Consulent Burgerzaken - Migratie (BZ25-1490)

Laan Nieuwer-Amstel 1, 1182 JR Amstelveen, Nederland

Sluit over 8 dagen
99 36 Noord-Holland

Begindatum:

2 jun 2025

Einddatum:

31 dec 2025

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

15 mei 2025

Dit betreft een verlenging van de huidige opdracht voor maximaal voor 6 maanden.
De zittende kandidaten worden verzocht om zich in te schrijven voor deze opdracht.

Arbeidsrelatie:
Voor deze opdracht is er sprake van leiding en toezicht. ZZP komt niet in aanmerking voor deze opdracht.

De functie Consulent Burgerzaken met het taakgebied Migratie, maakt deel uit van het team Burgerzaken van de afdeling Publiekszaken van de gemeente Amstelveen.
Publiekszaken bestaat uit twee teams (Burgerzaken en Publieksinformatie) en een ondersteuningsteam. In deze functie ben je verantwoordelijk voor een juiste inschrijving/(her)vestiging van (nieuwe) inwoners in de BRP. Je draagt zorg voor een optimale kwaliteit van de BRP door o.a. het verwerken van verhuisaangiften, aanvragen briefadres en adresonderzoeken.

De werkzaamheden bestaan o.a. uit:

  • Intake gesprekken voor (her)vestiging buitenland voeren;
  • Aanvragen verhuisaangiften afhandelen;
  • Aanvragen briefadres afhandelen;
  • Identiteit vaststellen;
  • Verblijfsrecht beoordelen;
  • Verwerken en beoordelen identiteitsdocumenten/buitenlandse brondocumenten;
  • Aanleggen persoonslijsten, controleren en verzenden;
  • Muteren en controleren nageleverde brondocumenten;
  • Afgifte bewijs van bekendmaking t.b.v. de IND;
  • Vertrek buitenland.
  • Verklaring onder ede afnemen m.b.v. tolk ;
  • Signaleringslijst paspoort raadplegen;
  • Kennisgeving C3 opvragen;
  • IND onderzoek m.b.t. buitenlandse brondocumenten;
  • Starten + afhandelen adresonderzoek;
  • Initiëren huisbezoek;
  • Inschrijven arbeidsmigranten en expats op locatie van werkgever. Bijvoorbeeld bloemenveiling:
  • Afhandelen adresonderzoeken/RNI/REVA signalen;
  • Identiteit vaststellen aan de balie m.b.v. scanners, documentcontrole en doorvragen;
  • Inschrijven internationale studenten op locatie;
  • Beschikkingen afgeven;
  • Boetebrieven brondocumenten opstellen, versturen en bewaken;
  • Weigering acceptatie brondocumenten en juridische afwikkeling daarvan;
  • Bewijs van bekendmaking, voornemen, besluit;
  • Brieven (her)vestiging (controleren, aanschrijven, besluit nemen);
  • Aanhouden brieven van aangiftes.

Kandidaatomschrijving

Profiel

  • Je beschikt over een HBO werk- en denkniveau.
  • Je beschikt over aanvullende cursussen, waaronder persoonslijsten aanleggen en lezen.
  • Je hebt minimaal 5 jaar werkervaring als Consulent Burgerzaken in het taakgebied Migratie.
  • Je hebt ervaring met Key2Burgerzaken.
  • Je hebt ruime ervaring met het voeren van intakegesprekken voor (her)vestiging buitenland.
  • Je hebt ervaring met het onderzoeken van brondocumenten.
  • Je hebt ervaring met het vaststellen van de identiteit. 
  • Je bent in staat om (complexe) persoonslijsten aan te leggen.
Competenties
Als Consulent Burgerzaken - Migratie beschik je over de volgende competenties:
  • Klantgericht.
  • Resultaatgericht.
  • Betrouwbaar.
  • Samenwerken.
  • Inlevingsvermogen.

Bovenstaande competenties worden tijdens het gesprek beoordeeld door de gemeente.

Referentie
Het checken van referenties kan onderdeel zijn van de procedure.
Bij de gevraagde werkervaring, onder het onderdeel ‘eisen’, is het opgeven van een referentie vereist. Onder een referentie wordt het volgende verstaan: de naam en contactgegevens van een teamleider/leidinggevende van een recente opdrachtgever, die relevant is voor de uitgevraagde opdracht, zoals opgesteld door Gemeente Amstelveen.

VOG
Iedereen die bij de gemeente Amstelveen of Aalsmeer komt werken moet vóór aanvang van zijn werkzaamheden een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) overleggen. De gemeente geeft aan waarop gescreend moet worden door het Centraal Orgaan Verklaring Omtrent Gedrag. Dit is afhankelijk van de werkzaamheden die uitgevoerd gaan worden. De gemeente stuurt de nieuwe collega een e-mail met een link waarmee hij/zij de nieuwe aanvraag voor een VOG af kan ronden. Kosten van de aanvraag kunnen worden gedeclareerd bij de Gemeente Amstelveen.

Interviewplanning

De top 3 van kandidaten wordt door de gemeente Amstelveen uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek. De gesprekken vinden plaats op dinsdag 27 mei tussen 10.00 en 13.00 uur. De kandidaat dient op deze datum en tijdsblok beschikbaar te zijn en vindt fysiek op het raadhuis plaats.

Toelichting op rooster

Locatiegebonden werk

Dienstencategorie

Diensten voor plaatsing van personeel en personeelsverschaffing
Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Leya Schoonderwoerd via 06 43 60 79 99 / leya.schoonderwoerd@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Leya Schoonderwoerd
Leya Schoonderwoerd
Opdracht Adviseur