Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Beleidsmedewerker vergunningverlening, toezicht en handhaving

Gemeente Altena

Sportlaan 170, 4286 ET Almkerk, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
85 18 - 24 Noord-Brabant

Begindatum:

1 jul 2025

Einddatum:

1 okt 2025

Uren per week:

18 - 24

Publicatiedatum:

17 jun 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Beleidsmedewerker Vergunningverlening, Toezicht en Handhaving (VTH)
18-24 uur per week.


Omschrijving van de opdracht
Als Beleidsmedewerker Vergunningverlening, Toezicht en Handhaving breng je rust en overzicht in het team door de doorontwikkeling van de beleidsdocumenten en sturingsmogelijkheden. Je werkt hierbij nauw samen met je collega beleidsmedewerker en de teammanager. Je haalt informatie op in het team die nodig is voor het opstellen van de Big 8 documenten en de verantwoording richting directie, college, gemeenteraad en de provincie.

Concreet:
Als Beleidsmedewerker VTH binnen de gemeente Altena ben je verantwoordelijk voor de beleidsmatige- en programmatische invulling van de VTH taken binnen het team Veiligheid, Toezicht en Handhaving.

In dat kader richt je je op de volgende 4 pijlers:

  • Het verzorgen van de BIG 8 cyclus
    Het meerjarig VTH-beleid, het jaarlijks VTH-uitvoeringsprogramma, toetsing van de kwaliteitscriteria, het jaarverslag, enz. en zorgt ervoor dat de gemeente voldoet aan de wettelijke vereisten;

  • Accountmanagement voor de Omgevingsdienst Midden- West- Brabant (OMWB)
    Je bent de spin in het web tussen de gemeente en de OMWB. Jij zorgt ervoor dat de gemeente en de OMWB elkaar vinden rond de begrotingen, jaarstukken, de uitvoeringsovereenkomsten en het beleid van de OMWB. Je monitort de uitgaven richting de OMWB en verzorgt de annotaties voor de portefeuillehouder en bent het eerste aanspreekpunt.

  • Beleidsontwikkeling
    Je bent een belangrijk onderdeel van de VTH ontwikkeling. Je signaleert, onderzoek en analyseert van ontwikkelingen en/of aandachtspunten op het gebied van vergunningverlening, toezicht en handhaving. Je zorgt ervoor dat de signalen uit de praktijk vertaald worden in strategisch beleid. Hiervoor sta je in verbinding met de adviseurs en collega’s van de verschillende teams. Je onderhoudt goede contacten met de uitvoerende collega’s.

  • Omgevingswet & WKB
    Je bent het aanspreekpunt voor het team VTH voor de implementatie van de omgevingswet & WKB en het uitwerken van de minimale vereisten vanuit de VNG, zoals werkprocessen.

Eisen

  1. Deze opdracht is in verband met de Wet deregulering beoordeling arbeidsrelaties niet geschikt om ingevuld toe worden door een ZZP-er.  Voor de vervulling van deze opdracht kunnen geen ZZP-ers worden aangedragen (ook niet via een intermediair).

  2. Kandidaat kan een Verklaring Omtrent Gedrag overleggen. Deze dient aangevraagd te worden door de leverancier op basis van het volgende profiel. Algemeen screeningsprofiel: 1, 4, 11, 12, 41.

  3. Kandidaat is beschikbaar voor het aantal uren per week zoals in de aanvraag wordt aangegeven.

  4. Kandidaat is in staat op de startdatum, zoals in de aanvraag wordt aangegeven, of bij voorkeur eerder te starten met de opdracht. Mits in bezit van een juiste VOG en ondertekende bruikleenovereenkomst voor de laptop.

  5. Kandidaat heeft een afgeronde opleiding op minimaal HBO niveau. Dit moet blijken uit het CV.

  6. Kandidaat heeft ervaring met werken binnen een politiek bestuurlijk / gemeentelijke organisatie. Dit moet blijken uit het CV.

  7. Uurtarief kandidaat is niet hoger dan maximumtarief (incl. Fee en Reiskosten).

  8. Kandidaat beschikt over een eigen telefoon
    2p

  9. Gemeente Altena stelt een laptop in bruikleen ter beschikking om de werkzaamheden voor gemeente Altena op uit te voeren. Opdrachtgever is ermee akkoord dat deze laptop ter beschikking gesteld wordt. Kandidaat stemt ermee in om deze laptop te gebruiken voor het uitvoeren van de werkzaamheden.

  10. Kandidaat beschikt over 1 of meer referenties.
    1p

Wensen

  1. Kandidaat past binnen het team. Dit moet blijken uit het gesprek.

    • Uitstekend (3 Punten)

    • Goed (2 Punten)

    • Matig (0 Punten)

  2. Kandidaat heeft ruime en recente ervaring met taken die beschreven zijn in de 4 pijlers: de big 8 cyclus, accountmanagement voor de OMWB, beleidsontwikkeling en Omgevingswet en WKB.

    • 3 jaar ervaring (3 Punten)

    • 2 jaar ervaring (2 Punten)

    • 1 jaar ervaring (1 Punten)

    • Geen ervaring (0 Punten)

  3. Kandidaat heeft ervaring in het omgevingsrecht en het werken met omgevingsdiensten.
    2p

  4. Kandidaat heeft ervaring met de milieuwet- en regelgeving.
    2p

  5. Kandidaat is stressbestendig en kan hoofd- en bijzaken goed scheiden. Dit moet blijken uit het gesprek.

    • Uitstekend (3 Punten)

    • Goed (2 Punten)

    • Matig (0 Punten)

  6. Kandidaat kan zowel zelfstandig als in teamverband werken. Dit moet blijken uit het gesprek.
    2p

  7. Kandidaat beschikt over uitstekende communicatieve vaardigheden en kan op verschillende niveaus communiceren. Dit moet blijken uit het gesprek.

    • Uitstekend (3 Punten)

    • Goed (2 Punten)

    • Matig (0 Punten)

  8. Kandidaat beschikt over politieke en bestuurlijk sensitiviteit. Dit moet blijken uit het gesprek.

    • Uitstekend (3 Punten)

    • Goed (2 Punten)

    • Matig (0 Punten)

  9. Prijsscore: ( laagste tarief / aangeboden tarief ) * maximale prijsscore
    1p

Let op!:
In verband met de Wet deregulering beoordeling arbeidsrelaties kan deze opdracht niet ingevuld worden door een ZZP-er. Kandidaat is geen ZZP-er en is op basis van een arbeidsovereenkomst in dienst bij uw bureau. Wij vragen u om de ‘Verklaring detachering in loondienst’ toe te voegen aan de dossierdocumenten in de aanbieding van uw kandidaat.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl of met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.