Kwartiermaker Openbare Orde en Veiligheid Gebiedsaanpak

Jacob Obrechtlaan 4, 4611 AR Bergen op Zoom, Nederland

Sluit over 7 dagen
110 32 Noord-Brabant

Begindatum:

1 sept 2025

Einddatum:

31 dec 2025

Uren per week:

32

Publicatiedatum:

31 jul 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Wat ga je doen?
Als kwartiermaker ga je aan de slag met het opstellen van een startnotitie voor drie aandachtsgebieden binnen de gemeente Bergen op Zoom: de haven, industrieterreinen en recreatieparken. Deze startnotities vormen een start voor de verdere aanpak op het gebied van openbare orde en veiligheid voor deze gebieden.Je brengt risicos in kaart op het gebied van sociale veiligheid, fysieke veiligheid en ondermijning. Daarnaast ontwikkel je per gebied een concreet en uitvoerbaar plan. Je werkt daarin nauw samen met interne en externe partners.

Taakomschrijving:

  • Opstellen van een startnotitie voor de haven, industrieterreinen en recreatieparken

  • Inventariseren van risicos op het gebied van sociale veiligheid, fysieke veiligheid en ondermijning

  • Voeren van gesprekken met interne en externe partners

  • Opstellen van een helder en gestructureerd overzicht van beoogde maatregelen, bijbehorende doelstellingen, relevante samenwerkingspartners en realistische tijdsplanning per aandachtsgebied

  • Adviseren over de feitelijke uitvoering, samenwerking met partners en de inzet van benodigde middelen

  • Signaleren van relevante ontwikkelingen binnen het veiligheidsdomein

Eisen

  • HBO werk- en denkniveau

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare ervaring als kwartiermaker of beleidsadviseur binnen het veiligheidsdomein

  • Kennis van en ervaring met openbare orde en veiligheid, ondermijning en integrale gebiedsaanpakken

  • Ervaring met bestuurlijke advisering en het schrijven van plannen

  • Bekend met het werken in een politiek-bestuurlijke omgeving

  • U bent akkoord met de actuele versie van de inhuurvoorwaarden van Flex West-Brabant, welke te vinden zijn op de homepage (voorafgaand aan het inloggen) van Flex West-Brabant. We wijzen hierbij nog expliciet op de all-in tariefstelling wat betreft reiskosten woon-werk verkeer en de verrekening van de fee kosten.

  • Uw kandidaat heeft minimaal een HBO werk- en denkniveau.

  • De aangeboden kandidaat is beschikbaar per 1 september 2025 tot 31 december 2025 voor 36 uur per week, waarvan minimaal 3 werkdagen fysiek op kantoor in Bergen op Zoom

  • Het uurtarief is maximaal 110 (+/- 10%)

Wensen en competenties

  • De aangeboden kandidaat heeft recente kennis en ervaring met met het opstellen van plannen op het gebied van veiligheid (ondermijning, fysieke en sociale veiligheid). (Graag middels concrete voorbeelden duidelijk omschrijven in het CV.)

  • De aangeboden kandidaat heeft recente kennis en ervaring met integrale gebiedsaanpakken in samenwerking met interne en externe veiligheidspartners.

  • De aangeboden kandidaat heeft recente relevante kennis en ervaring met het adviseren binnen een politiek-bestuurlijke omgeving, specifiek op het gebied van openbare orde en veiligheid.

  • De aangeboden kandidaat heeft recente aantoonbare recente kennis van en ervaring met thema’s als:

    • ondermijning

    • fysieke veiligheid (rampen en crisis)

    • sociale veiligheid

  • De kandidaten met de hoogste score van de gunningscriteria kunnen worden uitgenodigd voor een gesprek. Tijdens dit gesprek wordt gekeken of het CV van de kandidaat aansluit op de door ons gestelde criteria voor deze vacature.

  • Uit het gesprek blijkt (of wordt getoetst door bv casussen) of de in de vacature gevraagde competenties (eventueel benoemen) aantoonbaar zijn door het geven van voorbeelden.

Competenties

  • Analytisch en strategisch sterk

  • Communicatief vaardig en verbindend

  • Zelfstandig en resultaatgericht

  • Sensitief voor bestuurlijke en maatschappelijke verhoudingen

  • Flexibel en pragmatisch in aanpak

  • Verbindend naar collegas

Organisatie en team

Over de gemeente Bergen op Zoom
Met 70.000 inwoners en ruim 650 medewerkers zijn we een middelgrote en slagvaardige gemeente. Samen werken we aan uitdagende maatschappelijke en organisatorische vraagstukken. Binnen onze organisatie krijgen medewerkers alle ruimte om te werken aan waardevolle projecten voor onze inwoners. Bergen op Zoom gaat vooruit en samen krijgen we meer voor elkaar.

Dit is werken bij de Afdeling Openbare Orde en Veiligheid (OOV)
De afdeling bestaat uit twee vakgroepen, te weten de vakgroep Veiligheid en de vakgroep Handhaving en Toezicht. Met bijna 40 professionals bouwen we aan een slagvaardige, toekomstbestendige veiligheids- en handhavingsorganisatie. Een organisatie die wendbaar is en continu aansluit bij actuele wet- en regelgeving en ontwikkelingen in de maatschappij. Maar ook een organisatie die grenzen stelt, zichtbaar is en die waar nodig een regierol voert, zowel op lokaal, districtelijk en op regionaal niveau. Dit alles om er voor te zorgen dat onze gemeente veilig en leefbaar is en blijft.
De missie van de afdeling Openbare Orde en Veiligheid (OOV) is: zorgen voor een goede en vooral veilige leefomgeving. Zo willen we het vertrouwen in onze gemeente vergroten. Dit doen we aan de hand van de Veiligheidsstrategie "Bergen moet veiliger" en de jaarlijks opgestelde Lokale Veiligheidsagenda.

Jij maakt het verschil!
De afgelopen jaren is de afdeling Openbare Orde en Veiligheid qua capaciteit aanzienlijk gegroeid. Onze relatief jonge afdeling kenmerkt zich door de hands-on mentaliteit: met elkaar zetten we de schouders onder de opgaven waar wij als afdeling voor staan. De verwachtingen vanuit onze inwoners, ondernemers en gemeentebestuur zijn hoog. Ambities en verwachtingen die wij graag waar willen maken.

Gespreksinformatie

Gewenste startdatum is 1 september.
Bij indiensttreding vragen wij om een Verklaring Omtrent Gedrag Politie (VOG-P verklaring).

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1
Niet bekend
Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur