrijven tijdens de aanbestedingsperiode.

  • KPI’s voor contractmanagement beschrijven

  • Zorgdragen voor het beantwoorden van de vragen voor de Nota van Inlichtingen.

  • Beoordeling van de offertes met het inkoopteam.

  • Gunnings- en afwijzingsbrieven.

Werkzaamheden
De projectleider houdt zich gedurende de opdrachtperiode met de volgende werkzaamheden:

  • Het opleveren van bovengenoemde resultaten

  • Aansturen projectteam

  • Projectplanning maken/bewaken

  • Voortgangsrapportages naar manager Contract & Inkoop, opdrachtgever en directie

  • Communicatie naar stakeholders

Bovenstaande werkzaamheden worden gedurende de periode van 1 juli tot uiterlijk 31 januari 2025 verricht. De eindresultaten worden gedurende de looptijd van de aanbesteding opgeleverd volgens planning.

Gemeentelijke organisatie
Met ruim 18.000 collega's zorgen we ervoor dat Amsterdam een aantrekkelijke hoofdstad is en blijft. Waar het fijn is om te wonen, te werken en naar school te gaan. Met ruimte voor ondernemers en bezoekers. Werken voor Amsterdam betekent bijdragen aan iets groots. Aan groei, veiligheid, ontwikkeling, gezondheid. Van de stad, van Amsterdammers. Daarmee geven wij Amsterdam door; aan de toekomst, aan volgende generaties. We willen een goede werkgever zijn die ervoor zorgt dat alle collega's zich gezien en gewaardeerd voelen. We koesteren verschillen tussen
collega's, al die verschillen zorgen voor betere resultaten voor onze organisatie én onze stad.
Lees meer overde organisatiestructuur van de gemeente Amsterdam.

De opdrachtgever(s)
Als Projectleider aanbestedingen werk je vanuit het team Inkoop en Contracten van de afdeling Mensen en Middelen bij de Directie Communicatie. De afdeling zorgt o.a. voor de werving en selectie van nieuwe medewerkers, informatiemanagement en beveiliging, contractmanagement & inkoop en procesontwikkeling.

Bij directie Communicatie werken alle communicatieprofessionals van de gemeente Amsterdam. Zij dragen bij aan begrijpelijke, toegankelijke en betrouwbare communicatie richting de Amsterdammer, de ondernemer, de bezoeker en de eigen organisatie. Directie Communicatie is een full-service organisatieonderdeel, vrijwel alle facetten van communicatie zijn belegd, zoals communicatieadvies, webredactie, social media expertise, woordvoering, evenementen, campagneadvies en tekst.

Informatie Kandidaat
Wij willen de onderstaande gegevens van de door u aangeboden kandidaat ontvangen. De gegevens worden onder andere gebruikt voor het uitnodigen van de kandidaat voor een interview en het aanvragen van de VOG indien hij/zij de functie krijgt. Let op! Het verstrekken van onjuiste en/of onvolledige informatie leidt tot vertraging. Gebruik de volledige naam van de kandidaat zoals deze in het paspoort of op de identiteitskaart staat vermeld.  

Middels de tab 'Offerte' dient u de naam van de inschrijving te wijzigen, die bovenin wordt weergegeven. Wijzig deze naar: Naam organisatie + naam kandidaat, zodat duidelijk is welke kandidaat het betreft. Dit kan worden gewijzigd aan de hand van het potlood icoon.

Indienen extra inschrijvingen
Gemeente Amsterdam stelt u voor deze aanvraag in staat om maximaal 1 kandidaat aan te bieden.
Om een extra offerte aan te maken klikt u op het tabblad 'Offerte' en vervolgens rechtsonder op 'Extra offerte'.

Attentie: u dient iedere inschrijving apart in te dienen. Indienen doet u door middel van de button 'Indienen'. Ter controle vraagt het systeem om uw wachtwoord.

Heeft u hier vragen over dan kunt u contact opnemen met de Servicedesk van Mercell.

Klik op 'Invullen' en vul aan:
Naam kandidaat:
Telefoonnummer kandidaat:
(privé) e-mailadres van de kandidaat:

Beschikbaarheid en tarief kandidaat

  • Een interview maakt deel uit van het selectieproces en de aangeboden kandidaat kan in de evaluatiefase van de offerteaanbiedingen uitgenodigd worden voor een gesprek. Hij of zij dient daarom beschikbaar te zijn voor het interview;

  • Bij gunning is de aangeboden kandidaat direct inzetbaar voor het aantal uren dat vermeld wordt in deze tender;

  • Het uur(tarief) dat u opgeeft is altijd exclusief btw en inclusief alle overige bijkomende kosten (bijvoorbeeld reiskosten). Indien het opgegeven tarief de aangegeven range of het maximumtarief overschrijdt wordt uw offerte terzijde gelegd (knock out).

Kennis

  • Eis - CV toevoegen
    U voegt het cv toe van de kandidaat. Het cv is opgesteld in het Nederlands en is maximaal 5 A4 groot.
    Als een cv meer dan 5 A4 omvat worden alleen de eerste 5 A4 meegenomen in de beoordeling.
    Het cv dient enkel en alleen ter verificatie van de bij de eisen en wensen gegeven antwoorden.
    Als het cv niet overeenkomt met de door u gegeven antwoorden kan de gemeente Amsterdam besluiten uw offerte af te wijzen.

  • Eis - Werk- en denkniveau
    De aangeboden kandidaat beschikt minimaal over hbo/wo werk- en denkniveau. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.

  • Eis - Toevoegen motivatie
    Geef in maximaal 1 A4 aan waarom uw kandidaat de meest geschikte is voor deze opdracht.

    Uw motivatie zal worden besproken tijdens het interview, indien de kandidaat hiervoor wordt uitgenodigd.

  • Wens - Kennis
    De aangeboden kandidaat heeft kennis van drukwerk

    Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.

Gunningscriteria

  • Eis - Werkervaring
    De aangeboden kandidaat heeft minimaal 5 jaar aantoonbare ervaring met project- programma- en/of procesmanagement.

  • Wens - Werkervaring
    De aangeboden kandidaat heeft ervaring als sparringpartner op directie- en bestuursniveau en/of heeft hen (strategisch) geadviseerd

  • Eis - Werkervaring
    De aangeboden kandidaat heeft aantoonbare ervaring met vergelijkbare (aanbestedings-)trajecten.

Meer informatie
Voor meer informatie omtrent de inschrijfprocedure en verdere afhandeling, bekijk de Hoe werkt het pagina. Heb je een vraag? Neem direct contact op met Leya Schoonderwoerd via leya.schoonderwoerd@kbenp.nl of via 06 436 079 99.

Tot uiterlijk 1 werkdag voor de sluitingsdatum is het mogelijk om te reageren op deze inhuuropdracht.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nikki Nowack via 06 43 36 34 25 / nikki.nowack@kbenp.nl of met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.