Economische Zaken en Cultuur - Programmaregisseur

Amstel 1, 1011 PN Amsterdam, Nederland

Sluit over 9 dagen
125 16 Noord-Holland

Begindatum:

1 jun 2025

Einddatum:

31 mei 2026

Uren per week:

16

Publicatiedatum:

6 mei 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Gemeentelijke organisatie
De gemeentelijke organisatie bestaat uit 5 clusters, een bestuurs- en concernstaf, 7 stadsdelen en 1 stadsgebied. De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De 5 clusters zijn: Ruimte en Economie, Sociaal, Stadbeheer, Bedrijfsvoering, Digitalisering, Innovatie en Informatie. De clusters hebben expertise op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. Meer informatie over de gemeentelijke organisatie is te vinden op: https://www.amsterdam.nl/.

De opdrachtgever(s)
De Metropoolregio Amsterdam is het informele samenwerkingsverband van 30 gemeenten, de provincies Noord-Holland en Flevoland en de Vervoerregio Amsterdam. De MRA Directie is een kleine organisatie die als taak heeft om dit informele samenwerkingsverband te ondersteunen. De MRA Directie bestaat uit een team van ca dertig medewerkers en heeft haar thuisbasis in Amsterdam Noord, maar het werk wordt vaak ook uitgevoerd op andere plekken in de regio. De MRA heeft onlangs een MRA-agenda 2025-2028 vastgesteld. In het Meerjaren Uitvoeringsprogramma (MUVP) van de MRA is dit nader uitgewerkt en geconcretiseerd.

Opdrachtomschrijving
In het meerjarenuitvoeringsprogramma (MUVP) zijn doelen geformuleerd voor de jaren 2025 en 2026 voor lokale voedselketens/lokale voedselvoorziening. Daarom is extra capaciteit op dit thema gewenst. Om de ambitie in 2050 een klimaatneutrale en circulaire regio te zijn te kunnen realiseren is het werken aan een duurzaam voedselsysteem en meer regionale voedselketens cruciaal. De opdracht behelst het uitwerken van de doelen voor de jaren 2025 en 2026.

Daarbij het gaat om:

  • Ten minste 10 MRA overheden spreken hun commitment uit om voedsel expliciet op te nemen in hun beleid of visie, bijvoorbeeld in de vorm van een voedselstrategie;

  • Ten minste 5 andere MRA-overheden gaan daarmee een start maken;

  • Er is zicht is op regionale samenwerking op het thema ‘voedsel verbindt/lokale voedselketens’, mogelijk via een green deal afspraak tussen MRA-overheden;

  • Er liggen bouwstenen om in 2028 een kwart van al het voedsel dat in de MRA-regio wordt geconsumeerd, ook lokaal te produceren;

  • Voorwaarden zijn ingevuld om tot een mogelijke uitwerking van lokale voedselketens te komen in een (latere) green deal aanpak.

Werkzaamheden

  • Het coördineren en faciliteren van samenwerking tussen gemeenten en provincies binnen de MRA;

  • Het organiseren en begeleiden van workshops en bijeenkomsten over voedselbeleid; voor MRA overheden en voor betrokken organisaties /instanties;

  • Het verder brengen van de beschikbare leermodule ‘voedsel verbindt in concrete uitvoering en implementatie modules; inclusief het ontwikkelen van ondersteunend materiaal;

  • Het signaleren en analyseren van hiaten in bestaand beleid tussen gemeenten en provincies en dit vertalen naar concrete acties om deze te vullen;

  • Het samenwerken met partners zoals Voedsel Verbindt en het bijdragen aan het EU-project FoodCLIC;

  • Actief enthousiasmeren en betrekken van ambtenaren in deelregio’s op het thema voedsel;

  • Het inbrengen van gerichte kennis gebaseerd op ervaring met het werken aan voedselthema’s.

CV-eisen
U voegt het cv toe van de kandidaat. Het cv is opgesteld in het Nederlands en is maximaal 5 A4 groot.
Als een cv meer dan 5 A4 omvat worden alleen de eerste 5 A4 meegenomen in de beoordeling.
Het cv dient enkel en alleen ter verificatie van de bij de eisen en wensen gegeven antwoorden.

Eisen
Dit dient duidelijk geel gemarkeerd in het cv te staan.
De motivatie zal worden besproken tijdens het interview, indien de kandidaat hiervoor wordt uitgenodigd.

  1. De aangeboden kandidaat beschikt over een wo werk- en denkniveau.

  2. De aangeboden kandidaat beschrijft in een motivatiebrief van maximaal één A4 in hoeverre hij/zij over sterke procesmatige en organisatorische vaardigheden beschikt met een pragmatische en resultaatgerichte inzet.

  3. De aangeboden kandidaat heeft minstens 3 jaar aantoonbare ervaring met het werken aan voedselthema’s.

  4. De aangeboden kandidaat heeft ervaring met het werken met regionale en lokale overheden en heeft ervaring met bestuurlijke en ambtelijke trajecten.

Competenties
30 Punten

  • Analytisch vermogen

  • Omgevingsbewustzijn

  • Samenwerken

  • Relatiebeheer

  • Resultaatgerichtheid

  • Overtuigingskracht

Wensen
Dit dient duidelijk geel gemarkeerd in het cv te staan.
De motivatie zal worden besproken tijdens het interview, indien de kandidaat hiervoor wordt uitgenodigd.

  1. De aangeboden kandidaat heeft kennis van en ervaring met bestuurlijke processen binnen de MRA.
    25 Punten

  2. De aangeboden kandidaat beschikt over goede mondelinge en schriftelijke communicatievaardigheden.
    25 Punten

  3. Het uurtarief voor deze tender bedraagt minimaal €110,- en maximaal €125,-
    Het uurtarief (exclusief BTW) dat u opgeeft is inclusief reis- en verblijfkosten, indexatie en overige bijkomende kosten voor de gehele duur van de opdracht en optionele verlengingen.
    20 Punten

Aanvullende informatie

  • Leverancier dient te handelen namens de bepalingen zoals opgenomen in artikel 8 van de Wet allocatie arbeidskrachten door intermediairs (WAADI). Voor meer informatie zie: artikel 8, wet WAADI

  • Om arbeidskrachten ter beschikking te stellen voor Gemeente Amsterdam dient uw organisatie in het kader van de wet Waadi geregistreerd te staan bij de Kamer van Koophandel. Om te controleren of deze registratie voor u van toepassing is doe de Waadi check

  • Optioneel tot verlenging: Ja, de Gemeente heeft de mogelijkheid de Overeenkomst meerdere keren te verlengen tegen dezelfde voorwaarden en condities, met dien verstande dat de totale maximale duur van de Overeenkomst de 24 maanden niet mag overschrijden.

  • U dient minimaal 1 relevante referentie op te geven van de aangeboden kandidaat.
    Vul in:

    • organisatie

    • naam contactpersoon

    • telefoonnummer contactpersoon.

Na afstemming met kandidaat en na het gesprek kan de opdrachtgever besluiten om in contact te treden met de referentie. 
Let op: de referentie dient op de hoogte te zijn

Let op!: Volgens de inschrijvingsvoorwaarden (in overeenstemming met de Wet DBA) kan een zelfstandige zonder personeel (zzp’er) niet inschrijven of worden aangeboden voor deze opdracht. De kandidaat die wordt aangeboden, moet op het moment van start opdracht in loondienst zijn bij de Inschrijver. Ook zzp’ers met een B.V., die naast zichzelf geen andere medewerkers in dienst heeft van deze B.V., worden uitgesloten voor het Inschrijven op deze opdracht.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Britt Emmen via 06 39 84 53 67 / britt.emmen@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Britt Emmen
Britt Emmen
Opdracht Adviseur