Adviseur ondergrondse infrastructuur

Pastoor van Kessellaan 15, 4761 BJ Zevenbergen, Nederland

Sluit over 9 dagen
135 16 Noord-Brabant

Begindatum:

1 jul 2025

Einddatum:

31 dec 2025

Uren per week:

16

Publicatiedatum:

16 jun 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Achtergrond
Binnen de gemeente Moerdijk is het beleidsveld kabels en leidingen in toenemende mate van strategisch belang. Dit komt onder andere door de toename van infrastructurele projecten, energietransitie, ondergrondse ruimteclaims en samenwerking met netbeheerders. De huidige functionaris die dit dossier beheert, is vetrokken. We voorzien dat deze functiewijziging een kans biedt om de rol te herpositioneren, passend bij de huidige en toekomstige impact van het beleidsveld.

Deel 1: Beleid kabels en leidingen

Opdracht:
Herzie en actualiseer het bestaande beleid rondom kabels en leidingen binnen de gemeente Moerdijk, met als doel om:

* Het beleid toekomstbestendig te maken, aansluitend bij nationale ontwikkelingen (zoals de Omgevingswet en energietransitie);
* De rollen, verantwoordelijkheden en processen met betrekking tot kabels en leidingen te verduidelijken (zowel binnen de organisatie als richting externe partijen);
* Knelpunten in uitvoering, samenwerking en regie in kaart te brengen;
* Te komen tot een beleidsstuk inclusief uitvoeringskaders en praktische handvatten voor beheer en toezicht.

Product:
Een herzien beleidsdocument inclusief beleidsadvies en uitvoeringsrichtlijnen.

Deel 2: Advies functieprofiel en organisatorische inbedding
Opdracht:
Stel een advies op voor een passend functieprofiel en functienaam voor de rol die dit beleid gaat aansturen en coördineren. Houd hierbij rekening met:

* De (toenemende) strategische impact van het beleidsveld kabels en leidingen;
* De benodigde kennis en competenties (juridisch, technisch, bestuurlijk);
* De benodigde positionering binnen de organisatie (bijv. relatie met beleid, uitvoering, projecten en externe partijen);
* Ontwikkelingen in de markt en bij andere gemeenten (benchmark indien relevant).

Product:
Een adviesnotitie met daarin:

* Een voorgesteld functieprofiel (inclusief taken, verantwoordelijkheden, competenties en gewenste ervaring);
* Een functienaam passend bij de inhoud en zwaarte van het profiel;
* Advies over positionering in de organisatie (inbedding, aansturing, samenwerkingslijnen).

Eisen

  • Deze opdracht kan niet worden ingevuld door een ZZP’er (wet DBA/VBAR). Met uw inschrijving verklaart u dat uw kandidaat in loondienst gedetacheerd wordt. Wij vragen u om de "Verklaring detachering in loondienst" toe te voegen aan de dossierdocumenten in de aanbieding van uw kandidaat. U verklaart hierbij dat u dit document naar waarheid invult en voorziet van een handtekening door een rechtsgeldig bevoegde ondertekenaar. Dit document is onderdeel van de aanbesteding. U kunt de verklaring vinden op onze website via https://flexwestbrabant.nl/ufaq/kandidaataanbieden. Het document is ook beschikbaar via een link bij het aanbieden van een kandidaat.

  • Kandidaat heeft minimaal 5 jaar recente werkervaring o.g.v. ondergrondse infrastructuur binnen de overheid en op de hoogte van geldende wet- en regelgeving. Bij voorkeur in een beleidsmatige of adviserende rol. Dit moet blijken uit het CV

Wensen

  • Kandidaat heeft ervaring met het schrijven van beleidsdocumenten en adviezen. Dit moet blijken uit het CV.

  • Kandidaat heeft ervaring in projectmanagement vanuit de rol van projectmanager/leider o.g.v. ondergrond

  • Kandidaat is communicatief vaardig, flexibel, daadkrachtig en besluitvaardig. Dit zal worden getoetst in een eventueel gesprek.
     

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur