Sportlaan 170, 4286 ET Almkerk, Nederland
Begindatum:
6 mei 2024Einddatum:
31 okt 2024Uren per week:
36Publicatiedatum:
3 apr 2024Omschrijving van de opdracht
Wij zijn op zoek naar gedreven collega’s die samen met ons de schouders willen zetten onder het opbouwen van de grootste gemeente van Noord-Brabant (maar liefst 226,6 km2!). Maak jij bij ons het verschil als adviseur veiligheid?
Adviseur veiligheid (16 - 36 uur per week)
Binnen het team Veiligheid, Toezicht & Handhaving geeft het cluster veiligheid vorm aan het beleid, de advisering en de uitvoering op het gebied van integrale veiligheid, openbare orde en veiligheid, ondermijning, zorg en veiligheid, fysieke veiligheid alsook aan crisisbeheersing. Dit doe je in een cluster bestaande uit een strategisch adviseur veiligheid, 4 adviseurs veiligheid, een procesregisseur zorg en veiligheid, ondersteunde veiligheidsmedewerkers en een BIBOB-coördinator.
Wat doe je als adviseur veiligheid?
Je hebt een brede adviserende en coördinerende rol op het gebied van openbare orde en veiligheid en specifiek voor de crisisbeheersing, voetbalzaken en evenementenveiligheid
Je geeft gevraagd en ongevraagd inhoudelijk advies over uiteenlopende veiligheidsthema’s aan collega’s, management, directie, bestuur en gemeenteraad.
Je ontwikkelt beleid en pakt actief zaken op die voortkomen uit beleidsplannen, overleggen, veiligheidsprojecten en dagelijkse werkzaamheden.
Je bereidt de overleggen waar de burgemeester aan deelneemt voor en adviseert hierin. Je signaleert en analyseert maatschappelijke, bestuurlijke en politieke ontwikkelingen en speelt in op de wensen van de burgemeester.
Je coördineert alle werkzaamheden en participeert in de lokale en regionale overleggen.
Je draait mee in piketdiensten op het gebied van openbare orde en veiligheid.
Wat breng je mee?
Je hebt een relevante afgeronde HBO /WO opleiding, bij voorkeur, integrale veiligheidskunde of bestuurskunde en/of criminologie.
Je hebt tenminste twee jaar werkervaring op het gebied van crisisbeheersing of fysieke veiligheid en/of openbare orde als adviseur veiligheid.
Je beschikt over goede kennis van wet- en regelgeving en de landelijke beleidsontwikkelingen.
Je hebt ervaring in het werken in een politiek, bestuurlijke omgeving. Je bent wendbaar en bent waar nodig bereid om in de avonduren en in het weekend te werken.
Je bent bevlogen, werkt zelfstandig, maar zeker collegiaal en teamgericht. Je bent in staat om snel en actief een netwerk op te bouwen en zorgt voor de juiste verbinding.
Je bent in staat om daadkrachtig te adviseren of adequate beslissingen te nemen als dit nodig is.
Je bent van onbesproken gedrag, betrouwbaar en integer.
Je bent in het bezit van een rijbewijs B en hebt een auto.
Je bent in het bezit van een goede dosis humor.
Competenties als bestuurlijke sensitiviteit, verantwoordelijkheid, analytisch vermogen, oordeelvorming, klantgerichtheid en kwaliteitsgerichtheid en sterke communicatieve en schriftelijke vaardigheden zijn jou op het lijf geschreven.
Eisen
In verband met de Wet deregulering beoordeling arbeidsrelaties kan deze opdracht niet ingevuld worden door een ZZP’er. Is de kandidaat die u presenteert bij uw bureau in dienst of, indien u zelf als ZZP’er inschrijft, bent u bereid deze opdracht op basis van payroll in te vullen.
Kandidaat kan een Verklaring Omtrent Gedrag overleggen. Deze dient z.s.m. aangevraagd te worden door de leverancier bij aanname. Kandidaat kan pas starten wanneer VOG in bezit is. De VOG dient op basis van het volgende profiel aangevraagd te worden. VOG Politiegegevens Algemeen screeningsprofiel Risicogebieden: 1 en 4 Functieaspecten: 11,12 en 41
Kandidaat is beschikbaar voor het aantal uren per week (16-36 uur) zoals in de aanvraag wordt aangegeven
Kandidaat is in staat op de startdatum 6 mei, zoals in de aanvraag wordt aangegeven, te starten met de opdracht. Mits in bezit van een juiste VOG.
Kandidaat heeft een relevante afgeronde HBO /WO opleiding, bij voorkeur, integrale veiligheidskunde. Dit moet blijken uit het CV.
Kandidaat heeft recente werkervaring op het gebied van openbare orde als adviseur veiligheid. Dit moet blijken uit het CV.
Kandidaat beschikt over 1 of over meer referenties.
Kandidaat beschikt over een rijbewijs B en eigen vervoer
Uurtarief kandidaat is niet hoger dan maximum tarief van €100?
Kandidaat is bereid om een keer in de acht weken 14 dagen piket te draaien.
Kandidaat heeft ervaring met werken binnen een politiek bestuurlijke organisatie. Dit moet blijken uit het CV.
Wensen
Kandidaat beschikt over een eigen laptop en telefoon voor de uitvoering van de werkzaamheden
Kandidaat heeft in de afgelopen 2 jaar ervaring op het gebied van crisisbeheersing, fysieke veiligheid en openbare orde. Dit moet blijken uit het CV.
Kandidaat heeft recente ervaring in het ontwikkelen van beleid en het actief oppakken van zaken welke voortkomen uit beleid, overleggen, veiligheidsprojecten en dagelijkse werkzaamheden. Dit moet blijken uit het CV.
Kandidaat beschikt over daadkrachtige communicatieve vaardigheden om in te spelen op de behoefte van de Burgemeester omtrent maatschappelijke, bestuurlijke en politieke ontwikkelingen. Dit moet blijken uit het gesprek.
Kandidaat beschikt over analytisch vermogen om tot een goede oordeelsvorming te komen. Dit moet blijken uit het gesprek.
Kandidaat is klant- en kwaliteitsgericht. Dit moet blijken uit het gesprek
Tijdens het gesprek zal van de kandidaat een korte presentatie verwacht worden over hoe hij/zij de opdracht binnen de gemeente Altena aan zal pakken (hiervoor wordt extra informatie verschaft).
Kandidaat past binnen het team. Dit moet blijken uit het gesprek.
Meer informatie
Voor meer informatie omtrent de inschrijfprocedure en verdere afhandeling, bekijk de Hoe werkt het pagina. Heb je een vraag? Neem direct contact op met Hibo Abdi via hibo.abdi@kbenp.nl of via 06 433 634 42
Tot uiterlijk 1 werkdag voor de sluitingsdatum is het mogelijk om te reageren op deze inhuuropdracht.