Vergunningenmanager Omgevingsvergunningen (SO25-1511)

Laan Nieuwer-Amstel 1, 1182 JR Amstelveen, Nederland

Sluit over 5 dagen
100 32 Noord-Holland

Begindatum:

1 aug 2025

Einddatum:

1 jan 2026

Uren per week:

32

Publicatiedatum:

17 jul 2025

Omschrijving

Amstelveen staat voor een omvangrijke omwenteling als het gaat om de opgave voor vernieuwing van de stad. Lag vroeger de focus op omvangrijke uitleglocaties voor woningbouw, nu verschuift de aandacht naar herontwikkeling en transformatie van de bestaande stad. De missie van de afdeling Stedelijke Ontwikkeling is te zorgen voor een goed ingerichte ruimte in Amstelveen en Aalsmeer waar mensen zich thuis voelen om te wonen, te werken en te verblijven. De afdeling Stedelijke ontwikkeling wil met een slagvaardige en resultaatgerichte kernorganisatie ontwikkelingen initieren en faciliteren. Met een grote hoeveelheid onderhanden werk en de voorbereiding op het werken volgens de Omgevingswet, heeft de afdeling Stedelijke ontwikkeling plaats voor meerdere vergunningen managers Omgevingsvergunningen.

De belangrijkste taken en verantwoordelijkheden van de vergunningmanager:

  • je bent van begin tot eind verantwoordelijk voor een goed verloop van de vergunningenprocessen;

  • je coordineert en behandelt (complexe) aanvragen;

  • je biedt vakinhoudelijke ondersteuning aan directe collegas;

  • je draagt bij aan de ontwikkeling van de werkprocessen en de kwaliteitsverbetering van onze producten;

  • je draagt bij aan het implementeren van vernieuwingen op het gebied van dienstverlening en nieuwe wetgeving;

  • je biedt vakinhoudelijke ondersteuning bij bezwaar- en beroepszaken;

  • je adviseert collegas en het bestuur over vergunning vraagstukken en uitvoerend beleid.

De aanvang van de opdracht is 1 augustus 2025 voor de duur van 6 maanden en eindigt op 1 januari 2026. We hebben in deze uitvraag een verlengingsoptie opgenomen, zoals toegestaan onder de Aanbestedingswet via een herzieningsclausule. Maar let op: dat betekent niet dat er automatisch aanspraak op gemaakt kan worden. Het is een optie, geen recht.

Eisen

  • Je hebt een afgeronde bouwkundige dan wel juridische opleiding op minimaal HBO niveau.
  • Je hebt het diploma AWB 1.
  • Je hebt actuele kennis met betrekking tot relevante wetgeving zoals Wabo, Wro, Awb, Omgevingswet en Wkb.
  • Je hebt ervaring met het behandelen van- en adviseren over complexe aanvragen.
  • Je bent een energieke, accurate en proactieve multitasker.
  • Je hebt bestuurlijke sensitiviteit.
  • Je hebt ervaring met het werken in digitale systemen zoals Rx. Mission.
  • Je hebt aantoonbare ervaring in een soortgelijke functie.
  • Je hebt communicatieve vaardigheden, zowel mondeling als schriftelijk.
  • Je bent een zelfstandige collega die goed in teamverband kan werken.

Wensen en competenties

Wensen

  • Referentie: Het checken van referenties kan onderdeel zijn van de procedure. Bij de gevraagde werkervaring, onder het onderdeel eisen, is het opgeven van een referentie vereist. Onder een referentie wordt het volgende verstaan: de naam en contactgegevens van een teamleider/leidinggevende van een recente opdrachtgever, die relevant is voor de uitgevraagde opdracht, zoals opgesteld door Gemeente Amstelveen.
  • VOG: Iedereen die bij de gemeente Amstelveen of Aalsmeer komt werken moet voor aanvang van zijn werkzaamheden een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) overleggen. De gemeente geeft aan waarop gescreend moet worden door het Centraal Orgaan Verklaring Omtrent Gedrag. Dit is afhankelijk van de werkzaamheden die uitgevoerd gaan worden. De gemeente stuurt de nieuwe collega een e-mail met een link waarmee hij/zij de nieuwe aanvraag voor een VOG af kan ronden. Kosten van de aanvraag kunnen worden gedeclareerd bij de Gemeente Amstelveen.

Competenties

  • Resultaatgerichtheid
  • Integriteit
  • Flexibiliteit
  • Bestuurlijke sensitiviteit
  • Proactief en communicatief vaardig

In Amstelveen werken we samen, zijn we betrokken en werken we oplossingsgericht. Dit zijn onze kernwaarden en passen bij de manier waarop jij je werkzaamheden uitvoert. Bovenstaande competenties worden tijdens het gesprek beoordeeld door de gemeente.

Organisatie en team

De afdeling Stedelijke ontwikkeling wil met een slagvaardige en resultaatgerichte kernorganisatie ontwikkelingen initieren en faciliteren. Met een grote hoeveelheid onderhanden werk en de voorbereiding op het werken volgens de Omgevingswet, heeft de afdeling Stedelijke ontwikkeling plaats voor meerdere vergunningen managers Omgevingsvergunningen.

Gespreksinformatie

De top 3 van kandidaten wordt door de gemeente Amstelveen uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek. De gesprekken vinden plaats op donderdag 24 juli tussen 13.00 en 17.00 uur. De kandidaat dient op deze datum en tijdsblok beschikbaar te zijn.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1
  • Dienstencategorie Diensten voor plaatsing van personeel en personeelsverschaffing CPV code 76000000-3

  • Diensten in verband met de olie- en gasindustrie

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur