Laan Nieuwer-Amstel 1, 1182 JR Amstelveen, Nederland
Begindatum:
3 jun 2024Einddatum:
1 sept 2024Uren per week:
32Publicatiedatum:
3 mei 2024Omschrijving van de opdracht
De functie Consulent Burgerzaken met het taakgebied Migratie, maakt deel uit van het team Burgerzaken van de afdeling Publiekszaken van de gemeente Amstelveen. Publiekszaken bestaat uit twee teams (Burgerzaken en Publieksinformatie) en een ondersteuningsteam. In deze functie ben je verantwoordelijk voor een juiste inschrijving/(her)vestiging van (nieuwe) inwoners in de BRP. Je draagt zorg voor een optimale kwaliteit van de BRP door o.a. het verwerken van verhuisaangiften, aanvragen briefadres en adresonderzoeken.
De werkzaamheden bestaan o.a. uit:
Intake gesprekken voor (her)vestiging buitenland voeren;
Aanvragen verhuisaangiften afhandelen;
Aanvragen briefadres afhandelen;
Identiteit vaststellen;
Verblijfsrecht beoordelen;
Verwerken en beoordelen identiteitsdocumenten/buitenlandse brondocumenten;
Aanleggen persoonslijsten, controleren en verzenden;
Muteren en controleren nageleverde brondocumenten;
Afgifte bewijs van bekendmaking t.b.v. de IND;
Vertrek buitenland.
Verklaring onder ede afnemen m.b.v. tolk ;
Signaleringslijst paspoort raadplegen;
Kennisgeving C3 opvragen;
IND onderzoek m.b.t. buitenlandse brondocumenten;
Starten + afhandelen adresonderzoek;
Initiëren huisbezoek;
Inschrijven arbeidsmigranten en expats op locatie van werkgever. Bijvoorbeeld bloemenveiling:
Afhandelen adresonderzoeken/RNI/REVA signalen;
Identiteit vaststellen aan de balie m.b.v. scanners, documentcontrole en doorvragen;
Inschrijven internationale studenten op locatie;
Beschikkingen afgeven;
Boetebrieven brondocumenten opstellen, versturen en bewaken;
Weigering acceptatie brondocumenten en juridische afwikkeling daarvan;
Bewijs van bekendmaking, voornemen, besluit;
Brieven (her)vestiging (controleren, aanschrijven, besluit nemen);
Aanhouden brieven van aangiftes.
Kandidaatomschrijving
Profiel
Je beschikt over een HBO werk- en denkniveau.
Je beschikt over aanvullende cursussen, waaronder persoonslijsten aanleggen en lezen.
Je hebt minimaal 2 jaar werkervaring als Consulent Burgerzaken.
Je hebt ervaring met Key2Burgerzaken.
Je hebt ruime ervaring met het voeren van intakegesprekken voor (her)vestiging buitenland.
Je hebt ervaring met het onderzoeken van brondocumenten.
Je hebt ervaring met het vaststellen van de identiteit.
Je bent in staat om (complexe) persoonslijsten aan te leggen.
Competenties
Als Consulent Burgerzaken - Migratie beschik je over de volgende competenties:
Klantgericht.
Resultaatgericht.
Betrouwbaar.
Samenwerken.
Inlevingsvermogen.
Bovenstaande competenties worden tijdens het gesprek beoordeeld door de gemeente.
Referentie
Het checken van referenties kan onderdeel zijn van de procedure.
Bij de gevraagde werkervaring, onder het onderdeel ‘eisen’, is het opgeven van een referentie vereist. Onder een referentie wordt het volgende verstaan: de naam en contactgegevens van een teamleider/leidinggevende van een recente opdrachtgever, die relevant is voor de uitgevraagde opdracht, zoals opgesteld door Gemeente Amstelveen.
VOG
Iedereen die bij de gemeente Amstelveen of Aalsmeer komt werken moet vóór aanvang van zijn werkzaamheden een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) overleggen. De gemeente geeft aan waarop gescreend moet worden door het Centraal Orgaan Verklaring Omtrent Gedrag. Dit is afhankelijk van de werkzaamheden die uitgevoerd gaan worden. De gemeente stuurt de nieuwe collega een e-mail met een link waarmee hij/zij de nieuwe aanvraag voor een VOG af kan ronden. Kosten van de aanvraag kunnen worden gedeclareerd bij de Gemeente Amstelveen.
Interviewplanning
De top 3 van kandidaten wordt door de gemeente Amstelveen uitgenodigd voor een interview.
De gesprekken worden gevoerd op 22 mei 2024 (tussen 10 uur en 13 uur) op het raadhuis.
De kandidaat dient op 22 mei 2024 beschikbaar te zijn.
Eisen
Opleiding: Op cv aantoonbaar minimaal een afgeronde MBO opleiding.
Opleiding: Op cv aantoonbaar een afgeronde Basisopleiding Burgerzaken (BOBZ) en MLO Burgerzaken.
Werkervaring: Op cv aantoonbaar minimaal 2 jaar werkervaring met het in de backoffice verwerken en lezen van deze persoonslijsten, opgedaan in de afgelopen 5 jaar.
Werkervaring: Op cv aantoonbaar minimaal 2 jaar ervaring met het vaststellen van de identiteit, opgedaan in de afgelopen 5 jaar
Werkervaring: Op cv aantoonbaar minimaal 2 jaar werkervaring met het voeren van intakegesprekken voor (her)vestiging buitenland, opgedaan in de afgelopen 5 jaar
Wensen
Op cv aantoonbaar een afgeronde aanvullende cursus aanleggen en lezen persoonslijsten
Op cv aantoonbaar minimaal 2 jaar ervaring met het onderzoeken en beoordelen van buitenlandse brondocumenten, opgedaan in de afgelopen 5 jaar.
Meer informatie
Voor meer informatie omtrent de inschrijfprocedure en verdere afhandeling, bekijk de Hoe werkt het pagina. Heb je een vraag? Neem direct contact op met Hibo Abdi via hibo.abdi@kbenp.nl of via 06 433 634 42
Tot uiterlijk 1 werkdag voor de sluitingsdatum is het mogelijk om te reageren op deze inhuuropdracht.