Arbo- en preventiemedewerker

Gemeente Altena

Sportlaan 170, 4286 ET Almkerk, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
85 24 Noord-Brabant

Begindatum:

1 feb 2025

Einddatum:

31 jul 2025

Uren per week:

24

Publicatiedatum:

18 dec 2024
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Functieomschrijving
Kunnen we als aanjager, monitor én uitvoerder op arbo- en preventiegebied een beroep op jou doen? Ben jij in staat om een veilige en gezonde werkomgeving op grond van de wettelijke verplichting vanuit de Arbowet te realiseren en te onderhouden? Dan zijn wij op zoek naar jou!


Jouw werk
Je bent het de interne vraagbak op het gebied van arbo en preventie en houd je bezig met thema’s als welzijn, veilig en gezond werken en arbeidsomstandigheden. Je adviseert over genomen en te nemen maatregelen gericht op het tot stand brengen van een zo goed mogelijk arbeidsomstandighedenbeleid. Dit doe je in nauwe samenwerking met de OR, deskundige personen en andere stakeholders.  Je geeft invulling en uitvoering aan het arbobeleid en het arbojaarplan door een breed scala aan arbo- en preventiewerkzaamheden uit te voeren. Een deel van de acties uit dit plan behoort tot jouw verantwoordelijkheid. Werkzaamheden die komend jaar onder andere opgepakt moeten worden:

  • het uitvoering geven aan het plan van aanpak dat voortvloeit uit actualisatie van de risico-inventarisatie en -evaluatie (RI&E) – die wordt uitgevoerd door een externe partij;

  • Het nauw samenwerken met de buitendienst voor arbeidsomstandigheden in de breedste zijn van het woord, waaronder het implementeren en onderhouden van het VCA handboek, in nauwe samenwerking met de verantwoordelijke collega’s binnen dit team;

  • het uitvoeren van taken vanuit het VCA beleid (jaarlijkse interne audit, jaarlijkse directiebeoordeling, actieplan en (bijna) ongevallenregistratie);

  • het optimaliseren van het interventieteam (opstellen van een rooster, optimaliseren samenwerking, opvolging en evaluatie van eventuele incidenten, evaluatie na incident, opvolging alarmering etc.)


Daarnaast ben je verantwoordelijk voor het monitoren en beheren van de BHV organisatie en denk je mee over de opleidingsplannen op het gebied van arbo en preventie, zoals de trainingen rondom BHV en het omgaan met agressie en geweld.

Je bespreekt de voortgang van het plan met de stakeholders en schrijft het Arbo jaarverslag. Je stemt af met het programma vitaliteit om aan te sluiten op het realiseren van een gezonde organisatie. Tot slot kan je in voorkomende gevallen gevraagd worden om voorlichting of instructie te verzorgen ten aanzien van arbo en preventie en treed je op als contactpersoon voor de Inspectie SZW.

Over jou
Je weet met jouw manier van werken het preventiebeleid aan te jagen zodat er een continue verbetering en bewustwording is van het belang van goede arbeidsomstandigheden bij gemeente Altena. Je hebt feeling met het thema arbeidsomstandigheden en beschikt over kennis en inzicht op het gebied van gezond en veilig werken. Uiteraard ben je meedenkend en meewerkend en ben je toegankelijk voor collega's en directie.
Daarnaast heb je:

  • Hbo werk- en denkniveau;

  • Een relevante opleiding en ervaring op het gebied van Arbo en/of preventie;

  • Ervaring als arbomedewerker, preventiemedewerker of arbocoördinator;

  • Werkervaring in een politieke of overheidsorganisatie is een pre;

  • Kennis van de actuele arbeidsomstandigheden wet- en regelgeving;

  • Ervaring met het uitvoeren van het plan van aanpak actualisatie RI&E;

  • Kennis van arbeidsomstandigheden bij de buitendienst en VCA en/of interventieteams is een pré.

Let op: deze opdracht is in verband met de Wet deregulering beoordeling arbeidsrelaties niet geschikt om ingevuld toe worden door een ZZP-er.  Voor de vervulling van deze opdracht kunnen geen ZZP-ers worden aangedragen (ook niet via een intermediair).
 

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.