Beleidsmedewerker Mobiliteit

Gemeente Altena

Sportlaan 170, 4286 ET Almkerk, Nederland

Sluit over 9 dagen
85 32 - 36 Noord-Brabant

Begindatum:

1 jul 2025

Einddatum:

31 dec 2025

Uren per week:

32 - 36

Publicatiedatum:

17 jun 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving van de opdracht
Als beleidsmedewerker mobiliteit ben jij een sleutelspeler in het ontwikkelen én uitvoeren van het mobiliteitsbeleid van de gemeente Altena. We staan voor stevige opgaven op het gebied van bereikbaarheid, duurzaamheid en leefbaarheid. Deze ambities zijn verwoord in onze Mobiliteitsvisie 2040 – Altena Samen Vooruit.

We zoeken tijdelijke versterking binnen het team Ruimtelijk Beheer, met uitzicht op een vaste functie. Je werkt nauw samen met twee verkeerskundige collega’s en het programmateam Mobiliteit, én stemt af met collega’s binnen andere beleidsvelden en externe partners. Je houdt overzicht in complexe trajecten met veel belanghebbenden en weet processen effectief te begeleiden.

Een greep uit je werkzaamheden:

  • Initiëren, coördineren en begeleiden van mobiliteitsprojecten (van beleid tot uitvoering);

  • Adviseren over verkeerskundige aspecten in bestemmingsplannen, omgevingsvergunningen en openbare ruimte;

  • Opstellen van verkeersbesluiten en beoordelen van ruimtelijke plannen op basis van beleid en wet- en regelgeving;

  • Monitoren, evalueren en bijsturen van mobiliteitsbeleid en uitgevoerde maatregelen;

  • Actief betrekken van inwoners, ondernemers en belangenorganisaties bij participatieprocessen;

  • Afstemmen met dorpsraden en kernen; beantwoorden van meldingen en signalen vanuit de samenleving;

  • Samen met collega’s afhandelen van meldingen en uitvoeren van verkeersmaatregelen gericht op de mens en omgeving.

Kandidaat omschrijving
Als beleidsmedewerker mobiliteit kun jij goed opereren in een bestuurlijke omgeving. Door strategisch denken en tactische keuzes weet je projecten en processen van A tot Z te begeleiden. Door een intensieve samenwerking met je collega's weet jij welke belangen er spelen en waar de prioriteiten liggen vanuit onze mobiliteitsvisie. Jij vindt het een uitdaging om die visie uit te dragen en toont je creatieve geest met het vinden van de juiste oplossing. In die combinatie ontwikkel jij beleid, maar zorg jij ook voor je eigen ontwikkeling.

Wij verwachten van jou:

  • Een afgeronde hbo- of wo-opleiding in een relevante richting, zoals mobiliteit, planologie, bestuurskunde of ruimtelijke ordening

  • Aantoonbare ervaring met beleidsontwikkeling en het begeleiden van participatie- of besluitvormingsprocessen

  • Ervaring binnen het fysieke domein, kennis van mobiliteit en RO is een pre

  • Affiniteit met thema’s als openbaar vervoer en smart mobility

  • Politiek-bestuurlijke sensitiviteit: je weet wanneer te schakelen, te adviseren of te verbinden. 

Wij zoeken een collega die tijdelijk via inhuur (detachering) start, met als doel duurzame samenwerking. Deze functie wordt uitgezet als detavast: bij goed functioneren en een positieve wederzijdse beoordeling streven we ernaar om je na maximaal één jaar in dienst te nemen bij de gemeente Altena.

Eisen

  1. Geen ZZP

  2. Kandidaat kan een Verklaring Omtrent Gedrag overleggen. Deze dient z.s.m. aangevraagd te worden door de leverancier na gunning ban de opdracht. Pas wanneer de VOG in bezit is kan gestart worden met de opdracht. Op basis van het volgende profiel dient de VOG aangevraagd te worden:

    • Algemeen screeningsprofiel

    • Risicogebieden : 1, 4

    • Functieaspecten : 11, 12, 41

  3. Kandidaat is beschikbaar voor het aantal uren per week zoals in de aanvraag wordt aangegeven.

  4. Kandidaat is in staat op de startdatum, zoals in de aanvraag wordt aangegeven, te starten met de opdracht. Mits in bezit van een juiste VOG en ondertekende bruikleenovereenkomst.

  5. Gemeente Altena stelt een laptop in bruikleen ter beschikking om de werkzaamheden voor gemeente Altena op uit te voeren. Opdrachtgever is ermee akkoord dat deze laptop ter beschikking gesteld wordt. Kandidaat stemt ermee in om deze laptop te gebruiken voor het uitvoeren van de werkzaamheden.

  6. Kandidaat beschikt over een eigen telefoon.

  7. Kandidaat heeft een afgeronde opleiding op minimaal HBO niveau in de richting zoals Mobiliteit. Dit moet blijken uit het CV.

  8. Kandidaat heeft recente ervaring met bestuurlijke besluitvormingsprocessen. Dit moet blijken uit het CV.

  9. Kandidaat beschikt over 1 of over meer referenties.

  10. Uurtarief kandidaat is niet hoger dan maximumtarief (incl. Fee en Reiskosten).

  11. Kandidaat heeft ervaring met werken binnen een politiek bestuurlijke/gemeentelijke organisatie. Dit moet blijken uit het CV.

  12. De leverancier gaat akkoord met een detavastconstructie: de kandidaat is bereid om bij wederzijdse tevredenheid na maximaal 12 maanden in dienst te treden bij Gemeente Altena, zonder overnamefee.

Wensen

  1. Kandidaat heeft in de afgelopen 7 jaar ervaring opgedaan als beleidsmedewerker mobiliteit (of een vergelijkbare functie binnen het mobiliteitsdomein) bij een gemeentelijke organisatie. Dit moet blijken uit het CV.

    • Minder dan 3 jaar werkervaring (1 Punten)

    • 3 jaar werkervaring (2 Punten)

    • 4 jaar werkervaring (3 Punten)

    • 5 jaar werkervaring (4 Punten)

    • Meer dan 5 jaar werkervaring (5 Punten)

  2. Kandidaat heeft ervaring opgedaan met het begeleiden van participatieprocessen binnen het fysieke domein. Dit moet blijken uit het CV.
    7 Punten

  3. Kandidaat heeft recente ervaring met het opstellen van verkeersbesluiten. Dit moet blijken uit het CV.
    2 Punten

  4. Kandidaat heeft ervaring met verkeerskundige advisering bij bestemmingsplannen en omgevingsvergunningen. Dit moet blijken uit het CV.
    2 Punten

  5. Kandidaat past binnen het team. Dit moet blijken uit het gesprek.

    • Uitstekend (3 Punten)

    • Goed (2 Punten)

    • Matig (0 Punten)

  6. Kandidaat beschikt over uitstekende communicatieve vaardigheden en kan op verschillende niveaus communiceren. Dit moet blijken uit het gesprek

    • Uitstekend (3 Punten)

    • Goed (2 Punten)

    • Matig (0 Punten)

  7. Kandidaat beschikt over politieke en bestuurlijke sensitiviteit. Dit moet blijken uit het gesprek.

    • Uitstekend (3 Punten)

    • Goed (2 Punten)

    • Matig (0 Punten)

  8. Kandidaat beschikt over overtuigingskracht. Dit moet blijken uit het gesprek.

    • Uitstekend (3 Punten)

    • Goed (2 Punten)

    • Matig (0 Punten)

  9. Prijsscore: ( laagste tarief / aangeboden tarief ) * maximale prijsscore
    2 Punten

Let op!:
Deze opdracht is in verband met de Wet deregulering beoordeling arbeidsrelaties niet geschikt om ingevuld toe worden door een ZZP-er.  Voor de vervulling van deze opdracht kunnen geen ZZP-ers worden aangedragen (ook niet via een intermediair). 

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl of met Sybren Hindriks via 06 43 53 65 77 / sybren.hindriks@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur