Sportlaan 170, 4286 ET Almkerk, Nederland
Begindatum:
13 mei 2025Einddatum:
13 sept 2025Uren per week:
36Publicatiedatum:
1 mei 2025Functieomschrijving
Wat ga je doen?
Voor de versterking van ons team zoeken we een ervaren consulent samenleving – re-integratie, gespecialiseerd in inburgering. Als consulent samenleving - re-integratie, gespecialiseerd in Inburgering (ook wel Inburgeringsconsulent) verricht je binnen het sociaal domein verschillende werkzaamheden. Een greep uit je taken:
Je geeft uitvoering aan de Participatiewet (intake, rapportage, trajectbegeleiding, beschikking, beëindiging, loonkostensubsidie en heronderzoeken) ten behoeve van de Inburgering. Dit betekent dat kennis van PIP, MAP en Z-route belangrijk is naast de reguliere re-integratiekennis op trajectbegeleiding en voortgangsrapportages.
Je coacht en begeleidt werkzoekenden individueel of in groepsverband bij het vinden van betaald werk en/of vrijwilligerswerk;
Je bent verantwoordelijk voor je eigen klantenbestand en als team voor het behalen van de doelstellingen;
Je match vraag en aanbod op de arbeidsmarkt en stelt trajectplannen op;
Je werkt hierbij nauw samen met het WSP en de trajectbegeleiders van MidZuid;
Je zorgt voor een overzichtelijke en accurate administratie van jouw acties en begeleiding in ons systeem Suite;
Je werkt nauw samen met de consulenten bij team Regie en de Inkomensconsulenten.
Welke resultaat lever je op? (opdracht!)
Wie ben je?
‘‘Je kan zowel met groepen werken als individuele werkzoekenden coachen. Je neemt initiatief, kunt goed luisteren, doorvragen en kan zelfstandig werken. Je kunt omgaan met werken onder druk. Je hebt een energieke, positieve persoonlijkheid en beschikt over humor en zelfreflectie. Competenties als oplossingsgericht, kwaliteit- en klantgerichtheid zijn jou op het lijf geschreven. Je bent een teamplayer, houdt van verbinden en denkt in kansen.”
Als Consulent Re-integratie/Inburgering heb je affiniteit met het sociale domein en maatschappelijk domein van de gemeente, met specifieke kennis van en ervaring in het taakveld inburgering;
Je hebt minimaal een afgeronde relevante HBO opleiding;
Je hebt aantoonbare relevante ervaring binnen de Participatiewet;
Je hebt aantoonbare relevante ervaring met de wet Inburgering 2021;
Je werkt integraal en kijkt breed;
Je kan omgaan met werken onder druk;
Je hebt inzicht in de mogelijkheden richting arbeidsparticipatie en ontwikkeling;
Je hebt kennis van de arbeidsmarkt in de regio;
Je hebt ervaring met werkgeversbenadering;
Je bent in staat om complexe vraagstukken op te pakken;
Je hebt actuele ervaring met Nuggers en Loonkostensubsidie;
Je hebt ervaring met inburgeraars;
Je hebt ervaring met het werken in de applicatie Suite;
Je hebt oog voor de administratieve kant van het re-integratie werk.
Eisen
Indien opdracht niet geschikt voor ZZP: In verband met de Wet deregulering beoordeling arbeidsrelaties kan deze opdracht niet ingevuld worden door een ZZP-er. Kandidaat is geen ZZP-er en is op basis van een arbeidsovereenkomst in dienst bij uw bureau. Wij vragen u om de ‘Verklaring detachering in loondienst’ toe te voegen aan de dossierdocumenten in de aanbieding van uw kandidaat. U verklaart hierbij dat u dit document naar waarheid invult en voorziet van een handtekening door een rechtsgeldig bevoegde ondertekenaar. Dit document is onderdeel van de aanbesteding. Het niet naar waarheid invullen of het niet compleet invullen, wordt gekenmerkt als een foutieve inschrijving en betekent definitieve uitsluiting van deze aanbesteding of eerdere beëindiging van deze opdracht mocht deze gegund zijn. Zie de algemene inhuurvoorwaarden van FLEX West-Brabant.
Kandidaat kan een Verklaring Omtrent Gedrag overleggen. Deze dient z.s.m. aangevraagd te worden door de leverancier na gunning ban de opdracht. Pas wanneer de VOG in bezit is kan gestart worden met de opdracht. Op basis van het volgende profiel dient de VOG aangevraagd te worden: Keuze voor medewerkers Sociaal domein:
Risicogebieden : 1, 4, 8,
Functieaspecten : 11, 12, 41, 43, 84, 85
Kandidaat is beschikbaar voor het aantal uren per week zoals in de aanvraag wordt aangegeven.
Kandidaat is in staat op de startdatum, zoals in de aanvraag wordt aangegeven, te starten met de opdracht. Mits in bezit van een juiste VOG en ondertekende bruikleenovereenkomst voor laptop.
Gemeente Altena stelt een laptop in bruikleen ter beschikking om de werkzaamheden voor gemeente Altena op uit te voeren. Opdrachtgever is ermee akkoord dat deze laptop ter beschikking gesteld wordt. Kandidaat stemt ermee in om deze laptop te gebruiken voor het uitvoeren van de werkzaamheden.
Kandidaat beschikt over een eigen telefoon.
Kandidaat heeft een afgeronde opleiding op minimaal HBO niveau. Dit moet blijken uit het CV
Kandidaat heeft recente ervaring met Inburgering (wet Inburgering 2021). Dit moet blijken uit het CV.
Kandidaat beschikt over 1 of over meer referenties.
Uurtarief kandidaat is niet hoger dan maximumtarief € 73,00 (incl. Fee en Reiskosten)
Kandidaat heeft ervaring met werken binnen een gemeentelijke organisatie. Dit moet blijken uit het CV.
Kandidaten woont binnen een straal van 65 km
Wensen
Kandidaat heeft in de afgelopen 5 jaar ervaring als consulent Inburgering binnen een gemeentelijke organisatie. Dit moet blijken uit het CV.
Kandidaat heeft recente ervaring met inburgeraars. Dit moet blijken uit het CV.
Kandidaat heeft ervaring met werken met Suite. Dit moet blijken uit het CV.
Kandidaat past binnen het team. Dit moet blijken uit het gesprek.
Kandidaat beschikt over uitstekende communicatieve vaardigheden en kan op verschillende niveaus communiceren. Dit moet blijken uit het gesprek.
Kandidaat beschikt over politieke en bestuurlijk sensitiviteit. Dit moet blijken uit het gesprek.
Kandidaat beschikt over oplossingsgericht Dit moet blijken uit het gesprek
Kandidaat beschikt over een rijbewijs en eigen vervoer