Projectleider voor Wet Banenafspraak/doelgroepenregister en statushouders

Gemeente Altena

Sportlaan 170, 4286 ET Almkerk, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
78 36 Noord-Brabant

Begindatum:

1 mrt 2025

Einddatum:

31 mei 2025

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

19 feb 2025

Functieomschrijving
Circa 500 inwoners in Altena vallen onder de Wet Banenafspraak die zich richt op inwoners in het doelgroepenregister. Het doelgroepenregister wordt beheerd door het Uitvoeringsinstituut Werknemers Verzekeringen (UWV). In het doelgroepenregister zijn inwoners opgenomen met een fysieke en/of psychische en/of verstandelijke beperking die op eigen kracht geen minimumloon kunnen verdienen. Op dit moment hebben we enkel contact met een kleine groep inwoners die binnen de definitie van de Wet Banenafspraak vallen. Dit betreft een groep Nuggers. We willen deze groep beter in beeld krijgen.

Altena heeft de afgelopen jaren door de verhoogde taakstelling veel inburgeraars opgevangen. Momenteel is er onvoldoende aanbod zoals (leer)werk-en participatieplekken voor deze doelgroep en hiermee stagneert de uitstroom naar werk.

De in te huren projectleider stelt een plan van aanpak op om meer participatieplekken voor statushouders (oude wetters en inburgeraars) te creëren in Altena. Ook komt de projectleider met een adviesrapport voor de Wet Banenafspraak c.q. doelgroepenregister.

Welke resultaat lever je op? (opdracht!)
Het opleveren van een adviesrapport voor de doelgroep die onder de Wet Banenafspraak c.q. doelgroepen register valt en een plan van aanpak voor statushouders (oude wetters en inburgeraars). Het adviesrapport brengt in kaart hoe de huidige situatie (infrastructuur) voor de doelgroep Wet Banenafspraak c.q. doelgroepenregister er op dit moment uitziet, wat deze doelgroep nodig heeft om stappen te maken naar betaald werk (behoefte) en wat we aanvullend moeten organiseren in Altena om dit te realisteren. Daarnaast bevat het adviesrapport een plan van aanpak voor statushouders. Dit plan van aanpak omschrijft hoe te komen tot meer aanbod en participatieplekken voor inburgeraars in de zelfredzaamheidsroute (Z-route) en oude wetters, met als doel om de wettelijk verplicht 800 participatie uren in de Z-route (eenvoudiger) te halen.

Het adviesrapport en plan van aanpak bieden inzicht hoe we meer uitstroom voor inwoners die onder de Wet Banenafspraak c.q. doelgroepenregister vallen en statushouders kunnen creëren naar betaalde en onbetaalde werkplekken, waardoor uiteindelijk minder inwoners afhankelijk zijn van een uitkering.

Wie ben je?
Je neemt initiatief, kunt goed luisteren, doorvragen en kan zelfstandig werken. Je kunt omgaan met werken onder druk, bent omgevingsgevoelig en hebt bestuurlijke sensitiviteit. Je hebt een energieke, positieve persoonlijkheid en beschikt over humor en zelfreflectie. Competenties als oplossingsgericht, kwaliteit- en klantgerichtheid zijn jou op het lijf geschreven. Je bent een verbinder en netwerker en denkt in kansen.

  • Als projectleider heb je affiniteit met het Sociaal Domein van de gemeente, met actuele kennis van de ontwikkelingen binnen de Wet Banenafspraak c.q. doelgroepenregister en statushouders binnen Altena,

  • Je hebt minimaal een afgeronde relevante HBO opleiding;

  • Je hebt kennis over de ontwikkelingen binnen de Participatiewet;

  • Je werkt integraal en kijkt breed;

  • Je hebt een actueel netwerk in Altena die nodig is bij deze doelgroepen zoals het UWV, WSP;

  • Je weet hoe je sturingsinformatie binnen de Participatiewet kan inzetten voor projectleiding;

  • Je hebt ervaring met het schrijven van rapportages.

Eisen

  • Kandidaat kan een Verklaring Omtrent Gedrag overleggen. Deze dient z.s.m. aangevraagd te worden door de leverancier na gunning ban de opdracht. Pas wanneer de VOG in bezit is kan gestart worden met de opdracht. Op basis van het volgende profiel dient de VOG aangevraagd te worden:

  • Kandidaat is beschikbaar voor het aantal uren per week zoals in de aanvraag wordt aangegeven. (36 uur)

  • Kandidaat is in staat op de startdatum, zoals in de aanvraag wordt aangegeven, te starten met de opdracht. Mits in bezit van een juiste VOG en ondertekende bruikleenovereenkomst.

  • Gemeente Altena stelt een laptop in bruikleen ter beschikking om de werkzaamheden voor gemeente Altena op uit te voeren. Opdrachtgever is ermee akkoord dat deze laptop ter beschikking gesteld wordt. Kandidaat stemt ermee in om deze laptop te gebruiken voor het uitvoeren van de werkzaamheden en zal hiervoor een bruikleenovereenkomst ondertekenen via Flex-West-Brabant.

  • Kandidaat heeft een afgeronde opleiding op minimaal HBO niveau. Dit moet blijken uit het CV.

  • Kandidaat heeft recente ervaring met doelgroepen (Wet Banenafspraak c.q. doelgroepenregister en statushouders) Dit moet blijken uit het CV.

  • Kandidaat heeft ervaring met het schrijven van rapportages en geven van presentaties.

  • Kandidaat beschikt over 1 of over meer referenties.

  • Kandidaat heeft ervaring met werken binnen een (politiek bestuurlijke/gemeentelijke) organisatie. Dit moet blijken uit het CV.

  • Het uurtarief van de kandidaat is niet hoger dan het maximum tarief. (78,-) (Tarief is inclusief de fee (2,5%), de reiskosten, kosten t.b.v. VOG aanvraag, evt. parkeerkosten en andere onkostenvergoedingen.) In uitzonderlijke gevallen worden dienstreizen vergoed.

Wensen

  • Kandidaat beschikt over een eigen telefoon

  • Kandidaat heeft ervaring heeft ervaring met werken met sturingsinformatie en applicaties zoals Suite. Dit moet blijken uit het CV.

  • Kandidaat past binnen het team. Dit moet blijken uit het gesprek.

  • Kandidaat beschikt over uitstekende communicatieve vaardigheden en kan op verschillende niveaus communiceren. Dit moet blijken uit het gesprek.

  • Kandidaat beschikt over politieke en bestuurlijke sensitiviteit. Dit moet blijken uit het gesprek.

  • Kandidaat beschikt over netwerkvaardigheden. Dit moet blijken uit het gesprek.

  • Kandidaat beschikt over . Dit moet blijken uit het gesprek.

  • Kandidaat beschikt over kwaliteitgericht. Dit moet blijken uit het gesprek.

  • Kandidaat beschikt over klantgericht. Dit moet blijken uit het gesprek.

  • Tijdens het gesprek zal van de kandidaat een korte presentatie verwacht worden over hoe hij/zij de opdracht binnen de gemeente Altena aan zal pakken.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.