HR Business Partner

Stadhuisplein 1, 2405 SH Alphen aan den Rijn, Nederland

Sluit morgen
om 16:00
112,50 24 Zuid-Holland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

31 okt 2025

Uren per week:

24

Publicatiedatum:

21 mei 2025

Organisatie  
Proberen, experimenteren en in de praktijk ontwikkelen. Wij zijn Gemeente Alphen aan den Rijn. Bij ons is het leuk werken. We leveren toonaangevende dienstverlening en zijn een wendbare organisatie. Dat wil zeggen dat we meebewegen met de ontwikkelingen in de maatschappij en continu vernieuwen. We leren door te doen. Met elkaar werken we samen voor het beste resultaat voor onze inwoners.  

Onze organisatie bestaat uit meerdere onderdelen die allen een unieke bijdrage leveren aan onze opgaven en gemeentelijke dienstverlening. Je zit binnen onze organisatie altijd in een thuisteam met vakcollega’s en een teamleider. Een groot aantal collega’s werkt aan maatschappelijke opgaven in uiteenlopende vakgebieden. Je krijgt bij ons de kans om op basis van je talent ingezet te worden voor die opgaven en deel uit te maken van diverse samengestelde teams. 

Omschrijving van de opdracht 
Je verricht je opdracht voor het team Advies & Ontwikkeling binnen het domein Bedrijfsvoering. Je begrijpt als HR Business Partner de business van de klant en bent volwaardig gesprekspartner van het management. Je vervult een adviesrol (op aanvraag van leidinggevenden of de HR Business Partners) bij de uitvoering van het HR beleid en instrumenten: zoals o.a. ziekteverzuim, functioneren, functiewaardering, Strategische Personeelsplanning (SPP) etc.  De focus van deze opdracht ligt op het coachende aspect waarbij jij in samenwerking met leidinggevenden acties oppakt over diverse HR vraagstukken. Het resultaat na deze opdracht is dat leidinggevenden hun leiderschapskwaliteiten verder ontwikkeld hebben als integraal manager.   

De implementatie van de reorganisatie in de periode is onderdeel van deze opdracht. Je adviseert het management over organisatieontwikkeling, teamontwikkeling, inzetbaarheid, talentmanagement, werkgeluk en SPP binnen hun domein(en) en helpt hen op weg in het realiseren van de reorganisatiedoelen binnen de nieuwe organisatiestructuur die per 1 juli 2025 van start gaat. Je denkt mee in de doorontwikkeling van Strategische Personeelsplanning binnen de organisatie welke op een later moment tot uitvoering gebracht zal worden (najaar 2025). Je levert hiervoor een advies op aan de opdrachtgever, begeleidt desgewenst werksessies met leidinggevenden en/of teams om de strategische koers te bepalen en de totstandkoming van actieplannen (= eindresultaat).  

Je bent een deskundige en stevig gesprekspartner en HR professional op alle niveaus. Je hebt ervaring in verandermanagement, organisatieontwikkeling en cultuurveranderingen en weet verschillende interventietechnieken toe te passen. Je bent goed in staat om tot de kern van vraagstukken te komen, leidinggevenden te adviseren en coachen uitgaande van integraal management  in een veranderende dynamische omgeving. Je hebt hierbij relevante werkervaring in vergelijkbare opdrachten bij een overheidsinstantie opgedaan (bij voorkeur Gemeente van vergelijkbare omvang).  

Je bent vrij in hoe je jouw opdracht vorm geeft en het indelen van de werkdagen. Je geeft geen leiding aan collega’s en resulteert niet onder een leidinggevende tijdens het uitvoeren van bovenstaande opdracht. Je informeert de opdrachtgever periodiek over de behaalde resultaten en voortgang.  

Vereisten / knock-outcriteria 

  1. Afgeronde opleiding op hbo bachelor niveau in de richting van HRM; 

  2. Minimaal 1,5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 4 jaar als HR Businesspartner bij een overheidsorganisatie, bij voorkeur recente werkervaring binnen een Gemeente met een vergelijkbare omvang; 

  3. Een maximum uurtarief van €112,50- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk verkeer en Fee; 

Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten) 

  1. Minimaal 1,5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar als HR Businesspartner bij een overheidsorganisatie (35 punten); 

  2. Aantoonbare werkervaring als HR Businesspartner bij een gemeente met als werkveld verschillende domeinen (30 punten); 

  3. Aantoonbare werkervaring met het adviseren over het veranderkundige aspect tijdens een reorganisatie (implementatiefase en geef hiervan een duidelijk voorbeeld van aan in het cv) (35 punten). 

Competenties 

  • Communicatief sterk ( in woord en schrift)  

  • Coachende vaardigheden  

  • Klant en resultaatgericht 

  • Doortastend (snel kunnen begrijpen en inspelen op de klantvraag) 

  • Organisatiesensitief     

Functieschaal 
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. 

Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende leverancier.   

CV-eisen 
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties. 

Werkdagen 
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg.  

Planning 
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdag 28 mei 2025 van 14:00 uur tot 16:00 uur en vinden plaats via teams. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen zo snel mogelijk bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht. 

Voor de ZZP'er

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen. 

  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding. 

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi). 

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur